Komunikaty PR

Amerykanie zrobili buty ze spojlerami. Nietypowy projekt inspirowany Lexusem IS

2021-03-09  |  10:00
Biuro prasowe

Lexus nawiązał współpracę z amerykańską marką modową RTFKT. Jej owocem są specjalne buty inspirowane Lexusem IS. W takim obuwiu można bez wątpienia wyróżnić się na ulicy. Tym bardziej, że sneakersy powstały w tylko dwóch egzemplarzach – lewym i prawym.
 

W kolorze greckiej wody

Twórcy nietypowych butów rozpoczęli projekt od bazy w postaci podeszwy przypominającej oponę. Z przodu sneakersów znalazły się elementy nawiązujące do kształtu charakterystycznej atrapy chłodnicy samochodów Lexusa. Z tyłu zaś wydrukowana w 3D wstawka z materiału przypominającego włókno węglowe, która imituje niewielki tylny spojler, jaki można mieć w Lexusie IS 350 w wersji F Sport Dynamic Handling Package.

Po bokach butów łatwo dostrzec wstawki z czarnej, syntetycznej skóry NuLuxe, które przecinają szare przeszycia. Takie samo połączenie znajdziemy w prawdziwym Lexusie IS. W tym miejscu znalazł się również srebrny pasek, który nawiązuje do świateł auta. Dominującym kolorem jest jednak jasnoniebieska barwa, która imituje lakier Grecian Water – nowość w ofercie Lexusa. A znaczek F Sport po boku, logo japońskiego producenta na najwyższym rzepie oraz napis IS 350 nad piętą nie dają wątpliwości, co było inspiracją do stworzenia wyjątkowego obuwia.

Na wzór Lexusa IS 350

Specjalne buty powstały po to, by uczcić zeszłoroczny debiut Lexusa IS w nowej odsłonie. Projekt jest częścią kampanii reklamowej nowego Lexusa IS zatytułowanej All In. W jej ramach amerykański oddział japońskiej marki prezentuje ludzi, którzy w pełni podążają za własnymi pasjami, jednocześnie prezentując swojego sedana o sportowym zacięciu.

Bezpośrednią inspiracją dla sneakersów był Lexus IS 350 F Sport z dodatkowym pakietem Dynamic Handling Package, którego można zamówić w amerykańskich salonach Lexusa. Japoński sedan wyróżnia się muskularnym nadwoziem o sportowej stylistyce. Pod jego maskę trafia 3,5-litrowy, wolnossący silnik V6 o mocy ponad 310 KM, który w zależności od wariantu napędza wyłącznie tylne lub wszystkie koła. W wersji Dynamic Handling Package auto zyskuje dodatkowo 19-calowe felgi BBS pokryte czarnym, matowym lakierem, adaptacyjne zawieszenie, tylny spojler z włókna węglowego czy dyferencjał Torsen (zarezerwowany dla wersji tylnonapędowej).

Wyjątkowi twórcy wyjątkowego projektu

A co o butach mówią ich twórcy? „Chcieliśmy być pewni, że odbiorcy natychmiastowo zobaczą w tych sneakersach IS-a” – tłumaczy Chris Le, dyrektor kreatywny i założyciel RTFKT. „Wszystkie złożone elementy stylistyczne łączą się w całość i od razu się za nimi oglądasz” – dodaje Steven Zaptio, CEO i drugi współtwórca marki.

RTFKT to firma związana z kulturą sneakersów i gamingu. Współpracuje z ponad 150 projektantami 3D z całego świata. Choć powstała dopiero w 2020 roku, ma na koncie wiele interesujących projektów – tworzy futurystyczne, jedyne w swoim rodzaju buty z nietypowych materiałów, a nawet cyfrowe sneakersy, które istnieją wyłącznie w wirtualnym świecie. Buty opracowane wspólnie z Lexusem były jednak pierwszymi w historii marki inspirowanymi samochodem i wykorzystującymi materiały z prawdziwego auta.

Proces projektowania i wytwarzania wyjątkowych butów uwieczniono w formie trzyodcinkowego filmu dokumentalnego, którego dystrybucją zajął się amerykański portal Complex.com. Miłośnicy nietypowego obuwia mogą być jednak zawiedzeni – sneakersy z logotypem Lexusa nie trafią do sprzedaży.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace Biuro prasowe
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Moda TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace
2025-05-07 | 16:00

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

TATUUM, modowa marka z Łodzi, wzięła udział w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, prezentując specjalną kolekcję inspirowaną postacią Misia Uszatka. Udział w tym
Moda Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
2024-12-23 | 12:00

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Wybór między okularami a soczewkami na sylwestra zależy od kilku czynników, takich jak komfort, styl  i okoliczności.  Jeśli planujemy przetańczyć całą noc,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.