Newsy

Wiganna Papina: Seks jest jak jedzenie. Szkoda, że robi się z tego jakieś wielkie halo

2017-11-30  |  06:34

Stylistka uważa, że w Polsce zbyt mało mówi się o seksie. Popiera edukację seksualną, zaznacza jednak, że powinna ona kłaść większy nacisk na miłość. Seks bez uczucia jest bowiem dla gwiazdy wyłącznie rodzajem sportu.

Wiganna Papina popiera kampanię #SEXEDPL, której inicjatorką jest znana modelka Anja Rubik. Zdaniem stylistki seksualność stanowi naturalną część ludzkiego życia, w Polsce jednak wciąż traktowana jest jako temat tabu. O potrzebach erotycznych, antykoncepcji, chorobach wenerycznych i inicjacji seksualnej mówi się zbyt mało, dlatego rzetelna edukacja młodzieży w tym zakresie jest niezbędna.

Seks jest jak jedzenie i strasznie szkoda, że robi się z tego jakieś wielkie halo – mówi Wiganna Papina agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Stylistka podkreśla jednocześnie, że edukacja seksualna nie powinna ograniczać się wyłącznie do fizycznego aspektu życia erotycznego. Równie dużo uwagi należy poświęcić emocjom, zwłaszcza miłości, bo to ona jest, według gwiazdy, istotą ludzkiego życia. Seks uprawiany wyłącznie dla zaspokojenia potrzeb ciała Papina uważa wyłącznie za rodzaj sportu.

– Powinien być szerszy wydźwięk i naciskanie jednak na miłość – ja mogę to powiedzieć po tylu latach – bo to jest jak z jedzeniem, inaczej smakuje w barze mlecznym, a inaczej smakuje wykwintna kolacja w pięknym miejscu mówi stylistka.

Zdaniem stylistki ludzie niepotrzebnie odrzucają prawa religijne, które mówią właśnie o łączeniu seksu z miłością. Przyznaje jednak, że do zrozumienia i akceptacji tych nakazów zazwyczaj dochodzi się z wiekiem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.