Carbon Studio tworzy vertical slice swojej największej produkcji
Carbon Studio S.A. właśnie zakończyła prace nad prototypem i wersją demo gry na bazie nowego IP, którą w istotnej części współfinansuje Meta. Dzięki zawarciu kluczowej umowy z Meta Platform Technologies LLC., spółka rozpoczyna prace nad vertical slice tytułu o roboczej nazwie „Hermes”, który ze względu na wysokość budżetu jest największą z jej dotychczasowych produkcji. Carbon Studio zakłada, że w 2026 r. zakończy prace nad nowym symulatorem, który wzbudza już zainteresowanie czołowych wydawców gier.
- Jesteśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ dzięki rozwojowej współpracy z Metą realizujemy największy projekt w historii Carbon Studio. Podpisaliśmy najważniejszą w tym roku umowę, w ramach której nasz partner współfinansuje istotną część prac nad produkcją. Zapewnia także marketingowe wsparcie, które z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe nowej gry. Dostrzegamy też duże zainteresowanie projektem „Hermes” ze strony największych wydawców gier – nie tylko z obszaru VR, co bardzo nas cieszy, ponieważ pozostajemy otwarci na rozmowy z nowymi partnerami – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
Ambitny projekt pod nazwą kodową „Hermes” jest inspirowany postacią greckiego boga podróżnych oraz transportu. Jego realizacja stanowi odpowiedź na ogromne zainteresowanie tytułami z kategorii symulatorów wśród fanów gier PC i VR.
Carbon Studio rozpoczęło już prace nad etapem vertical slice, którego celem jest stworzenie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu produkcji, który zaprezentuje jej najważniejsze mechaniki, stylistykę oraz interfejs użytkownika.
- Etap vertical slice jest kluczową fazą prac produkcyjnych, ponieważ jego uzyskanie pozwoli ukazać pełnię możliwości płynących z innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej mechaniki symulatora. Jesteśmy pewni, że nowa produkcja przypadnie do gustu zarówno fanom symulatorów, jak i pozostałym graczom, którzy chętnie sięgają po emocjonującą, immersyjną rozgrywkę. To sprawia, że pracujemy nad projektem „Hermes” z dużym entuzjazmem, nie mogąc się doczekać chwili, w której produkcja trafi do rąk graczy – podsumowuje Prezes Carbon Studio.
Planowany termin realizacji vertical slice to koniec roku 2024. Carbon Studio zamierza ukończyć wszystkie prace nad projektem pod roboczym tytułem „Hermes” w 2026 r. Dokładny termin premiery zostanie ujawniony w osobnym raporcie bieżącym ESPI.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.
Bądź gotowy na każdą okazję z najnowszymi nasadkami do MULTISHAPE od Panasonic
Zdefiniuj swoje golenie na nowo dzięki golarkom Panasonic Serii 900s i 700s
Dzień Ojca w cieniu zaległych alimentów – 272 tys. ojców nie zasłużyło na laurkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.