Komunikaty PR

Aktywnie na śniegu, czyli sporty zimowe Polaków

2021-12-06  |  10:00
Biuro prasowe

Polacy kochają zimowe sporty i to nie tylko skoki narciarskie, ale także wyjazdy w góry i spędzanie czasu na świeżym powietrzu. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób aktywnie poszukiwało sprzętu sportowego w kategorii Sport i Hobby w serwisie OLX. Liczba zainteresowanych zakupami zimowymi stale rośnie, a kto jeszcze nigdy nie odebrał przesyłki z paczkomatu, niech pierwszy rzuci smartfonem.

Rewolucja internetowa trwa w najlepsze. W dobie nowych technologii i przenoszenia działalności z trybu stacjonarnego do internetu sprzedaż online rośnie. Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”, odsetek osób realizujących e-zakupy wzrasta z roku na rok – w 2019 r. zakupy w sieci deklarowało 57 proc. ankietowanych, w 2020 r. już 72 proc., a w tegorocznym badaniu odsetek osób kupujących w internecie wzrósł do 84 proc.

Jaki sprzęt na zimę jest najczęściej wybierany?

Według badań Triverna 49 proc. osób wyjeżdżających zimą na odpoczynek zadeklarowało, że zabiera ze sobą pełne wyposażenie (badanie z listopada 2019 r., w którym wzięło udział 1015 osób). A jak w tym roku Polacy przygotowują się do sezonu?

W serwisie OLX w kategorii Sport i Hobby najczęściej wyszukiwanymi frazami w listopadzie 2021 r. były: narty (w tym narty biegowe, skitourowe, dla dzieci), snowboard, buty narciarskie, łyżwy i sanki. W samym listopadzie ponad 300 tysięcy osób poszukiwało sprzętu zimowego. Liczba aktywnych użytkowników systematycznie rośnie od września, by w styczniu oraz lutym osiągnąć najwyższy wynik. Bardzo podobnie sytuacja wyglądała w ubiegłym sezonie zimowym. W styczniu tego roku liczba aktywnych użytkowników przekroczyła milion. Ofert również stale przybywa. Obecnie na OLX w kategorii Sport i Hobby jest ponad 100 tys. aktywnych ogłoszeń zamieszczonych przez ponad 50 tys. ogłoszeniodawców.

Na co kupujący zwracają uwagę?

Wybierając się w góry z myślą o aktywności fizycznej, część turystów korzysta z wypożyczalni sprzętu, inni decydują się na zakup własnego, z którego będą mogli korzystać w kolejnych sezonach zimowych. Nie wszyscy mają na tyle duże doświadczenie, aby wiedzieć dokładnie, jakie akcesoria narciarskie, odzież lub np. narty zakupić, dlatego ważną rolę odgrywają w tym procesie sprzedawcy, którzy wystawiają ogłoszenia w internecie.

Przy zakupie sprzętu zimowego ważne jest jego przeznaczenie, poziom zaawansowania danego modelu, parametry techniczne, informacja o producencie, wskazanie, dla jakiego użytkownika dany produkt jest najlepszy. Akcesoria narciarskie nie należą do najtańszych, dlatego kupujący – zanim podejmie decyzję – musi być przekonany, że produkt odpowiada jego potrzebom. Warto w opisie wskazać zalety danego sprzętu, postawić na przejrzysty układ treści, konkretne, zrozumiałe dla wszystkich informacje.

Ponieważ sprzęt i odzież do sportów zimowych to akcesoria sezonowe, które nabywa się rzadko, klienci nie zawsze wiedzą, czym kierować się przy ich zakupie. Dokonanie wyboru powinni ułatwić sprzedający, uwzględniając w ogłoszeniach kluczowe parametry, do których prócz ceny należą specyfikacja techniczna, sposób użytkowania i konserwacji, przeznaczenie produktu i stopień sportowego zaawansowania użytkownika – tłumaczy Olga Sołtys, opiekun klientów w OLX. – W dalszej kolejności pomocne będą również informacje o gwarancji, marce i wyglądzie.

A po udanym zakupie pozostaje już tylko czekać na śnieg i liczyć na otwarte stoki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Magia Świąt w Starbucks - napoje, które podbiją Twoje serce! Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:10

Magia Świąt w Starbucks - napoje, które podbiją Twoje serce!

Choć z drzew nie opadły jeszcze ostatnie kolorowe liście, to na social mediach coraz częściej trafić można na odliczanie do 24 grudnia. Tych, którzy z niecierpliwością wyczekują
Zakupy Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic
2024-11-04 | 12:00

Uwolnij swojego wewnętrznego botanika z nowym zestawem LEGO® Ideas Ogród botanic

Entuzjaści botaniki oraz fani LEGO mogą teraz zanurzyć się w uspokajającym pięknie ogrodu botanicznego w stylu wiktoriańskim. Ten zestaw składający się z 3792 elementów pozwala
Zakupy Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?
2024-10-25 | 14:03

Prezent po polsku – konwenanse i uprzedzenia. Czego nie wypada?

Choć tradycyjne upominki wciąż cieszą się dużą popularnością, coraz częściej na listach prezentowych pojawiają się nowe kategorie. Opcje niematerialne, takie jak karty podarunkowe czy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.