Komunikaty PR

Aktywnie na śniegu, czyli sporty zimowe Polaków

2021-12-06  |  10:00
Biuro prasowe

Polacy kochają zimowe sporty i to nie tylko skoki narciarskie, ale także wyjazdy w góry i spędzanie czasu na świeżym powietrzu. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Liczba zainteresowanych zakupami zimowymi stale rośnie, a kto jeszcze nigdy nie odebrał przesyłki z paczkomatu, niech pierwszy rzuci smartfonem.

Rewolucja internetowa trwa w najlepsze. W dobie nowych technologii i przenoszenia działalności z trybu stacjonarnego do internetu sprzedaż online rośnie. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, odsetek osób realizujących e-zakupy wzrasta z roku na rok – w 2019 r. zakupy w sieci deklarowało 57 proc. ankietowanych, w 2020 r. już 72 proc., a w tegorocznym badaniu odsetek osób kupujących w internecie wzrósł do 84 proc.

Jaki sprzęt na zimę jest najczęściej wybierany?

Według badań Triverna 49 proc. osób wyjeżdżających zimą na odpoczynek zadeklarowało, że zabiera ze sobą pełne wyposażenie (badanie z listopada 2019 r., w którym wzięło udział 1015 osób). A jak w tym roku Polacy przygotowują się do sezonu?

W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 r. były: narty (w tym narty biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób poszukiwało sprzętu zimowego. Liczba aktywnych użytkowników systematycznie rośnie od września, by w styczniu oraz lutym osiągnąć najwyższy wynik. Bardzo podobnie sytuacja wyglądała w ubiegłym sezonie zimowym. W styczniu tego roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła milion. Ofert również stale przybywa. Obecnie na OLX w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców.

Na co kupujący zwracają uwagę?

Wybierając się w góry z myślą o aktywności fizycznej, część turystów korzysta z wypożyczalni sprzętu, inni decydują się na zakup własnego, z którego będą mogli korzystać w kolejnych sezonach zimowych. Nie wszyscy mają na tyle duże doświadczenie, aby wiedzieć dokładnie, jakie akcesoria narciarskie, odzież lub np. narty zakupić, dlatego ważną rolę odgrywają w tym procesie sprzedawcy, którzy wystawiają ogłoszenia w internecie.

Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, poziom zaawansowania danego modelu, parametry techniczne, informacja o producencie, wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Akcesoria narciarskie nie należą do najtańszych, dlatego kupujący – zanim podejmie decyzję – musi być przekonany, że produkt odpowiada jego potrzebom. Warto w opisie wskazać zalety danego sprzętu, postawić na przejrzysty układ treści, konkretne, zrozumiałe dla wszystkich informacje.

Ponieważ sprzęt i odzież do sportów zimowych to akcesoria sezonowe, które nabywa się rzadko, klienci nie zawsze wiedzą, czym kierować się przy ich zakupie. Dokonanie wyboru powinni ułatwić sprzedający, uwzględniając w ogłoszeniach kluczowe parametry, do których prócz ceny należą specyfikacja techniczna, sposób użytkowania i konserwacji, przeznaczenie produktu i stopień sportowego zaawansowania użytkownika – tłumaczy Olga Sołtys, opiekun klientów w OLX. – W dalszej kolejności pomocne będą również informacje o gwarancji, marce i wyglądzie.

A po udanym zakupie pozostaje już tylko czekać na śnieg i liczyć na otwarte stoki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek Biuro prasowe
2024-10-03 | 01:20

Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek

Centrum Handlowe Borek jest już z Wami od ćwierćwiecza! Przez ten długi czas dokładaliśmy wszelkich starań, aby wszyscy – nasi sąsiedzi i przyjaciele, wracali do nas jak
Zakupy Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka
2024-10-01 | 14:00

Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka

  Czy kraje bałtyckie – Litwa, Łotwa i Estonia - to dobry kierunek ekspansji zagranicznej? Sprawdźmy to! Szacuje się, że będą to jedne z najszybciej rozwijających się
Zakupy W Pepco rusza projekt Cena jakiej nie było
2024-09-30 | 12:00

W Pepco rusza projekt "Cena jakiej nie było"

Pepco zaskakuje nowymi, niższymi cenami kilkudziesięciu linii produktowych ze swojej podstawowej oferty. Asortyment tańszych towarów obejmuje m.in. ubrania dla dzieci i dorosłych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Qczaj: Alkohol niszczył moją rodzinę i moje dzieciństwo. Produkty z jego zawartością nie mogą być na wyciągnięcie ręki dla dzieci

Trener nie kryje oburzenia sprzedawaniem alkoholu w opakowaniach, które do złudzenia przypominają tubki z musem owocowym dla dzieci. Chodzi bowiem o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Qczaj ze swojego doświadczenia wie, jak szybko można wpaść w uzależnienie, dlatego jest przeciwny promowaniu i reklamowaniu alkoholu. Sam od ponad dwóch lat z całych sił walczy o wytrwanie w trzeźwości. Z ostatnich informacji wynika, że w obliczu narastającej krytyki producent alkotubek, zdecydował się wycofać je ze sklepów i wstrzymać ich produkcję.

Żywienie

David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu

Według Davida Gaboriauda przy ocenie kuchni francuskiej Polacy często kierują się stereotypami i wśród najbardziej popularnych wymieniają żabie udka i ślimaki. Jego zdaniem nic bardziej mylnego, ponieważ ten kraj ma niezwykle bogatą i tętniącą życiem kulturę kulinarną. Smakosze mają do wyboru wiele smacznych i często bardzo łatwych do przygotowania dań. Ale żeby poznać te smaki, trzeba pojechać do różnych regionów, nie tylko bazować na paryskich restauracjach.

Problemy społeczne

Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej

70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.