Komunikaty PR

Barbie stawia na świadomość!

2020-02-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Wielość bodźców, które docierają do najmłodszych odbija się niekorzystnie na ich samopoczuciu. Czy w czasach „homo tabletis” dzieci potrafią się „wyłączyć”? Marka Barbie® do tego zachęca.

Otaczająca nas rzeczywistość sprzyja narażeniu na kontakt ze zbyt dużą ilością bodźców i komunikatów. Nie jest to korzystne dla dorosłych, a tym bardziej dla dzieci. Dzisiaj dzieci według badań i obserwacji śpią średnio o 1-2 godziny mniej, niż tego potrzebują. To odbija się na ich zdrowiu i samopoczuciu. Nadmiar zadań, informacji, barw i dźwięków, z którymi każdego dnia styka się dziecko może powodować nadpobudliwość i rozdrażnienie oraz problemy z koncentracją. Częsty płacz, agresja czy odwrotnie – smutek i wyobcowanie mogą być konsekwencją przestymulowania.

Każdy rodzic chce, by jego dziecko rozwijało się prawidłowo i w pełni wykorzystało swój potencjał. By tak się stało rozwój dziecka powinien być zrównoważony i dostosowany do niego. Ważne by pamiętać, że nie chodzi tylko o zdobywanie wiedzy i umiejętności, ale również o rozwój fizyczny i psychiczny. By dziecko rozwijało się właściwie powinno mieć czas na naukę, zabawę i odpoczynek – czas dla siebie, który spożytkuje wedle własnego pomysłu i potrzeby. Czas, który pozwoli mu się wyciszyć.

Dostrzegając potrzebę wykształcenia nawyku dbania o swoje zdrowie psychicznie i równowagę emocjonalną u najmłodszych marka Barbie wprowadziła serię Barbie Wellness. Lalki, które dzieci dobrze znają i kojarzą jedynie z zabawą, dzięki łagodnej muzyce pozwolą im się wyciszyć i „wyłączyć się” z pełnego bodźców świata dorosłych. Jest to też odpowiedź na rosnące zainteresowanie dziewczynek praktykami wspomagającymi balans emocjonalny, takich jak joga (wzrost o 63% w ciągu ostatnich 5 lat) oraz medytacja (wzrost o 90%)1.

Dzięki nowej serii dziewczynki poznają codzienne rytuały, które pozwalają zachować równowagę emocjonalną. Seria obejmuje trzy kluczowe motywy: medytację, zdrowie fizyczne i dbanie o dobre samopoczucie. Zabawa lalkami z serii Wellness zapewnia nie tylko dobrą rozrywkę w odgrywanie scenek, które dzieci znają ze świata dorosłych, ale także zachęca do tworzenia własnych historii, a przede wszystkim uczy zdrowych nawyków.

Seria Barbie Wellness:

Lalka Barbie Medytacja uczy relaksującej medytacji. 5 ćwiczeń medytacyjnych z łagodnymi dźwiękami i światłami uruchamia się jednym przyciskiem, a dziecko może wybrać swoją ulubioną odprężającą sesję. By pomóc najmłodszym wyrażać emocje zestaw zawiera szczeniaczka, któremu można przyczepić chmurkę z symbolem jednej z emocji jakie towarzyszą dziecku podczas medytacji. Wspólne ćwiczenia z Barbie uspokajają dziecko i wyciszają. Sprawdzą się również idealnie jako pomysł na wspólne spędzenie czasu z mamą lub tatą.

Inna lalką z serii Wellness jest Barbie Relaks w Kąpieli, który pokazuje dziecku jak z codziennej czynności uczynić przyjemny, odprężający rytuał. Do zestawu dołączony jest uroczy szczeniaczek oraz akcesoria kąpielowe takie jak gąbka, ręcznik czy płyny do kąpieli. Dzięki saszetkom z kolorowym proszkiem woda zamieni się w bąbelkową pianę.

Serię Wellness uzupełniają 3 lalki Barbie Relaks sprzedawane oddzielnie. Każda z nich to inny etap dbania o swoją kondycję psychiczną:

  1. Trening - z matą i obręczą do ćwiczeń, hantlami oraz butelką na wodę
  2. Odpoczynek – z wygodną poduszką, opaską na oczy i telefonem, który należy wyłączyć przed snem.
  3. Spa - z akcesoriami do kąpieli takimi jak poduszeczka, świeczka, maseczka czy nawet żółta kaczuszka. Każdej z nich towarzyszy szczeniaczek, który posiada swoje miniakcesoria do relaksu.

[1] źródło: Mintel

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Pierwsza przestrzeń edukacyjna poświęcona cyberbezpieczeństwu Biuro prasowe
2024-05-07 | 16:30

Pierwsza przestrzeń edukacyjna poświęcona cyberbezpieczeństwu

Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet
Dziecko Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie
2024-04-28 | 20:00

Jak dbać o aktywność fizyczną w ciąży i po porodzie

Niezależnie od panującej na zewnątrz pogody i natłoku obowiązków warto znaleźć każdego dnia czas na aktywność fizyczną – również w czasie ciąży czy połogu. O
Dziecko Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
2024-04-26 | 14:00

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

25 kwietnia 2024 roku w auli Kazimierza Lepszego w budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach zainagurowano współpracę w ramach umowy podpisanej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca

Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.

Prawo

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia

Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.