Amazonki pokażą kobiecą siłę podczas Manufaktura Fashion Week
Trwa październik pod znakiem różowej wstążki , a wraz z nim nietypowe akcje mające na celu podniesienie świadomości o profilaktyce raka piersi. Swoją cegiełkę na rzecz walki z najczęściej występującym u kobiet nowotworem, dokłada też Manufaktura w Łodzi, która do tegorocznych pokazów w ramach Fashion Week’a zaprosiła… Amazonki.
15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, który jest częścią ogólnoświatowej akcji związanej z profilaktyką, diagnostyką, a wreszcie nowoczesnym leczeniem nowotworu piersi. Różowy Październik, bo taką nieoficjalną nazwę przyjęła akcja, jest obchodzony od ponad 30 lat i przybiera różnorodne formy dotarcia do kobiet w każdym wieku. Co roku osoby podejmujące inicjatywy dotyczące Miesiąca Profilaktyki Raka Piersi szukają jak najciekawszych i najatrakcyjniejszych form dotarcia do kobiet. To niezwykle istotne, bo jak pokazują statystyki, rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na całym świecie, a jednocześnie najczęstszą przyczyną śmierci. Co roku niemalże 1,7 miliona kobiet jest diagnozowanych z tą chorobą, a częstość jej występowania wzrasta z wiekiem. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, a zarazem wczesna diagnoza, która pozwala wdrożyć odpowiednie leczenie.
Nietypowy pokaz
Z niecodziennym sposobem wsparcia dla akcji wyszła Manufaktura w Łodzi, która w najbliższy weekend organizuje swój coroczny Fashion Week. W tej edycji jednak, oprócz profesjonalnych modelek i modeli, na wybiegu pojawią się też… Amazonki ze Stowarzyszenia „Amazonki” z Warszawy. Wyjątkowe modelki udowodnią, jak wielka jest kobieca siła. Dla wielu z nich walka z rakiem piersi była początkiem nowego życia – na własnych zasadach, bez ograniczeń. - Od wielu lat powtarzamy, że Manufaktura jest kobietą. Nie tylko dlatego, że codziennie odwiedza tysiące kobiet, ale też dlatego, że jesteśmy miejscem pracy dla setek łodzianek. Kiedyś pracujących przy maszynach włókniarek, a dziś przedstawicielek różnych zawodów i profesji. To dla nas bardzo ważne, by wspierać wszystkie prokobiece akcje, szczególnie te dotyczące naszego zdrowia – mówi Monika Langner, rzeczniczka prasowa Manufaktury
Amazonki wyjdą na wybieg w stylizacjach marek Manufaktury przygotowanych przez Kasię Lipińską, stylistkę Manufaktury. – To bardzo ważne, by pokazywać kobietom, że niezależnie od ich rozmiaru, kształtu czy ograniczeń ciała, moda jest dla każdej z nich i jeśli tylko się odważą, mogą znaleźć stylizacje, które pozwolą im poczuć się dobrze w ich ciele – mówi Kasia. Po pokazie odbędzie się też spotkanie z braffiterką z ponad 20-letnim doświadczeniem, Izabelą Sakutovą, inicjatorką ogólnopolskiej akcji #DotykamWygrywam. Będzie to doskonała okazja do porozmawiania o zdrowiu piersi, a także prowadzeniu samobadania. Dzięki temu uczestniczki dowiedzą się m.in. jak prawidłowo samej wykonać badanie, jak często i w którym momencie cyklu, a także jakie zmiany w wyglądzie piersi powinny wzbudzić czujność.
Oprócz pokazu z udziałem Amazonek, na gości czekać będzie jeszcze szereg atrakcji, a wśród nich m.in. nauka chodzenia po wybiegu z Marceliną Zawadzką, Miss Polski 2011, czy warsztaty upcyklingu.
Manufaktura Fashion Week w Łodzi odbędzie się 14 października, w godz. 10-22.
Ultralimitowana edycja zegarka G-SHOCK x Janusz Walczuk
SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.