Biblioteka Multimedialna w Atrium Plejada w nowej odsłonie
Stylowe wnętrza o nowoczesnym wystroju, przytulny kącik czytelniczy i nowa lokalizacja – tak prezentuje się w odmienionej odsłonie Biblioteka Multimedialna w Atrium Plejada. Wraz z nią przeniósł się Punkt Wymiany Książek. Nowe przestrzenie biblioteki tworzą miejsce funkcjonalne, przyjazne, otwarte i spełniające oczekiwania wszystkich miłośników literatury i gości galerii. Czytelnicy mogą z niej korzystać od 11 marca.
Działająca w bytomskiej galerii od ponad 4 lat Biblioteka Multimedialna zmieniła swoją dotychczasową lokalizację na nową, zyskując nowoczesny wystrój, wygodne wyposażenie i funkcjonalne rozplanowanie. Na użytek czytelni zaaranżowano lokal o powierzchni ok. 40 mkw. wyposażony w wygodne fotele, stoliki, odpowiednie oświetlenie, a także różne akcenty dekoracyjne.
Dzięki współpracy z portalem wolnelektury.pl, odwiedzający Bibliotekę Multimedialną mają darmowy dostęp do wielu pozycji wydawniczych w wersji online jak i audiobooków. Aktualnie serwis wolnelektury.pl dysponuje zbiorem ponad 5500 tytułów, w tym długą listą szkolnych lektur.
Dzięki udostępnianym kodom QR, nadrukowanym na plakatach wiszących w Bibliotece, każdy klient ma wgląd do fragmentów bądź całości książek w formacie pdf. Wystarczy telefonem zeskanować kod QR, który odsyła na odpowiednią stronę internetową i umożliwia czytanie wybranej publikacji. Tytuły są cyklicznie zmieniane, aby czytelnicy mogli korzystać z wciąż nowych, atrakcyjnych propozycji. Obecnie goście Atrium Plejada mogą przeczytać 10 tytułów czytelniczych pochodzących z serwisu wolnelektury.pl.
Biblioteka Multimedialna znajduje się pomiędzy salonem Orange a drogerią Hebe i czynna jest codziennie w godzinach otwarcia centrum. Korzystanie z jej zbiorów jest bezpłatne. W czytelni znajduje się również Punkt Wymiany Książek. Zapewnia on klientom galerii pełny dostęp do książek, dając możliwość wymiany oraz uzupełniania darmowych księgozbiorów.
–Biblioteka Multimedialna na dobre wpisała się w przestrzeń usługowo-rozrywkową Atrium Plejada i stała się miejscem często odwiedzanym przez naszych klientów, gdzie nie tylko mogą wypożyczyć interesującą książkę, ale także z przyjemnością spędzić wolny czas. W bibliotece z powodzeniem działa także Punkt Wymiany Książek, który umożliwia bezpłatne uzupełnienie domowych zasobów książkowych przy okazji zakupów, co dla wielu osób stanowi ciekawą odskocznię od codziennych spraw i z której chętnie korzystają. Dzięki nowej lokalizacji i wystrojowi, Biblioteka zyskała nowoczesny, niebanalny i jeszcze bardziej udomowiony charakter. Mamy nadzieję, że nowe wnętrza będą zachętą do częstszego spędzania czasu w bibliotece różnych grup wiekowych. Kluczowe jest dla nas uwzględnienie oczekiwań wszystkich klientów, zarówno osób młodszych jak i starszych– mówi Joanna Plata, dyrektor centrum handlowego Atrium Plejada.
Więcej informacji na temat Biblioteki Multimedialnej oraz oferty Atrium Plejada można znaleźć na stronie internetowej www.atrium-plejada.pl.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.