Mówi: | Zuza Jabłońska, wokalistka AniKa Dąbrowska, zwyciężczyni drugiej edycji programu „The Voice Kids” |
Funkcja: |
Zuza Jabłońska: Święta kojarzą nam się z radosną atmosferą. Nie zapominajmy jednak o osobach, które przeżywają trudne święta cały czas
AniKa Dąbrowska i Zuza Jabłońska przyznają, że czerpią dużą radość z pomagania innym. Ich zdaniem popularność wręcz zobowiązuje do angażowania się w projekty społeczne czy charytatywne, dlatego też, jeśli dostają takie zaproszenie, nie pozostawiają go bez odpowiedzi. Obie wokalistki wzięły udział w nagraniu koncertu online w ramach projektu Gwiazdka One Day. Zaśpiewały dla dzieci i młodzieży z domów dziecka, spełniając tym samym ich marzenia.
Zuza Jabłońska zaznacza, że chętnie angażuje się w szczytne akcje i wspiera charytatywne cele. To dla niej sposób na przekazanie innym sympatii i dobra, które ona sama otrzymuje od swoich fanów.
– Bardzo lubię pomagać. To jest duża część mojego życia artystycznego, że biorę udział w różnych akcjach charytatywnych. Może nie wybieram konkretnych akcji, natomiast to działa przeważnie tak, że mój menedżer wysyła do mnie informacje o różnych eventach i akcjach i pyta, czy chciałabym w nim uczestniczyć, a ja od razu odpisuję, że tak – mówi agencji Newseria Lifestyle wokalistka.
Jej zdaniem te święta będą zupełnie inne od dotychczasowych. Z powodu pandemii nie będzie można odwiedzać swoich bliskich i cieszyć się ich obecnością przy wigilijnym stole. W trudnej sytuacji są również dzieci i młodzież z domów dziecka. Teraz szczególnie odczuwają pustkę i osamotnienie, dlatego warto zrobić wszystko, by zobaczyć uśmiech na ich twarzach.
– Nie zapominajmy o osobach, które przeżywają trudne święta cały czas. Wykonaliśmy z Czesławem taki utwór „Święta według nas” i właśnie ta piosenka idealnie opisuje rodziny z różnymi problemami, bo choć święta kojarzą nam się z radosną tradycją, to nie zawsze tak jest – mówi Zuza Jabłońska.
Z kolei AniKa Dąbrowska podkreśla, że zdecydowała się wziąć udział w projekcie Fundacji One Day, ponieważ jest to niezwykle cenna inicjatywa. Nie chodzi w niej bowiem tylko o to, by obdarować podopiecznych fizycznymi upominkami, ale też dać im coś bardziej cennego – wiarę w to, że w życiu może ich jeszcze spotkać wiele dobra, i motywację do spełniania marzeń.
– Zdecydowałam się wziąć udział w tym projekcie, ponieważ uważam, że to jest naprawdę niesamowita inicjatywa. Poza tym bardzo brakowało mi też koncertów podczas tego trudnego dla nas wszystkich czasu, więc tym bardziej jak dowiedziałam się, że mogę zagrać i to w takim szczytnym celu, to oczywiście powiedziałam, że gram. I jestem bardzo szczęśliwa, że będę mogła zagrać właśnie dla dzieciaków – mówi AniKa Dąbrowska.
Wokalistka zaznacza, że z dużą przyjemnością angażuje się w akcje charytatywne. Jeśli ma okazję komuś pomóc bądź przyczynić się do tego, że ktoś zacznie się wreszcie uśmiechać, robi to bez zastanowienia.
– Staram się jak najczęściej angażować w akcje charytatywne, bo dla mnie to jest naprawdę niesamowite. Uważam, że jeżeli ktoś potrzebuje pomocy, to trzeba pomagać i dobro zawsze wraca, więc jestem bardzo szczęśliwa, tym bardziej że dzisiaj tutaj mogę wystąpić – mówi.
Czytaj także
- 2025-02-20: Ubóstwo dotyka prawie miliona dzieci w Polsce. Głód i niedożywienie jednym z najpoważniejszych objawów
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-02-05: Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich
- 2025-01-23: Rośnie pokolenie osób otyłych i z nadwagą. To duże obciążenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego młodych ludzi
- 2025-01-20: Coraz więcej rodziców odmawia zaszczepienia dzieci. Statystyki mogłoby poprawić ograniczenie dostępu do żłobków i przedszkoli
- 2025-02-07: Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
- 2025-01-13: Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-11-27: Wiktor Dyduła: W listopadzie wąsy są szczególnym symbolem dbania o zdrowie. Ale na nowy rok może je już zgolę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.