Komunikaty PR

Łąka w centrum Kielc – startuje projekt – Łąki Łomży

2021-08-19  |  12:00

Kielce, 19.08.2021 r. – Dzisiaj nastąpiła inauguracja projektu Łąki Łomży. Połączona inicjatywa Fundacji Łąka i firmy Van Pur S.A., właściciela marki Łomża, zaowocowała przeniesieniem klimatu kwiatowych łąk, w formie zielonego zakątka, który na stałe zagości na kieleckim rynku. Celem #ŁąkiŁomży jest propagowanie spokojnego, zrównoważonego i zdecydowanie wolniejszego trybu życia. Podczas spotkania, które odbyło się na start projektu, wspólnie zasadzono kwiaty, a pierwsza Łąka Łomży została oficjalnie oddana do użytku mieszkańcom Kielc.

Łąki kwietne, tak popularne w ostatnich latach, pozwalają stworzyć naturalny element dekoracyjny, np. w przestrzeni miejskiej. Stanowią wyjątkowo wdzięczne urozmaicenie lokalnego krajobrazu. Można siać je zarówno bezpośrednio w ziemi, jak i w donicach na balkonie. Bez względu na lokalizację, liczy się finalny efekt – dodanie otaczającej przestrzeni naturalnie pięknej kompozycji. Z tej potrzeby powstał właśnie projekt #ŁąkiŁomży stworzony przez firmę Van Pur oraz Fundację Łąka.

Pierwsza Łąka Łomży w Kielcach

19 sierpnia odbyła się inauguracja projektu #ŁąkiŁomży w Kielcach. Na uroczystości byli obecni sportowcy, reprezentanci klubu Łomża Vive Kielce, olimpijczycy, którzy niedawno wrócili z igrzysk w Tokio. W części oficjalnej wzięli udział również przedstawiciele miasta. Nie zabrakło też pomysłodawców wyjątkowej akcji, czyli przedstawicieli Fundacji Łąka oraz firmy Van Pur S.A.

Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli się w mieście – choćby przez moment – jak na prawdziwej łące. Zgodnie z hasłem naszej marki „Łomża, W swoim tempie”, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolny chwil. Chcemy by mieszkańcy zwolnili na moment, usiedli i odpoczęli – złapali trochę wytchnienia od codzienności.  Naszym celem jest stworzenie wyjątkowych miejsc spotkań. Takich, które pozwolą zwolnić. Chcemy, żeby Łąki Łomży były przestrzeniami, które kojarzą się pozytywnie ze stylem życia slow life. Dlatego w te wakacje Łąki Łomży zawitają też do Zabrza, Katowic oraz Łomży. Mamy nadzieje, że wpłyniemy pozytywnie i inspirująco na mieszkańców, którzy podczas odpoczynku, będą mieli czas na refleksję na temat przyrody i może zainspirują się, by stworzyć własną łąkową przestrzeń – powiedziała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A.

Wydarzenie odbyło się na rynku w Kielcach. Tuż obok ruin starego ratusza stanęła specjalnie stworzona konstrukcja. Złożona z drewnianych ławek oraz donic przestrzeń zachęca do siadania i delektowania się krajobrazem łąki w samym centrum Kielc.

W ramach spotkania został przeprowadzony warsztat "Dlaczego łąki w mieście są potrzebne". Wszyscy uczestnicy, bogatsi o wiedzę na temat łąk, zabrali się za wspólne sadzenie kwiatów. Przedstawiciele Fundacji Łąka podpowiadali również, jak najlepiej stworzyć przyjazną przestrzeń pełną kwiatów i roślin w swoim otoczeniu. Odwiedzający Łąkę Łomży na rynku w Kielcach otrzymali specjalną mieszankę nasion, dzięki którym mogą stworzyć swoją łąkę, nawet w zaciszu domu.

Więcej natury w mieście

W ochronie środowiska liczy się każdy, nawet najmniejszy gest i wybór, dlatego zachęcamy każdego do siania kwiatów. Aby pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach, we współpracy z firmą Van Pur S.A postanowiliśmy stworzyć Łąki Łomży. Poprzez ten ważny projekt chcemy przekonać mieszkańców miasta Kielce, że kwiatowe łąki są świetnym rozwiązaniem niezależnie czy są sadzone w centrum czy siane na terenach zieleni – powiedział Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka.

Łąka Łomży to wyjątkowa inicjatywa, która powstała, aby tworząc #ŁąkiŁomży i zmieniać oblicze polskich miast i poprawić jakość życia ich mieszkańców! Łąki kwietne to piękne, praktyczne i ekologiczne tereny w mieście. Kwitną kolorowo, żywią ważne dla ludzi pszczoły i inne zwierzęta. Dzięki nim do miast powraca namiastka dzikiej przyrody.

Jeden metr kwadratowy łąki to około:

•            160 pojedynczych kwiatów,

•            25 roślin,

•            70 wyżywionych pszczół każdego dnia,

•            0,9 kg CO2 pochłoniętego rocznie.

1 m kw. łąki kwietnej wyłapuje tyle pyłów, co średniej wielkości drzewo!

Wspólna inicjatywa Łąki Łomży rozpoczęła się w Kielcach. W kolejnych tygodniach Łąki Łomży powstaną też w Zabrzu, Katowicach i Łomży. To jednak nie koniec działań, bowiem w przyszłym roku firma Van Pur S.A. chce wybrać więcej miast, by stworzyć w nich zieloną przestrzeń.

 

W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji prosimy o kontakt z

 

Dawid Błaszczyk, Group Marketing Manager 

d.blaszczyk@vanpur.com

 

Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka

Maciej.podyma@laka.org.pl

 

O BROWARZE ŁOMŻA I VAN PUR

Van Pur S.A. jest polskim, największym, niezależnym producentem piwa i napojów bezalkoholowych, obecnym na rynku od 1989 roku. Van Pur ma sześć browarów zlokalizowanych w Łomży, Rakszawie, Jędrzejowie, Zabrzu, Braniewie oraz Koszalinie. Kluczową marką Spółki jest Łomża, serca klientów podbiły również Cortes, Karpackie, Brok, Kuflowe, Śląskie i Halne. Van Pur specjalizuje się także w produkcji marek własnych. Jest również jednym z czołowych eksporterów piwa za granicę. Więcej informacji o firmie na stronie: www.vanpur.com.pl

 

O FUNDACJI

Fundacja Łąka - założona w Warszawie w 2014 r. organizacja ekologiczna, której celem jest ochrona różnorodności biologicznej w miastach za pomocą wprowadzania do ich przestrzeni łąk kwietnych. Jako pierwsza zakładała miejskie łąki kwietne na dużą skalę, współpracując z m.in. Warszawą, Krakowem, Wrocławiem i Białymstokiem. Obecnie prowadzi doradztwo związane z zakładaniem łąk kwietnych, edukację przyrodniczą dzieci i dorosłych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i badania nad ekosystemowymi właściwościami łąk kwietnych. 

Na zdjęciu zawodnicy Łomża Vive Kielce: Alex Dujszebajew, Nicolas Tournat, Miguel Sanchez-Migallon i Prezes Fundacji Łąka - Maciej Podyma.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Żabka Jush łączy siły z wlodim4444 Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:10

Żabka Jush łączy siły z wlodim4444

Żabka Jush, w ramach swojej najnowszej kampanii wizerunkowej, rozpoczęła współpracę z popularnym grafikiem i instagramerem wlodim4444. Efektem tych działań jest
Styl życia Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi DOMOTEKI
2024-09-27 | 13:10

Ewa Ewart i Magda Atkins gośćmi specjalnymi DOMOTEKI

DOMOTEKA, centrum designu z najbogatszą w Polsce ofertą do wnętrz premium, świętuje w tym roku 18. rocznicę swego powstania. Z tej okazji, 4 października 2024 r.
Styl życia Poloneza czas zacząć! Sokołów Podlaski idzie po rekord
2024-09-27 | 07:30

Poloneza czas zacząć! Sokołów Podlaski idzie po rekord

Sokołów Podlaski obchodzi swoje 600-lecie i z tej okazji władze miasta postanowiły pobić Rekord Polski w kategorii „Najwięcej osób tańczących poloneza”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.