Newsy

Zespół Magma pracuje nad nową płytą. Singiel ukaże się w marcu

2016-02-08  |  06:45

Po dwudziestu latach zespół Magma wraca na polską scenę muzyczną. Artyści pracują nad nową płytą, która ma się ukazać latem tego roku. Krążek utrzymany będzie w klimacie popowo-rockowym. Wiosną muzycy planują ruszyć w promująca go trasę koncertową.

Zespół Magma powstał w 1996 roku, a jego twórcami są Marcin Klimczak, Piotr Kubiaczyk i Dariusz Krupicz. Formacja błyskawicznie wspięła się na szczyty list przebojów, głównie za sprawą hitu „Aicha”. Muzycy mają na koncie dwa albumy studyjne – „Wszystkie chwile” z 1996 roku oraz nagrany dwa lata później „Motyle kolorowe”. Obecnie w nieco zmienionym składzie grupa pracuje nad trzecim krążkiem.

Nie będziemy robić jakiejś większej rewolucji, będzie to w charakterze pop-rockowym. Oczywiście mamy XXI wiek i brzmienia są jak najbardziej nowoczesne, bardziej brytyjskie. Wokale dojrzałe, melodyka niebanalna, teksty również. Materiał bardzo ciekawy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marcin Klimczak.

Płyta powstaje w studiach w Warszawie, Krakowie i Wieliczce. Gotowe są już cztery piosenki, z których wkrótce wybrany zostanie singiel. Ma się on ukazać już w marcu. Cały krążek trafi do sklepów najprawdopodobniej w lecie według planów ma się na nim znaleźć ok. jedenastu premierowych kawałków. Zdaniem Marcina Klimczaka wszystkie dotychczas nagrane utwory mają szanse stać się przebojami, choć trudno mu przewidzieć, czy odniosą taki sam sukces jak „Aicha”.

– To był hit. Gdybyśmy mieli nagrywać tylko hity, to byłoby to po prostu zbawienne – mówi Marcin Klimczak.

Muzycy z Magmy planują także trasę koncertową po Polsce, która będzie promowała nowy krążek. Niewykluczone, że ruszą w nią już w maju. Informacja o reaktywacji zespołu i pracach nad nowym albumem została pozytywnie odebrana przez media, Marcin Klimczak nie ukrywa jednak, że jest ciekaw reakcji publiczności.

– Z tego, co słyszę, jest zainteresowanie i to jest takie zainteresowanie pozytywne. Zapraszamy oczywiście również wszystkich hejterów. Róbcie coś, bo to też nie może być tak do końca, że wszystkim się podoba. Liczymy na was – mówi Marcin Klimczak.

Formację Magma tworzą obecnie: Marcin Klimczak, Piotr Kubiaczyk oraz gitarzysta Tomasz Banaś.

 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.