Komunikaty PR

Anna Lund: Z braku rodzą się najlepsze pomysły

2022-03-02  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Inga Ryfka
Agencja Face IT

Bagatela 10
00-585 Warszawa
i.ryfka|agencjafaceit.pl| |i.ryfka|agencjafaceit.pl
790393471
https://agencjafaceit.pl/

Anna Lund – Polka od urodzenia mieszkająca w Szwecji, która nawet na moment nie zapomniała o korzeniach. Płynnie mówi po polsku i regularnie odwiedza ojczyznę. Czuje się 100% Polką i polski potencjał branży odzieżowej chce wykorzystać w Szwecji, ale i w Polsce, mając nadzieje, że polskie kobiety docenią Jej wizję klasycznych i wygodnych fasonów. swoich

Kiedy zaczęłaś zwracać uwagę na zrównoważoną modę? Skąd wziął się pomysł własnej marki?

Jak każdy konsument zaczęłam być coraz bardziej świadoma w jakich realiach żyjemy i jak ważne jest prezentowanie proekologicznej, ale również prospołecznej postawy na co dzień. Przemysł odzieżowy światowych marek niestety zazwyczaj wiąże się z wyzyskiem dzieci. Ludzie wykorzystywani są do ciężkiej pracy za nieuczciwie niskie wynagrodzenie. Nie godzę się na takie traktowanie. Zwłaszcza, że jestem matką i nie jestem w stanie wyobrazić sobie jak można w taki sposób wykorzystywać nieletnich. Zaczęłam również interesować się składem ubrań, w którym można znaleźć niebezpieczne dla naszego zdrowia pestycydy czy inne substancje chemiczne. Chemikalia z produkcji odzieży trafiają do rzek, co szkodzi naszemu środowisku. Decyzję o założeniu własnej marki podjęłam po swoim… ślubie. Szukałam klasycznej, eleganckiej sukienki z dobrej jakości materiałów na kameralne, skromne przyjęcie. W Szwecji trudno było mi taką znaleźć w rozsądnej cenie. Przyjaciółka podpowiedziała mi, by poszukać w ofercie polskich sklepów działających na Instagramie. Okazało się, że polski rynek to doskonałe miejsce na tworzenie kolekcji zgodnej z ideą slow fashion, z którą ja się identyfikuje. Nie mam doświadczenia w modzie, ale moda zawsze była bliska mojemu sercu. Pracowałam w modelingu. Moja babcia też stała się dla mnie inspiracją. Po wojnie specjalizowała się w nietypowej produkcji swetrów.

Dlaczego zdecydowałaś się na produkcję swojej kolekcji w Polsce?

Zrobiłam research i okazało się, że sektor odzieżowy i tekstylny w Polsce ma się bardzo dobrze. Chciałam wykorzystać potencjał polskiej branży fashion. Z pewnością na moją decyzję miały również koszty produkcji. W Szwecji rynek odzieżowy nie jest tak dobrze rozwinięty, nie ma tak różnorodnego zaplecza kadrowego, a ceny materiałów i usług są o wiele wyższe niż w Polsce. A mi zależy by moje kolekcje były dostępne dla każdej kobiety, która pragnie ubierać się w duchu slow fashion.

Swoje ubrania opisujesz jako kobiece i ponadczasowe. Skąd czerpiesz inspiracje do swojej kolekcji?

Czerpie inspiracje z mediów. Robię zdjęcia ciekawym stylizacjom aktorek czy gwiazd, a później to odrysowuje. Wedle mojego uznania zmieniam projekt. Rozmawiam również z konstruktorem i wspólnie zastanawiamy się jakie lepsze rozwiązania możemy zastosować. Liczy się dla mnie nie tylko efekt wizualny, ale również komfort noszenia. Moje ubrania muszą być wygodne. Inspiracje czerpię też ze swojej garderoby. Czasami wyciągam z szafy dawno niezakładane sukienki i zastanawiam się co bym w nich zmieniła, by znów zacząć w nich chodzić. Z pewnością kieruję się również aktualnymi trendami. Sprawdzam w sklepach bieżące kolekcje, oglądam pokazy mody. Chcę by moja oferta spodobała się jak największej grupie odbiorców. Oczywiście robię to zgodnie ze swoim stylem, nie przemycam tego co aktualne modne wprost.

Jak myślisz, czego Szwedki mogą się uczyć od Polek i odwrotnie jeśli chodzi o styl?

Odpowiem na to pytanie na przykładzie opinii z mojego otoczenia. Moje przyjaciółki Polki, które odwiedzają czasami ojczyznę zwracają uwagę na to, że w Szwecji kobiety nie czują potrzeby zawsze ładnie wyglądać. Normą jest wyjście w dresach i bez makijażu za zakupy czy po dzieci do szkoły. Natomiast Polki zawsze wyglądają na zadbane. Są ładnie ubrane, umalowane i uczesane. Z moich obserwacji wynika, że polskie kobiety są bardziej zachowawcze w swoim stylu. W Skandynawii kobiety szybciej decydują się na nowe trendy, nie boją się eksperymentować. Myślę, że zarówno Polki i Szwedki mogą się od siebie dużo uczyć, ale i nie muszą. Nie musimy być przecież takie same.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face IT
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Garderoba kapsułowa z barwą czerwonej pomarańczy według C&A. Biuro prasowe
2024-10-03 | 08:00

Garderoba kapsułowa z barwą czerwonej pomarańczy według C&A.

Kolekcja C&A "Capsule Wardrobe" to starannie dobrany wybór ponadczasowych elementów garderoby, takich jak swetry i kardigany, dopasowane spodnie oraz eleganckie
Moda MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!
2024-10-02 | 15:00

MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!

MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL! DO KOŃCA NABORU ZOSTAŁY DWA TYGODNIE   Zostały już tylko dwa tygodnie na zgłoszenie filmów do Fashion Film Festival
Moda Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN
2024-09-30 | 12:00

Powrót do biura w wielkim stylu z SHEIN

Wraz z nadejściem nowego sezonu pojawiają się trendy, które łączą elegancję z komfortem, pozwalając na tworzenie swobodnych, ale jednocześnie profesjonalnych stylizacji. Od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Farmacja

Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października

Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.

Żywienie

Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało

Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.