Komunikaty PR

Art & Design 5 – aukcja inna niż wszystkie

2022-09-23  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Dzieła współczesnych polskich artystów i niezwykłe, kolekcjonerskie obiekty z całego świata. Malarstwo i rzeźba. Kultowe animacje i artystyczne bootlegi. To wszystko można licytować na najnowszej aukcji z cyklu Art & Design od 23 września do 11 października na platformie Artinfo.pl.

Maseczka Juliette Binoche, która stanowiła część jej kostiumu w cyberpunkowym filmie „Ghost in the Shell”. Deskorolka z autografem Tonyego Hawka i rękawica MMA z autografem Joanny Jędrzejczyk. Dmuchany „Hulk Elvis” z wystawy Jeffa Koonsa ze słynnej londyńskiej wystawy w Gagosian Gallery. Komplet porcelany z motywami z twórczości Keitha Haringa. Figurka KAWS z limitowanej kolekcji dla MoMa. Oryginalne rysunki animatorów kultowych kreskówek, takich jak Beavis i Butt-Head i Czarodziejka z Księżyca. Do tego dzieła najlepszych światowych przedstawicieli custom bootleg toys – wśród nich m.in. Sucklord, Lister, Retrogimmick, RYCA, Dziadostwo. Fani bootlegów będą zachwyceni!

Te niezwykłe obiekty można licytować na aukcji Art & Design 5 na platformie Artinfo.pl:

https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-5/internet?perPage=100

Aukcja trwa od 123 września do 11 października – finał odbędzie się ostatniego dnia o godzinie 21:00. Wszystkie obiekty można obejrzeć „na żywo” w dniach 29.09-2.10 na wystawie na ul. Mysiej 3 (III piętro) w Warszawie. Wernisaż wystawy w dniu 29.09 o godz. 18:00 (wstęp wolny). W dniach 30.09-2.10 wystawa czynna w godz. 10:00-20:00.

Aukcja Art & Design na Artinfo.pl organizowana jest po raz piąty. Jej kuratorką i główną organizatorką jest Ewa Mierzejewska. Tym razem na aukcję wybrała 87 obiekty, w tym 64 dzieła tradycyjnie rozumianej sztuki – głównie obrazy, ale w ofercie znajdziemy też grafikę, rzeźbę i rysunek. Do współpracy kuratorka zaprosiła Marka Kasperskiego, twórcę galerii Artkomis.pl, kolekcjonera sztuki pop-kultury, którego zbiory pokazywane były m.in. na Independent Collectors czy w Forbes. Marek Kasperski na aukcję Art & Design 5 przeznaczył 23 obiekty stanowiące przekrój jego zainteresowań: memorabilia, animation art, sztukę użytkową i bootleg toys – a to tylko niewielki fragment jego ogromnej kolekcji.

Marek Kasperski: – Kiedy Ewa Mierzejewska zaprosiła mnie do projektu Art & Design powiedziałem, że pewnie ktoś mógłby uznać moją kolekcję za najgłupszą w Polsce  raz, że spora jej część dotyczy tematu śmiechu i absurdu, dwa, że przełamuje zastane schematy medium, odnajdując sztukę m.in. pośród zabawek. Ale skoro są w niej obiekty klasy światowej, a podobne licytowane są w renomowanych domach aukcyjnych jak Heritage, Chisties, Sotheby to chyba czas potraktować je bardziej serio.

Trzonem katalogu aukcyjnego pozostało malarstwo. Autorami licytowanych obrazów są współcześnie tworzący artyści. Po raz pierwszy swoje prace na Art & Design prezentują m.in. Marek Okrassa, Urszula Tekieli, Anna Grzymała, Robert Motelski, Filip Gruszczyński, Olga Mokrzycka-Grospierre. Najnowszy obraz wystawia powracający na rynek aukcyjny Bartłomiej Koter. Nie zabrakło też nazwisk artystów znanych z poprzednich edycji, takich jak Norman Leto, The Krasnals, Ivo Nikic, Natalia Bażowska, Lu Svensson, Magdalena Jędrzejczyk, Jerzy Baranowski, Julita Malinowska, Beata Murawska, Bartłomiej Chwilczyński, Bartek Otocki czy Rafał Olbiński – mistrz realizmu magicznego przekazał na aukcję wyjątkowo okazały, kolorowy rysunek.

To największa i najciekawsza z dotychczasowych aukcji Art & Design – mówi Ewa Mierzejewska, kuratorka. – Wystawiamy na licytację kilkadziesiąt obrazów w tak różnych stylach, że każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Po raz pierwszy na aukcji w Polsce pojawiają się też kolekcjonerskie perełki ze świata. Uprzedzam: niektóre są dość skandalizujące. To jest aukcja dla ludzi o mocnych nerwach i dużym poczuciu humoru.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka niezależna w Centrum Praskim Koneser. Rozpoczyna się Warsaw Off ART Biuro prasowe
2022-09-23 | 11:45

Sztuka niezależna w Centrum Praskim Koneser. Rozpoczyna się Warsaw Off ART

Ponad czterdziestu artystów z siedmiu krajów zaprezentuje się podczas kolejnej, już piątej edycji Warsaw Off ART. To cykliczna impreza, podczas której niezależni
Sztuka Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni
2022-09-22 | 12:00

Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni

Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni! Organizator wystawy BFF Banking Group zaprasza na wystawę „ART FACTOR – The Pop Legacy in
Sztuka Samsung i DESA Unicum zapraszają na DESA Design Days
2022-09-21 | 13:10

Samsung i DESA Unicum zapraszają na DESA Design Days

DESA Design Days to odbywające się 24 września wydarzenie poprzedzające aukcję designu w DESA Unicum, które będzie doskonałą okazją do tego, aby spotkać się i porozmawiać z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Moda

Seriale

Adam Fidusiewicz: Zagrałem w dwóch amerykańskich serialach. To zupełnie inny komfort pracy niż w Polsce

Aktor cieszy się ze współpracy z zagranicznymi twórcami filmowymi, bo jak podkreśla – w ten sposób poszerza swoje horyzonty, zdobywa nowe doświadczenia i patrzy na siebie oraz na swój zawód z nieco innej perspektywy. Przekonał się już m.in. że trzeba zainwestować w swój wygląd i ciężko pracować nad sylwetką. Wtedy zwiększają się szanse na zdobycie ciekawej roli. Aktor dumny jest m.in. z roli w amerykańskim serialu kryminalnym „FBI: International”.

Konsument

Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu.