Bo zdrowie zębów ma znaczenie-9. edycja programu „Dziel się uśmiechem"!
Nowy rok szkolny to nie tylko spotkania z kolegami i ulubionymi nauczycielami. To także start 9. już edycji ogólnopolskiego programu uczącego, jak prawidłowo dbać o zdrowe zęby. W tym roku jego formuła została nieco zmieniona, by jeszcze lepiej wpisywał się w podstawę programową i nowoczesne trendy w nauczaniu. Dzięki lekcjom prowadzonym w ramach „Dziel się Uśmiechem” przez cały rok szkolny kolejne 70 tys. uczniów dowie się, jak prawidłowo zadbać o uśmiech i zapobiegać próchnicy.
Ogólnopolski program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”, prowadzony od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska, w tym roku zyskał nową, odświeżoną i dostosowaną do panującej sytuacji formułę. Nowoczesne materiały dla uczniów zostały przygotowane przez organizatorów we współpracy z ekspertami Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego – PTS oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej – PTSD.
Mając na uwadze zmieniające się trendy w nauczaniu, a także obecną sytuację pandemiczną, przygotowane materiały edukacyjne można wykorzystać zarówno podczas klasycznych lekcji, jak i zajęć zdalnych. Uczniowie klas I-III ze szkół podstawowych z całej Polski zdobędą wiedzę dotyczącą zasad dbania o zęby w towarzystwie wyjątkowych bohaterów: Superwiewiórki oraz Superdentystki Alicji. Postacie pomogą poznać 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów poprzez łamigłówki i gry edukacyjne.
Jako współorganizatorowi programu zależy nam bardzo na tym, aby z profilaktyką trafić do jak największej liczby dzieci. Nie byłoby to możliwie, gdyby nie ogromne zaangażowanie nauczycieli, którzy przekazują tak istotną wiedzę kolejnym pokoleniom – zaznacza Małgorzata Szukała, Kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Aby wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, stworzono specjalne scenariusze z propozycją zadań, zabaw i eksperymentów oraz prezentacje multimedialne i animację, które w ciekawy sposób wyjaśniają najważniejsze zasady prawidłowej higieny jamy ustnej.
Realizowany od lat program edukacyjny jest odpowiedzią na utrzymujący się problem próchnicy wśród polskich dzieci. Częstotliwość występowania próchnicy zębów wzrasta z 41,1% w grupie dzieci w wieku 3 lat aż do 93,2% w wieku 18 lat. Próchnica zębów stałych pojawia się w krótkim czasie po pojawieniu się pierwszych zębów trzonowych, tzw. szóstek. U dzieci i młodzieży to właśnie one najczęściej są atakowane przez próchnicę. Można temu jednak łatwo zapobiegać poprzez odpowiednią profilaktykę – mówi prof. Dorota Olczak-Kowalczyk, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.
Znaczenie profilaktyki podkreśla również Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego – prof. Marzena Dominiak: Profilaktyka jest podstawą dbania o zdrowie jamy ustnej. Stosowanie 4 kroków, takich jak szczotkowanie, używanie płynu i nici dentystycznej, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po posiłku oraz regularne kontrole u dentysty, to podstawa zdrowego uśmiechu.
Program „Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez Mars Polska. Firma co roku przekazuje na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit® we wrześniu i październiku*.
Próchnica wśród najmłodszych jest wciąż dużym problemem, ale wierzymy, że edukacja może poprawić tę sytuację. Wiadomo, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, dlatego cieszymy się, że po raz kolejny zorganizujemy angażujące zajęcia edukacyjne dla 70 tys. uczniów, podczas których dowiedzą się, jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.
9. edycja startuje wraz z początkiem nowego roku szkolnego i potrwa aż do wakacji. Ambasadorką, podobnie jak w poprzednich latach, została aktorka i mama – Magdalena Różczka.
Program we wrześniu i październiku będzie wspierany kampanią TV i digitalową, działaniami w punktach sprzedaży oraz komunikacją PR.
Spot można obejrzeć pod linkiem: Dziel się uśmiechem, pomagaj uczniom 15"
A czy ty znasz już wszystkie 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów?
- Szczotkuj – myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej dwa razy dziennie.
- Czyść – stosuj dodatkowe środki do higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
- Żuj – żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie możesz umyć zębów.
- Kontroluj – regularnie odwiedzaj lekarza stomatologa.
*Program „Dziel się Uśmiechem” jest w całości finansowany przez firmę Mars Polska, która co roku przekazuje na jego realizację 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit® we wskazanych miesiącach, zazwyczaj wczesną jesienią. W ramach dziewiątej edycji programu akcją zostaną objęte produkty sprzedawane w sklepach stacjonarnych od 1 września do 31 października 2021 roku.
O Mars: Mars Incorporated to prywatna firma rodzinna, która liczy 115 000 Współpracowników w 80 krajach na całym świecie.
W Polsce Mars inwestuje od 1992 roku. Biznes Mars Inc. w Polsce obejmuje segment Mars Wrigley (wyroby czekoladowe, lody, gumy do żucia, miętusy i cukierki owocowe), segment karmy dla zwierząt (Mars Pet Nutrition oraz Royal Canin), a także Mars Global Services (centra usług wspólnych, które dostarczają usługi HR, zakupowe i finansowe spółkom Mars w wielu krajach).
We wszystkich fabrykach i biurach w Polsce Mars Inc. zatrudnia ponad 3 tysiące osób. W fabrykach Mars Inc. w Polsce (Janaszówek, Sochaczew, Poznań, Niepołomice) produkowane są znane i lubiane przez konsumentów produkty: wyroby czekoladowe (m.in. MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®), gumy do żucia i miętusy (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz karma dla zwierząt (PEDIGREE®, CHAPPI®, ROYAL CANIN®, SHEBA®, WHISKAS®, PERFECT FIT®). Więcej informacji o działalności Mars Inc. w Polsce na stronie: www.mars.pl
Innowacje w biotechnologii. Wegańskie suplementy diety
Rak jajnika, czyli cichy zabójca kobiet
KONKURS Zostań Aquaphorianinem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.