Komunikaty PR

Artyści dla dzieci w nowej akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”

2021-10-22  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Na całym świecie są ponad dwa miliardy dzieci. Chociaż żyją w różnych krajach i na różnych kontynentach, to trzeba pamiętać, że niezależnie od miejsca urodzenia, rasy, płci czy koloru skóry – dziecko jest zawsze dzieckiem. UNICEF Polska rozpoczyna dzisiaj akcję, w której zaprasza do współpracy artystów-rysowników. Pierwszą osobą, która przygotowała serię rysunków dla dzieci i o dzieciach jest Miriola Dzik.

 

W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego regionu. Rysunki zawierają też element wspólny dla wszystkich dzieci. Każdy z artystów ma dowolność przedstawienia takiej serii.

 

Celem naszej akcji jest pokazanie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny.. Dzieci to 33% ludzkości, ale 100% naszej przyszłości. Dlatego warto uwrażliwiać wszystkich na potrzeby najmłodszych. Liczymy, że do akcji przyłączy się wielu artystów, dla których będzie to także doskonała okazja do podzielenia się swoim talentem we współpracy z naszą organizacją, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.

 

Jako pierwsza dołączyła do akcji UNICEF Polska Miriola Dzik – rysowniczka, autorka serii rysunków „KURA”. KU RAdości czytelników i własnej, tendencyjnie przedstawia życie z zabawnej strony, publikując swoje prace na social media, gdzie obserwują ją tysiące osób. Artystka przygotowała siedem rysunków dzieci z różnych stron świata. Co tydzień, na profilach UNICEF Polska w mediach społecznościowych zostanie zaprezentowana jedna grafika wraz z krótką historią o dzieciach z danego kontynentu.

 

Pamiętam, gdy byłam dzieckiem, kupowałyśmy z mamą kartki UNICEFu. Teraz mogłam takie przygotować. To wzruszające. Cieszę się, że mogę dołożyć chociażby mały okruszek do tej akcji, powiedziała Miriola Dzik.


Przekaz akcji UNICEF Polska jest jasny: najmłodsi na całym świecie - mimo wielu różnic - są dziećmi. Uśmiechają się, marzą i mają swoje prawa. Zadaniem nas wszystkich - dorosłych - jest traktowanie dziecka z szacunkiem i przestrzeganie przysługujących mu praw. Dotyczy to wszystkich dzieci na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka W październiku serce europejskiej sztuki współczesnej zabije w Wilnie Biuro prasowe
2024-10-01 | 13:10

W październiku serce europejskiej sztuki współczesnej zabije w Wilnie

Wilno stopniowo zyskuje uznanie na europejskiej scenie sztuki współczesnej, przyciągając coraz większą uwagę międzynarodowych kuratorów, krytyków i
Sztuka Druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła – „Dajmy skrzydła talentom”
2024-09-26 | 10:00

Druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła – „Dajmy skrzydła talentom”

11 grudnia 2024 r. odbędzie się druga edycja Konkursu Anioły Rzemiosła w Pałacu na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie. Konkurs jest wyjątkowym wydarzeniem, które skupia
Sztuka OKAM wraz z F.S.O. PARK wspierają młodych artystów w ramach Warsaw off ART
2024-09-25 | 12:00

OKAM wraz z F.S.O. PARK wspierają młodych artystów w ramach Warsaw off ART

Między 26 a 29 września br. odbędzie się 7-edycja międzynarodowego festiwalu sztuki Warsaw off ART pt. “Gdzie jest ten miód?”. Wydarzenie będzie mieć miejsce w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Konsument

Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]

Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.

Konsument

Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych

Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.