Carbon Studio tworzy vertical slice swojej największej produkcji
Carbon Studio S.A. właśnie zakończyła prace nad prototypem i wersją demo gry na bazie nowego IP, którą w istotnej części współfinansuje Meta. Dzięki zawarciu kluczowej umowy z Meta Platform Technologies LLC., spółka rozpoczyna prace nad vertical slice tytułu o roboczej nazwie „Hermes”, który ze względu na wysokość budżetu jest największą z jej dotychczasowych produkcji. Carbon Studio zakłada, że w 2026 r. zakończy prace nad nowym symulatorem, który wzbudza już zainteresowanie czołowych wydawców gier.
- Jesteśmy niezwykle podekscytowani, ponieważ dzięki rozwojowej współpracy z Metą realizujemy największy projekt w historii Carbon Studio. Podpisaliśmy najważniejszą w tym roku umowę, w ramach której nasz partner współfinansuje istotną część prac nad produkcją. Zapewnia także marketingowe wsparcie, które z pewnością przełoży się na wyniki sprzedażowe nowej gry. Dostrzegamy też duże zainteresowanie projektem „Hermes” ze strony największych wydawców gier – nie tylko z obszaru VR, co bardzo nas cieszy, ponieważ pozostajemy otwarci na rozmowy z nowymi partnerami – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
Ambitny projekt pod nazwą kodową „Hermes” jest inspirowany postacią greckiego boga podróżnych oraz transportu. Jego realizacja stanowi odpowiedź na ogromne zainteresowanie tytułami z kategorii symulatorów wśród fanów gier PC i VR.
Carbon Studio rozpoczęło już prace nad etapem vertical slice, którego celem jest stworzenie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu produkcji, który zaprezentuje jej najważniejsze mechaniki, stylistykę oraz interfejs użytkownika.
- Etap vertical slice jest kluczową fazą prac produkcyjnych, ponieważ jego uzyskanie pozwoli ukazać pełnię możliwości płynących z innowacyjnych rozwiązań i zaawansowanej mechaniki symulatora. Jesteśmy pewni, że nowa produkcja przypadnie do gustu zarówno fanom symulatorów, jak i pozostałym graczom, którzy chętnie sięgają po emocjonującą, immersyjną rozgrywkę. To sprawia, że pracujemy nad projektem „Hermes” z dużym entuzjazmem, nie mogąc się doczekać chwili, w której produkcja trafi do rąk graczy – podsumowuje Prezes Carbon Studio.
Planowany termin realizacji vertical slice to koniec roku 2024. Carbon Studio zamierza ukończyć wszystkie prace nad projektem pod roboczym tytułem „Hermes” w 2026 r. Dokładny termin premiery zostanie ujawniony w osobnym raporcie bieżącym ESPI.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Wąsy, broda i otwarty dialog – jak SOFTSWISS wspiera inicjatywę Movember

Warszawa: 100 bezpłatnych badań PSA czeka na mężczyzn

Zdrowie to nie siara! “Zdrowe Porty” - wydarzenie o zdrowiu mężczyzn w Sopocie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.