Komunikaty PR

Bottega Limoncino. Tradycyjny włoski likier cytrynowy na letnie upały

2021-08-16  |  11:00
Biuro prasowe

Kuchnia włoska to nie tylko dania kuchni śródziemnomorskiej, pyszne desery i kawa parzona na setki sposobów. Dumą Włochów są również napoje alkoholowe. Często wyrażają one styl słynnego "dolce vita". W letnie dni do posiłków lub deserów podaje się Limoncello - tradycyjny, pochodzący z końca XIX wieku orzeźwiający włoski likier, którego sam kolor przywodzi na myśl skąpane w słońcu włoskie krajobrazy.

Likier cytrynowy to słoneczna wizytówka Włoch. Jedną z najpopularniejszych odmian tego typu trunków jest Bottega Limoncello, zwana "Limoncino". Jego nazwa oddaje istotę smaku - jest to likier na bazie cytryn. Kolor likieru jest intensywnie żółty, a jego smak orzeźwiająco słodki i soczysty o lekko cytrusowym zapachu.

Sekret tkwi w cytrynach Femminello
Likier Bottega Limoncino produkowany jest według tradycyjnej receptury w laboratoriach Bottega w Veneto - największym włoskim regionie winiarskim rozciągającym się od podnóża Alp po wybrzeże Adriatyku. Bottega Limoncino powstał z pomysłu połączenia dwóch dusz - "weneckiej" i "sycylijskiej", w likierze cytrynowym: symbolu najgłębszej włoskiej tradycji i pasji do ziemi i jej owoców w idealnej drodze z północy na południe Włoch. Likier bazuje na cytrynach "Femminello", które są naturalnie uprawiane na Sycylii i zbierane w szczytowym momencie dojrzałości. Do produkcji likieru używa się tylko żółtej, delikatnej części owocu. Dzięki temu, uzyskuje się skórki o drobnych ziarnach oraz wysokiej koncentracji i jakości olejków eterycznych. Skórki cytryn poddawane są infuzji w alkoholu przez około 30 dni. Pozwala to na ekstrakcję substancji aromatycznych i barwiących. Następnie płyn jest oddzielany od skórki. Wyjątkowy smak i głęboki aromat są dodatkowo wzmocnione przez dodanie wysokiej jakości tradycyjnego destylatu z regionu Veneto, Grappa lub Prosecco, co sprawia, że Limoncino Bottega jest delikatna na podniebieniu, łatwa do picia i doskonała jako napój trawienny.

Sycylijski klimat przez cały rok, sztuka picia Bottega Limoncino
Bottega Limoncino to orzeźwiający napój, który już po pierwszym łyku przywołuje klimat wakacyjnych wspomnień, nawet jeśli delektujemy się nim siedząc wygodnie na balkonie lub w ogrodzie. Świeży, cytrusowy smak jest wręcz idealny na każdą okazję, zwłaszcza latem. Można go pić na wiele sposobów. Dobrze komponuje się sam, z jedzeniem, ale także z ciastami, lodami, sorbetami i sałatkami ze świeżych owoców. Likier ten jest częstym dodatkiem do aperitifów i koktajli. Słodki, intensywnie cytrynowy likier bywa stosowany jako składnik deserów, np. jako polewa do słodkich ciast lub lodów. Jednym z najpopularniejszych letnich specjałów są lody śmietankowe zatopione w Limoncino - podwójne orzeźwienie w gorące letnie popołudnia. Limoncino Bottega jest powszechnie pite bez żadnych dodatków, przede wszystkim jako napój wytrawny po kolacji.

Tradycyjnym włoskim sposobem picia Limoncino jest podawanie go mocno schłodzonego (- 18 stopni C.), w małych, najlepiej oszronionych kieliszkach do likieru. Innym proponowanym przez nas sposobem picia Limoncino jest koktajl idealny na letnie aperitify, Bottega Lemon Spritz. Oto przepis, który z łatwością można przygotować również w domu.

- 50 ml Bottega Limoncino
- 75 ml Bottega Gold Prosecco DOC
- 25 ml wody sodowej
- Kostka lodu
- Pół plasterka cytryny
- Gałązka mięty

Wypełnij duży kieliszek do wina z długą nóżką kostkami lodu. Wlać Bottega Gold Prosecco DOC, Bottega Limoncino, wodę sodową i dobrze wymieszać. Udekoruj plasterkiem cytryny i gałązką mięty. Jedno jest pewne - niezależnie od sposobu podania, zawsze smakuje wyśmienicie i jest bardzo orzeźwiający. Bottega Limoncino jest obecna w największych sieciach handlowych w Polsce: w celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z dystrybutorem United Beverages S.A. (www.UnitedBeverages.pl )

- - -

O BOTTEGA: Bottega jest rodzinnym włoskim producentem typowych włoskich win, grappy i alkoholi wysokoprocentowych. Pozycja Bottegi na rynku jest określona przez trzecie pokolenie kierujące firmą, obecnie zarządzane przez Sandro, Barbarę i Stefano. Od 1977 roku Bottega jakości premium typowe włoskie wina, grappa i wódki zostały docenione na całym świecie, a sprzedawane dziś w ponad 140 krajach. Produkowane w prowincji Treviso, wina otrzymały blisko 350 nagród i wyróżnień. Od 2017 roku Bottega Gold Prosecco DOC jest drugim najlepiej sprzedającym się winem musującym w travel retail według rankingów IWSR. Nad produkcją autentycznych produktów skupionych wokół grappy czuwa Distilleria Bottega. Dzięki innowacyjnemu systemowi destylacji i obniżonej zawartości alkoholu w grappie, staje się ona łagodniejsza i delikatniejsza, dostarczając dalszych doznań smakowych. Mając na celu dostarczanie zdrowia, dobrego samopoczucia i przyjemności poprzez swoje produkty, Bottega opowiada się za jakością (włoski smak i autentyczność), designem (wyrażenie doskonałej estetyki bycia made in Italy) i odpowiedzialnością społeczną wobec środowiska i społeczności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Opakowanie, które nie śmieci, czyli 20 żyć szklanej butelki Biuro prasowe
2024-05-14 | 10:00

Opakowanie, które nie śmieci, czyli 20 żyć szklanej butelki

Wciąż uczymy się dokonywać ekologicznych wyborów. Z jednej strony kluczowa staje się dla nas troska o klimat, z drugiej ważą względy ekonomiczne. Segregowanie odpadów,
Styl życia Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-14 | 09:20

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Styl życia Rusza Wisła Stories – cykl spotkań nad królową polskich rzek
2024-05-10 | 10:50

Rusza Wisła Stories – cykl spotkań nad królową polskich rzek

Spotkanie edukacyjne nad rzeką połączone z akcjami sprzątania okolic Wisły to efekt współpracy Fundacji Czysta Rzeka z OTCF S.A, właścicielem marki 4F. Do cyklu Wisła Stories

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona środowiska

Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci

Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.

Teatr

Artur Barciś: Odkąd mieszkam na wsi, znam dużo więcej sąsiadów, niż kiedy mieszkałem w bloku. W miastach poznawanie ludzi nie bardzo nas interesuje

W spektaklu „Barabuum!” wyreżyserowanym przez Artura Barcisia pewna para postanawia zainteresować się życiem swoich sąsiadów i bliżej ich poznać. Ta znajomość z czasem przeradza się jednak w zupełnie nieoczywistą relację. Aktor podkreśla, że choć jest to historia z przymrużeniem oka, to jednak powinna zachęcić do przemyśleń. Jego zdaniem warto pokonać nieśmiałość i otworzyć się na nowe znajomości. Jak przyznaje, on sam prywatnie utrzymuje dobre kontakty ze swoimi sąsiadami i każda z tych osób wnosi do jego życia coś wartościowego.