Analizujemy trendy - jakie okna kupują Polacy?

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Ile okien najczęściej mają polskie domy? Jaki kolor dominuje na rynku stolarki otworowej? Rafał Buczek, ekspert z firmy Awilux, analizuje aktualne decyzje zakupowe Polaków dotyczące stolarki okiennej.
Według przeprowadzonej przez firmę Awilux, renomowanego producenta okien i drzwi, analizy sprzedaży oraz zapytań z lat 2019-2020 konsumenci coraz częściej decydują się na zakup zaawansowanych technologiczne oraz energooszczędnych rozwiązań. Zmieniają się natomiast ich preferencje kolorystyczne. Jakie okna zamawialiśmy w ostatnim czasie do nowo budowanych domów jednorodzinnych?
Antracyt na topie
Od kilku sezonów zauważalny był trend związany ze wzrostem sprzedaży okien w odcieniach szarości. Zarówno w przypadku okien z PVC, jak i w przypadku okiennych rozwiązań aluminiowych, największą popularnością cieszyły się okna w najciemniejszym spośród szarych kolorów - antracycie.
- Z naszych danych dotyczących kolorystyki okien PCV wynika, że Polacy w zdecydowanej większości decydują się na okna w kolorze antracytu i w odcieniach szarości, na drugim miejscu znajduje się stolarka w kolorze białym. Kolejne miejsce zajmują okleiny drewnopodobne. Pozostałe okna z palety oklein stanowią razem 10% sprzedaży - analizuje Rafał Buczek, menedżer sprzedaży w Awilux.
Antracyt to zdecydowanie najpopularniejszy kolor okleiny obustronnej wybieranej przez klientów firmy Awilux. Jest to kolor wybierany w 37% przypadków. Drugie miejsce zajmuje kolor biały z wynikiem 27%, na trzecim miejscu uplasował się kolor winchester. Antracyt jest też najczęściej wybierany przez klientów decydujących się na okleiny jednostronne – a drugie miejsce w tym przypadku zajmuje orzech.
A jak wygląda sytuacja w przypadku stolarki aluminiowej?
- Pomimo tego, że w stolarce aluminiowej występuje dużo większe zróżnicowanie kolorystyczne, ponownie, jeżeli chodzi o gusta inwestorów dominuje kolor RAL 7016 - czyli antracyt. Na drugim miejscu jest kolor 9016, czyli biały, a kolejno za nim plasuje się kolor 7021, czyli odcień szaro-czarny – opiniuje ekspert Awilux.
Zauważalny trend dotyczący wyboru ciemnych okien sprawił, że firma Awilux postanowiła wprowadzić do swojej oferty rozwiązanie w kolorze czarnym. Okna z linii Nero Style by Awilux to innowacyjne rozwiązanie z elegancką okleiną Black Ultimate, która nadaje profilom matową powłokę. Okna z linii Nero Style by Awilux gwarantują pełne czarne wykończenie – wraz z klamką i ramką międzyszybową – dzięki czemu możliwe jest wykonanie oryginalnej, jednokolorowej i eleganckiej aranżacji.
Nowy dom ma najczęściej od 10 do 14 okien
Z danych firmy Awilux wynika, że najczęściej wybieramy rozwiązania oparte na systemach PVC. Przeciętne zamówienie na okna do domu jednorodzinnego obejmuje od 10 do 14 okien. Na każde 11 zamawianych okien, co najmniej jedno dotyczy systemu balkonowego. Wśród nich aż 81% stanowią systemy podnośno-przesuwne, w tym niskoprogowe.
- Stolarka okienna zmienia się wraz z rozwojem technologii. Choć producenci prześcigają się ze sobą w tworzeniu rozwiązań o coraz lepszych parametrach termicznych, inwestorzy zaczynają zwracać uwagę również na dodatkowe udogodnienia. Bardzo popularne stały się drzwi balkonowe z niskim progiem i ukrytymi zawiasami. Popyt na duże przeszklenia i harmonijne przejścia przełożył się również na współczesne budownictwo, które coraz częściej wykorzystuje przeszklenia panoramiczne – mówi Rafał Buczek z firmy Awilux.
Uzyskanie dobrego parametru izolacyjności termicznej okna jest możliwe tylko przy odpowiednim doborze takich elementów, jak profil oraz szyba, przy jednoczesnym ograniczeniu mostka cieplnego na styku szyby z ramą. Przeszklenie przekłada się też bezpośrednio na parametry izolacyjności cieplnej i akustycznej okna, a także na zysk energii z promieniowania słonecznego. Aktualnie spotkać możemy pakiety dwu- i trzyszybowe. Okna dwuszybowe są obowiązującym standardem w budownictwie tradycyjnym, natomiast okna trzyszybowe stanowią standard dla domów pasywnych. W związku z wieloma zaletami, a także nowymi regulacjami dotyczącymi izolacyjności termicznej, pakiety trzyszybowe coraz częściej wypierają z rynku okna dwuszybowe.
- Okna trzyszybowe charakteryzują się wysokim współczynnikiem izolacji termicznej, zarówno dla szyby, jak i ramy. Na dobre parametry takich okien wpływa również wypełnienie przestrzeni między taflami szkła, które zazwyczaj jest gazem szlachetnym (argonem). W dłuższej perspektywie lepiej sprawdzają się więc okna z pakietami trzyszybowymi – dodaje ekspert Awilux.
Współczesne technologie pozwalają na tworzenie systemów okiennych o wysokich parametrach termoizolacyjnych, ale także o wyjątkowym designie. Według danych firmy Awilux, klienci coraz częściej decydują się na rozwiązania z wąskimi profilami i bardzo dużymi przeszkleniami. Inwestorzy często kierują swoją uwagę również w stronę automatyzacji domów, podłączając mechanizmy umożliwiające sterowanie oknami i ich osłonami na odległość.
Dodatkowe informacje o firmie Awilux:
AWILUX Polska oferuje najnowocześniejsze rozwiązania okienno-drzwiowe do domów i budynków użyteczności publicznej. Firma działa na rynku od 2006 roku, opierając swoją produkcję o niemiecką technologię firmy Schüco. Oznacza to solidność, rygorystyczne przestrzeganie najwyższych standardów technicznych i dokładność wykonania. Dużą wagę przywiązuje do terminowości i sprawnego realizowania zleceń, co zapewniają nowoczesne i zautomatyzowane linie produkcyjne, a także wysoko wykwalifikowany zespół pracowników. Celem AWILUX Polska jest promocja rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa i energooszczędności oraz stosowanie systemów uwzględniających również specjalne potrzeby np.: dzieci, osób starszych i niepełnosprawnych. AWILUX Polska działa z powodzeniem w Polsce i Niemczech. Na rynku polskim firma buduje sieć salonów firmowych. Wszyscy partnerzy biorą udział w regularnym procesie szkoleń z systemów Schüco oraz nowoczesnych technik montażu. Dzięki temu AWILUX dąży do tego, by pozostać ważnym i rzetelnym partnerem w realizacjach planów i inwestycji przez wiele następnych lat.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.