Komunikaty PR

Aplikacja MISSION TO MARS AR Immersion VR nominowana do Webby Awards

2021-04-22  |  09:30
Biuro prasowe

 

Kosmiczna aplikacja MISSION TO MARS AR, dedykowana misji na Marsa, otrzymała nominację do Webby Awards, międzynarodowej nagrody przyznawanej corocznie przez International Academy of Digital Arts and Sciences. Twórcą projektu jest Immersion VR, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR na świecie. Aplikacja ubiega się o wyróżnienie w kategorii Edukacja.

- Cieszymy się, że nasze projekty spotykają się z coraz większym uznaniem za granicą. MISSION TO MARS AR to kolejna aplikacja Immersion, która otrzymuje nominację do prestiżowej nagrody Webby. Co więcej, był to rekordowy rok dla organizatorów, podczas którego otrzymali aż 13 500 zgłoszeń z ponad 70 krajów z całego świata – mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion. – Tym większym powodem do zadowolenia jest to, że MISSION TO MARS AR znalazł się w ścisłej czołówce projektów w tak konkurencyjnym roku i może teraz walczyć o najwyższe laury – dodaje Piotr Baczyński.

MISSION TO MARS AR składa się z siedmiu doświadczeń, poprzez które użytkownik może poznać Marsa, odkryć jego powierzchnię, a także wziąć udział w starcie amerykańskiego łazika Perseverance i pokierować jego lądowaniem na Czerwonej Planecie. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie w sklepach Apple App Store i Google Play.

Aplikacja wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości by przybliżyć użytkownikowi szczegóły misji. Dzięki realistycznym doświadczeniom AR, może on m.in polecieć marsjańskim dronem, umieścić w swoim mieszkaniu realistycznych rozmiarów łazik, czy przenieść się na powierzchnię czerwonej planety za pomocą trójwymiarowego portalu. MISSION TO MARS AR zawiera również ogrom materiałów edukacyjnych przygotowanych we współpracy z NASA. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej udostępniła spółce materiały potrzebne do wiernego odwzorowania misji na Marsa. Aplikacja jest częścią promocji filmu dokumentalnego MAKING TRACKS ON MARS, wyprodukowanego przez Smithsonian Channel.

MISSION TO MARS to drugi kosmiczny projekt Immersion VR. Wcześniej spółka stworzyła aplikację mobilną APOLLO’S MOON SHOT, która prezentowała wszystkie etapy historycznej misji księżycowej. Produkcja zdobyła uznanie na całym świecie i otrzymała nominacje do nagród EMMY, Webby oraz SXSW.

Obie aplikacje realizowane były na zlecenie Smithsonian Channel.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.