Mówi: | Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Anna Galińska, główna makijażystka Sephora |
Złoto na ustach i smoky eyes w stylu grunge – te trendy zdominowały tegoroczny makijaż świąteczny
Różowe i platynowe złoto to najmodniejsze kolory zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Zdominują zarówno makijaż oczu, jak i ust. Tradycyjnie modne będą również pomadki w odcieniach czerwieni i wina, oraz mocne oko w stylu smoky eyes.
Święta Bożego Narodzenia kojarzone są z jednoznaczną kolorystyką – zarówno w dekoracjach domu, jak i w makijażu dominuje zazwyczaj złoto i czerwień. Także w tym roku na wigilijne spotkania wizażyści proponują bogaty, wyrazisty make up. Panie, które lubią akcentować usta, powinny się zdecydować na zawsze elegancką, ponadczasową czerwień – warto wybrać pomadki o przedłużonej trwałości, które przetrwają nawet wielodaniową kolację świąteczną.
– Dla bardziej odważnych super są odcienie bardziej winne, fioletowe, mocna fuksja, jest naprawdę bardzo dużo do wyboru – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Galińska, główna makijażystka Sephora.
Zwolenniczki podkreślania oka mogą się zdecydować na wciąż niezwykle modne smoky eyes. W tym sezonie makijaż ten może mieć nieco grunge'owy charakter, nie musi więc być wykonany niezwykle precyzyjnie. Wybierając taki styl malowania oka należy jednak pamiętać o perfekcyjnym wyprowadzeniu cery – powinna być gładka, zdrowo wyglądająca i wymodelowana za pomocą techniki konturowania. Niezwykle modnym kolorem, zarówno w makijażu oka, jak i ust, jest w tym roku złoto.
– Tegoroczne święta są pod znakiem złota, ale złota, które mieni się podcieniami, bardzo mocnym kolorem jest różowe złoto, platynowe. Te kolory, o których mówimy, nie tylko pojawiają się na powiece, kości policzkowej, lecz także w ofercie błyszczyków czy wręcz lakierów do paznokci – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.
W przypadku makijażu świątecznego wizażyści zazwyczaj stawiali na błysk, lśniąca twarz świetnie prezentuje się bowiem w świetle świec. W tym sezonie nie są tak rygorystyczni, wybór pomiędzy matem a błyskiem pozostawiając kobietom. Wiodące marki kosmetyczne proponują zarówno matowe, jak i błyszczące wykończenie.
– Kat Von D – absolutnie wszystko w matach, nowa lina Too Faced na święta – wszystko się błyszczy. Co wybrać, aby mieć dobrze zrobiony makijaż? Jak mówię, nie zwariować, najbardziej bazować na tym, co lubimy, w czym się dobrze czujemy – mówi Anna Galińska.
Tegoroczne trendy w zakresie makijażu świątecznego zaprezentowane zostały podczas imprezy Sephora Christmas Park, która odbyła się w pierwszej połowie października. Blogerki i dziennikarki mogły poznać całość bożonarodzeniowej oferty perfumerii, której motywem przewodnim został lis, oraz nowatorski sposób pakowania kosmetycznych upominków.
– Marki wyłącznie dostępne w perfumeriach Sephora przygotowały specjalną ofertę prezentów pakowaną w formie krakersów. Zminiaturyzowane kosmetyki, które będą stanowiły prezenty bożonarodzeniowe, zostały tak zapakowane, by wyglądały jak jeden wielki, ogromny cukierek – mówi Sergiusz Osmański.
Czytaj także
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2023-10-25: Ulgi inwestycyjne w ramach Polskiej Strefy Inwestycji popularne w Małopolsce. Przyniosły w regionie 15 mld zł inwestycji w ciągu pięciu lat
- 2022-12-15: W tym roku catering świąteczny wyjątkowo popularny. Koszty samodzielnego gotowania mogą być wyższe niż zamówienie gotowych potraw
- 2022-03-11: Kolejny park narodowy stawia na instalacje fotowoltaiczne. Inwestycja w Dolinie Biebrzy pozwoli zredukować emisję CO2 o 20 ton rocznie
- 2022-02-23: W Świętokrzyskim Parku Narodowym powstała nowa instalacja fotowoltaiczna. Pokryje prawie całe zapotrzebowanie na energię
- 2021-10-13: Karolina Pilarczyk: Nie jestem osobą, która spędza godziny przed lustrem. Wieczorowy makijaż na wielkie wyjścia zajmuje mi 15 minut
- 2021-10-01: Karolina Pilarczyk: W czasie pandemii musiałam nauczyć się malować i czesać. Nagle dresy stały się seksowną stylizacją
- 2021-04-07: Zainteresowanie terenami inwestycyjnymi nie spada mimo pandemii, jednak wydłużyły się procedury. Największy popyt wykazuje branża logistyczna
- 2020-12-24: Alicja Węgorzewska: Jestem dumna, że Warszawska Opera Kameralna robi duże produkcje z telewizją. To miód na serce dyrektora
- 2020-07-16: Karolina Cwalina-Stępniak: Dowiedziałam się, że jestem w ciąży, na początku kwarantanny. Pierwsze dwa miesiące właściwie przespałam
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.