Atrium Plejada wprowadza „ciche godziny”
Atrium Plejada chce być miejscem przyjaznym i otwartym dla wszystkich gości. Od 19 marca br. przestrzenie bytomskiego centrum handlowego staną się bardziej dostępne dla osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Galeria organizuje akcję „Godziny ciszy pomagają”, oferując możliwość robienia zakupów w warunkach sprzyjających klientom nadwrażliwym na bodźce zewnętrzne.
Dla osób w spektrum oraz ich bliskich, każdy dzień jest wyzwaniem. Osoby z autyzmem mogą być m.in. wrażliwe na hałas i ostre światło. Bodźce zewnętrzne utrudniają im swobodne zakupy, a przebywanie przez dłuższy czas w głośnym miejscu może powodować zmęczenie i rozdrażnienie. W celu poprawy komfortu osób, które w odmienny sposób odbierają świat coraz więcej placówek w całej Polsce wprowadza „ciche godziny”.
„Godziny ciszy pomagają” w skupieniu. To z kolei społeczna inicjatywa Atrium Plejada oraz Krajowego Towarzystwa Autyzmu na rzecz osób z zaburzeniami w spektrum autyzmu oraz wyzwaniami rozwojowymi, w tym zaburzeniami sensorycznymi. Jej celem jest budowanie świadomości autyzmu i zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi mierzą się osoby autystyczne każdego dnia.
Dlatego w każdą sobotę w godzinach od 10.00 do 11.00 w Atrium Plejada ograniczone będą ostre i mrugające światła, wyeliminowane komunikaty głosowe, przyciszona muzyka i telewizory. Godziny ciszy będą obowiązywały na pasażu Centrum oraz w hipermarkecie Carrefour. Wszystko po to, aby pomóc osobom w spektrum zrobić zakupy w komfortowych dla nich warunkach.
- Chcemy być miejscem dostępnym dla wszystkich klientów, dlatego wprowadzamy ciche godziny, które pomogą zminimalizować bariery i sprawią, że wizyta w Atrium Plejada będzie przyjemna dla każdego. Mamy nadzieję, że dzięki temu rozwiązaniu, umożliwimy osobom autystycznym dostęp do sklepów, których wcześniej unikali ze względu na zbyt duży hałas i intensywne światło, a przy okazji uświadomimy pozostałych klientów o problemie, z jakimi zmagają się osoby z autyzmem - mówi Joanna Plata, dyrektor Atrium Plejada.
„Godziny ciszy pomagają" to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju.
Więcej szczegółów na stronie: https://atrium-plejada.plhttps://www.facebook.com/AtriumPlejada.
Urodzinowe prezenty z okazji 25-lecia CH Borek
Poznaj e-commerce krajów bałtyckich oczami Estończyka
W Pepco rusza projekt "Cena jakiej nie było"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Enej: Przygotowujemy się do świątecznej trasy koncertowej. Kiedyś tradycja kolędowania była naturalna, a dzisiaj młodzież się tego wstydzi
Za muzykami zespołu Enej niezwykle pracowite miesiące – premiera nowego albumu, imprezy promocyjne, dziesiątki koncertów. Ale i pod koniec roku Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński nie zamierzają próżnować. Już teraz przygotowują się bowiem do świątecznej trasy, podczas której będzie można usłyszeć autorskie aranżacje najpiękniejszych polskich i ukraińskich kolęd okraszone ciekawymi opowieściami.
Moda
Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.