Newsy

Wybierając materac do spania, należy kierować się wzrostem i wagą użytkownika

2014-01-30  |  06:10
Fachowcy radzą, by w przypadku zakupu materaca zdać się na wiedzę i doświadczenie sprzedawcy. Nie ma modeli uniwersalnych. Ten, który doskonale sprawdzi się w przypadku osoby wysokiej, niekoniecznie będzie komfortowy dla kogoś o średnim wzroście i odwrotnie. Podobnie jest z wagą ciała.

Zdaniem specjalistów, idealny materac powinien być sprężysty i elastyczny, bo tylko wtedy będzie poddawał się naszej sylwetce. Nie może być tak, że to ciało musi dopasowywać się do jego kształtu i twardości. Producenci radzą więc, by decyzji o zakupie materaca nie podejmować pochopnie. Wyznacznikiem powinien być przede wszystkim komfort snu.

Przy zakupie 99 proc. uwagi powinniśmy poświęcić sprzedawcy, który doradzi nam, patrząc przede wszystkim na naszą sylwetkę. Najważniejsze w doborze materaca są nasz wzrost i waga. Osoba ważąca przypuśćmy 60 kg i o wzroście 180 cm będzie musiała wybrać zupełnie inny materac niż osoba tej samej wagi o niższym wzroście – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Moniuszko z firmy ATM Świat Sypialni.  

Producenci dzielą materace na trzy podstawowe rodzaje: sprężynowe, piankowe i lateksowe. Ich zdaniem o funkcjonalności i przydatności towaru decyduje wiele szczegółów.

Czym więcej sprężyn w materacu, tym on lepiej pracuje punktowo. Sprężyna może być bonelowa lub bardzo popularna teraz – kieszonkowa. Jeśli chodzi o materace piankowe, podstawowym jest materac wykonany z pianki poliuretanowej, ale bardzo popularne są teraz pianki wysokoelastyczne i termoelastyczne. Są dużo wygodniejsze, mają większą trwałość, zdecydowanie bardziej polecane są klientom. I oczywiście materace lateksowe, czyli takie typowe materace wykonane z lateksu syntetycznego. Wyższy poziom mają materace z domieszką lateksu naturalnego – podkreśla Tomasz Moniuszko.

Przy wyborze materaca większość klientów kieruje się wygodą. Ale są też osoby, które ze względu na skłonności alergiczne, przede wszystkim zwracają uwagę na to, z jakiego materiału jest wykonany.

W tej chwili konstrukcje materaców są takie, że nie rozwijają się w nich grzyby i roztocza. Są specjalne pokrowce. Najbardziej popularnym w tej chwili jest pokrowiec, który ma 2 proc. srebra w sobie, czyli jest przepikowany srebrną nitką. Przez to ma właściwości bakteriobójcze. Dobrym rozwiązaniem w materacach są także wkłady lateksowe, bo w lateksie nie rozwijają się ani roztocza, ani grzyby – wyjaśnia Tomasz Moniuszko.

Materac kupuje się raz na 6–8 lat. W tym czasie zmieniają się proporcje ciała, chudniemy bądź przybieramy na wadze. Według producentów w przypadku zmiany wagi powinniśmy dla komfortu snu zdecydować się na zakup nowego, bardziej dopasowanego modelu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.