Mówi: | Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Anna Galińska, główna makijażystka Sephora |
Złoto na ustach i smoky eyes w stylu grunge – te trendy zdominowały tegoroczny makijaż świąteczny
Różowe i platynowe złoto to najmodniejsze kolory zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Zdominują zarówno makijaż oczu, jak i ust. Tradycyjnie modne będą również pomadki w odcieniach czerwieni i wina, oraz mocne oko w stylu smoky eyes.
Święta Bożego Narodzenia kojarzone są z jednoznaczną kolorystyką – zarówno w dekoracjach domu, jak i w makijażu dominuje zazwyczaj złoto i czerwień. Także w tym roku na wigilijne spotkania wizażyści proponują bogaty, wyrazisty make up. Panie, które lubią akcentować usta, powinny się zdecydować na zawsze elegancką, ponadczasową czerwień – warto wybrać pomadki o przedłużonej trwałości, które przetrwają nawet wielodaniową kolację świąteczną.
– Dla bardziej odważnych super są odcienie bardziej winne, fioletowe, mocna fuksja, jest naprawdę bardzo dużo do wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.
Zwolenniczki podkreślania oka mogą się zdecydować na wciąż niezwykle modne smoky eyes. W tym sezonie makijaż ten może mieć nieco grunge'owy charakter, nie musi więc być wykonany niezwykle precyzyjnie. Wybierając taki styl malowania oka należy jednak pamiętać o perfekcyjnym wyprowadzeniu cery – powinna być gładka, zdrowo wyglądająca i wymodelowana za pomocą techniki konturowania. Niezwykle modnym kolorem, zarówno w makijażu oka, jak i ust, jest w tym roku złoto.
– Tegoroczne święta są pod znakiem złota, ale złota, które mieni się podcieniami, bardzo mocnym kolorem jest różowe złoto, platynowe. Te kolory, o których mówimy, nie tylko pojawiają się na powiece, kości policzkowej, lecz także w ofercie błyszczyków czy wręcz lakierów do paznokci – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
W przypadku makijażu świątecznego wizażyści zazwyczaj stawiali na błysk, lśniąca twarz świetnie prezentuje się bowiem w świetle świec. W tym sezonie nie są tak rygorystyczni, wybór pomiędzy matem a błyskiem pozostawiając kobietom. Wiodące marki kosmetyczne proponują zarówno matowe, jak i błyszczące wykończenie.
– Kat Von D – absolutnie wszystko w matach, nowa lina Too Faced na święta – wszystko się błyszczy. Co wybrać, aby mieć dobrze zrobiony makijaż? Jak mówię, nie zwariować, najbardziej bazować na tym, co lubimy, w czym się dobrze czujemy – mówi Anna Galińska.
Tegoroczne trendy w zakresie makijażu świątecznego zaprezentowane zostały podczas imprezy Sephora Christmas Park, która odbyła się w pierwszej połowie października. Blogerki i dziennikarki mogły poznać całość bożonarodzeniowej oferty perfumerii, której motywem przewodnim został lis, oraz nowatorski sposób pakowania kosmetycznych upominków.
– Marki wyłącznie dostępne w perfumeriach Sephora przygotowały specjalną ofertę prezentów pakowaną w formie krakersów. Zminiaturyzowane kosmetyki, które będą stanowiły prezenty bożonarodzeniowe, zostały tak zapakowane, by wyglądały jak jeden wielki, ogromny cukierek – mówi Sergiusz Osmański.
Czytaj także
- 2025-03-10: Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych
- 2025-01-24: Adam Kszczot: Moja żona została mistrzynią świata w makijażu permanentnym. Trochę się też do tego przyczyniłem
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-20: Krystian Ochman: Kiedyś dostałem w prezencie grę komputerową i strasznie się wkręciłem. Chciałem grać cały czas, ale mama dawała mi szlaban
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2023-10-25: Ulgi inwestycyjne w ramach Polskiej Strefy Inwestycji popularne w Małopolsce. Przyniosły w regionie 15 mld zł inwestycji w ciągu pięciu lat
- 2022-12-15: W tym roku catering świąteczny wyjątkowo popularny. Koszty samodzielnego gotowania mogą być wyższe niż zamówienie gotowych potraw
- 2022-03-11: Kolejny park narodowy stawia na instalacje fotowoltaiczne. Inwestycja w Dolinie Biebrzy pozwoli zredukować emisję CO2 o 20 ton rocznie
- 2022-02-23: W Świętokrzyskim Parku Narodowym powstała nowa instalacja fotowoltaiczna. Pokryje prawie całe zapotrzebowanie na energię
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
Trwa 78. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, a plejada gwiazd z całego świata obiera kierunek Lazurowe Wybrzeże. Doda, która trzykrotnie uczestniczyła w tym wydarzeniu, przyznaje, że niektóre zasady obowiązujące na gali i na czerwonym dywanie były dla niej wręcz nie do zaakceptowania. Dorota Rabczewska podkreśla, że tym razem nie wybiera się do Cannes. Nie planuje też współpracy z branżą filmową.
Muzyka
Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.