Newsy

Lanberry: Nigdy nie miałam presji związanej ze znalezieniem męża. Dobrze, że trwa dyskusja dotycząca roli kobiety i weryfikujemy pewne stereotypy

2021-06-11  |  06:16

Wokalistka niezwykle docenia to, że kobiety wreszcie wychodzą poza utarte schematy i wykazują się ogromną determinacją w walce o swoje prawa. Lanberry zauważa, że kobiety cenią sobie niezależność i nie boją się walczyć o lepsze jutro dla siebie i swoich bliskich. Najgorsze jest bowiem życie pod presją innych osób i zmuszanie się do czegoś, na co zupełnie nie ma się ochoty.

– To jest bardzo ważny problem, kiedy kobieta zostaje totalnie przygnieciona obrazem, który ktoś inny dla niej napisał, a nie ona sama. Akurat ja nigdy nie miałam żadnej presji związanej ze znalezieniem męża, natomiast to jest bardzo szeroki temat. W ogóle zagadnienie roli kobiety jest ostatnio dość mocno eksploatowane przez media i dyskutowane. Ta dyskusja się odbywa i weryfikujemy pewne stereotypy, które zostały wtłoczone przez nasz kod kulturowy. I wreszcie to się zmienia, zaczynamy o tym mówić, by sprawić, żeby związki były po prostu na równych zasadach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Lanberry.

Artystka uważa, że wszelkie sprzeczne z prawem zakazy i ograniczenia, a także wyraźne podkreślanie różnic nie są odpowiednią strategią. Niechęć i urazy coraz częściej przenoszą się na nasze relacje prywatne, doszczętnie je rujnując.

– Te podziały są widoczne głównie w naszych rodzinach, bo znajomych zazwyczaj dobieramy sobie takich, którzy podzielają nasze poglądy i raczej tutaj tych podziałów jest trochę mniej. Natomiast coś pękło bardzo wyraźnie w naszym społeczeństwie – mówi Lanberry.

Zdaniem wokalistki zarówno wśród rządzących, jak i w społeczeństwie czy w naszych rodzinach potrzebny jest dialog. Ludzie muszą nauczyć się ze sobą rozmawiać, bo tylko wymiana rzeczowych argumentów pozwoli wypracować kompromis i takie rozwiązanie, które będzie korzystne dla obydwu stron.

– Jestem taką osobą, która bardzo nie lubi skrajności. O tym też zresztą śpiewam na mojej nowej płycie, o tym podziale w naszym społeczeństwie, że tak się okopaliśmy po dwóch stronach barykady. I tak sobie siedzimy w tych okopach i żadna ze stron nie chce absolutnie współpracować, nie chce znaleźć tej wspólnej płaszczyzny pomiędzy jedną a drugą stroną, co mnie np. bardzo frustruje. Moim zdaniem te podziały są absolutnie sztuczne – mówi.

Lanberry radzi więc, by nie ulegać złym emocjom i manipulacjom, bo to najkrótsza droga do tego, żeby dać się wciągnąć w sztuczne spory.

 – Myślę, że zdrowy rozsądek, odporność na manipulację z jednej i z drugiej strony, poszerzanie swojej świadomości i taki update jest lekarstwem na to wszystko, na szaleństwo tego podziału, który mnie już totalnie zmęczył. Śpiewam o tym też w piosence „Nocny sport” na mojej płycie – dodaje piosenkarka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.