Artyści dla dzieci w nowej akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Na całym świecie są ponad dwa miliardy dzieci. Chociaż żyją w różnych krajach i na różnych kontynentach, to trzeba pamiętać, że niezależnie od miejsca urodzenia, rasy, płci czy koloru skóry – dziecko jest zawsze dzieckiem. UNICEF Polska rozpoczyna dzisiaj akcję, w której zaprasza do współpracy artystów-rysowników. Pierwszą osobą, która przygotowała serię rysunków dla dzieci i o dzieciach jest Miriola Dzik.
W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego regionu. Rysunki zawierają też element wspólny dla wszystkich dzieci. Każdy z artystów ma dowolność przedstawienia takiej serii.
Celem naszej akcji jest pokazanie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny.. Dzieci to 33% ludzkości, ale 100% naszej przyszłości. Dlatego warto uwrażliwiać wszystkich na potrzeby najmłodszych. Liczymy, że do akcji przyłączy się wielu artystów, dla których będzie to także doskonała okazja do podzielenia się swoim talentem we współpracy z naszą organizacją, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.
Jako pierwsza dołączyła do akcji UNICEF Polska Miriola Dzik – rysowniczka, autorka serii rysunków „KURA”. KU RAdości czytelników i własnej, tendencyjnie przedstawia życie z zabawnej strony, publikując swoje prace na social media, gdzie obserwują ją tysiące osób. Artystka przygotowała siedem rysunków dzieci z różnych stron świata. Co tydzień, na profilach UNICEF Polska w mediach społecznościowych zostanie zaprezentowana jedna grafika wraz z krótką historią o dzieciach z danego kontynentu.
Pamiętam, gdy byłam dzieckiem, kupowałyśmy z mamą kartki UNICEFu. Teraz mogłam takie przygotować. To wzruszające. Cieszę się, że mogę dołożyć chociażby mały okruszek do tej akcji, powiedziała Miriola Dzik.
Przekaz akcji UNICEF Polska jest jasny: najmłodsi na całym świecie - mimo wielu różnic - są dziećmi. Uśmiechają się, marzą i mają swoje prawa. Zadaniem nas wszystkich - dorosłych - jest traktowanie dziecka z szacunkiem i przestrzeganie przysługujących mu praw. Dotyczy to wszystkich dzieci na całym świecie.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.