Newsy

Zuza Jabłońska: Święta kojarzą nam się z radosną atmosferą. Nie zapominajmy jednak o osobach, które przeżywają trudne święta cały czas

2020-12-16  |  06:26
Mówi:Zuza Jabłońska, wokalistka

AniKa Dąbrowska, zwyciężczyni drugiej edycji programu „The Voice Kids”

Funkcja:

AniKa Dąbrowska i Zuza Jabłońska przyznają, że czerpią dużą radość z pomagania innym. Ich zdaniem popularność wręcz zobowiązuje do angażowania się w projekty społeczne czy charytatywne, dlatego też, jeśli dostają takie zaproszenie, nie pozostawiają go bez odpowiedzi. Obie wokalistki wzięły udział w nagraniu koncertu online w ramach projektu Gwiazdka One Day. Zaśpiewały dla dzieci i młodzieży z domów dziecka, spełniając tym samym ich marzenia.

Zuza Jabłońska zaznacza, że chętnie angażuje się w szczytne akcje i wspiera charytatywne cele. To dla niej sposób na przekazanie innym sympatii i dobra, które ona sama otrzymuje od swoich fanów.

– Bardzo lubię pomagać. To jest duża część mojego życia artystycznego, że biorę udział w różnych akcjach charytatywnych. Może nie wybieram konkretnych akcji, natomiast to działa przeważnie tak, że mój menedżer wysyła do mnie informacje o różnych eventach i akcjach i pyta, czy chciałabym w nim uczestniczyć, a ja od razu odpisuję, że tak – mówi agencji Newseria Lifestyle wokalistka.

Jej zdaniem te święta będą zupełnie inne od dotychczasowych. Z powodu pandemii nie będzie można odwiedzać swoich bliskich i cieszyć się ich obecnością przy wigilijnym stole. W trudnej sytuacji są również dzieci i młodzież z domów dziecka. Teraz szczególnie odczuwają pustkę i osamotnienie, dlatego warto zrobić wszystko, by zobaczyć uśmiech na ich twarzach.

– Nie zapominajmy o osobach, które przeżywają trudne święta cały czas. Wykonaliśmy z Czesławem taki utwór „Święta według nas” i właśnie ta piosenka idealnie opisuje rodziny z różnymi problemami, bo choć święta kojarzą nam się z radosną tradycją, to nie zawsze tak jest – mówi Zuza Jabłońska.

Z kolei AniKa Dąbrowska podkreśla, że zdecydowała się wziąć udział w projekcie Fundacji One Day, ponieważ jest to niezwykle cenna inicjatywa. Nie chodzi w niej bowiem tylko o to, by obdarować podopiecznych fizycznymi upominkami, ale też dać im coś bardziej cennego – wiarę w to, że w życiu może ich jeszcze spotkać wiele dobra, i motywację do spełniania marzeń.

– Zdecydowałam się wziąć udział w tym projekcie, ponieważ uważam, że to jest naprawdę niesamowita inicjatywa. Poza tym bardzo brakowało mi też koncertów podczas tego trudnego dla nas wszystkich czasu, więc tym bardziej jak dowiedziałam się, że mogę zagrać i to w takim szczytnym celu, to oczywiście powiedziałam, że gram. I jestem bardzo szczęśliwa, że będę mogła zagrać właśnie dla dzieciaków – mówi AniKa Dąbrowska.

Wokalistka zaznacza, że z dużą przyjemnością angażuje się w akcje charytatywne. Jeśli ma okazję komuś pomóc bądź przyczynić się do tego, że ktoś zacznie się wreszcie uśmiechać, robi to bez zastanowienia.

– Staram się jak najczęściej angażować w akcje charytatywne, bo dla mnie to jest naprawdę niesamowite. Uważam, że jeżeli ktoś potrzebuje pomocy, to trzeba pomagać i dobro zawsze wraca, więc jestem bardzo szczęśliwa, tym bardziej że dzisiaj tutaj mogę wystąpić – mówi.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Media

Gabi Drzewiecka: Należę do grona szczęśliwców, którzy w trakcie pandemii mieli pracę. Nie dotknęło mnie to aż tak bardzo pod względem finansowym

Prezenterka zapewnia, że pandemia nie odbiła się negatywnie na jej sprawach zawodowych. Co prawda w połowie ubiegłego roku po sześciu latach zakończyła współpracę z radiem Chillizet, ale nie wyklucza, że niedługo pojawi się w innej stacji radiowej. Na razie swoją autorską audycję „Gabinet dźwięku” kontynuuje online i jak podkreśla, nadal spotyka się ona z dużym zainteresowaniem odbiorców. Dziennikarkę można też oglądać na antenach telewizji TVN i Canal+, a jednym z największych wyzwań w najbliższych tygodniach będzie udział w programie Music MasterClass Fundacji Fabryki Norblina.

Finanse

Branża muzyczna dotkliwie odczuwa przedłużające się zamknięcie. Odbicie może potrwać co najmniej trzy lata

Polska branża muzyczno-festiwalowa przeżywa trudny okres w związku z pandemią COVID-19. Koncerty na żywo nie odbywają się już od wielu miesięcy, a artyści stracili dochody ze sprzedaży biletów, które są dla nich jednym z głównych źródeł przychodów. W jeszcze trudniejszej sytuacji ekonomicznej znalazły się też tysiące pracowników backstage’owych, takich jak dźwiękowcy, oświetleniowcy, choreografowie czy ekipy scenograficzne. Dziennikarz muzyczny Piotr Metz podkreśla jednak, że publiczność jest spragniona możliwości pójścia na tradycyjny koncert i obcowania z muzyką, dzięki czemu – po zakończeniu przymusowego przestoju – branża muzyczna może przeżyć prawdziwy boom.