Komunikaty PR

Chcemy oszczędzać – 70 proc. badanych Polaków częściej zwraca uwagę na ceny

2020-07-24  |  11:00

Trend oszczędności zyskuje popularność wśród konsumentów. Blisko 70 proc. Polaków częściej niż przed pandemią COVID-19 zwraca uwagę na ceny produktów[1]. Zmianom ulegają zachowania zakupowe konsumentów, którzy poszukują oszczędności podczas codziennych zakupów, wybierając produkty w sprawdzonych cenach. 38 proc. respondentów zadeklarowało, że w wyniku pandemii częściej sięgają po produkty marki własnej.

Polski produkt w dobrej cenie

Rosnąca inflacja oraz niższe dochody sprawiły, że konsumenci jeszcze bardziej niż wcześniej oszczędzają. W związku z pandemią coraz chętniej sięgają po produkty marki własnej, które łączą dobrą jakość z satysfakcjonującą ceną. Wśród największych walorów artykułów z tej kategorii wskazują cenę, co potwierdza 49 proc. respondentów, w następnej kolejności znalazło się polskie pochodzenie produktów (20 proc.) i ich dobra jakość.

Wiem, co jem – Polacy czytają etykiety

Fakt, że Polacy oszczędniej podchodzą do codziennych wydatków nie oznacza, że rezygnują z produktów, które dostarczą im wszystkich poszukiwanych w danej chwili wartości.  Świadomość zakupowa konsumentów rośnie z każdym rokiem i coraz częściej zwracają oni uwagę na skład kupowanych przez siebie produktów. O zawartości koszyka zakupowego decyduje przede wszystkim relacja ceny do jakości, skład produktu i coraz częściej jego lokalne pochodzenie.

Pochodzenie produktów i zdrowe odżywianie to bardzo ważne aspekty determinujące wybory polskich konsumentów. Staramy się tak optymalizować portfolio naszych produktów, by klienci znaleźli w nim sprawdzone, świeże artykuły, które łączą cechy dobrej jakości i satysfakcjonującej ceny. Szczególnie koncentrujemy się na rozwoju naszej marki własnej Lewiatan, w ramach której oferujemy już blisko 500 produktów z różnych kategorii komentuje Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. i dodaje – Od lat łączy nas bliska współpraca z polskimi producentami, którzy odpowiadają m.in. za produkcję produktów naszej marki własnej. W tej chwili pracujemy już z blisko 150 dostawcami i planujemy, że ta liczba będzie nadal rosnąć.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan od lat rozwija ofertę swoich marek własnych. Portfolio sieci skupia produkty z kilkunastu kategorii, w tym: napoje, słodycze, produkty zbożowe, konserwy, przetwory, dania gotowe, przekąski słone a także artykuły higieniczne, kosmetyki, chemię gospodarczą oraz produkty przemysłowe.

Gotuj z Lewiatanem – inspiracje kulinarne dla klientów

–  Z myślą o swoich klientach już po raz czwarty zaprezentowaliśmy kolejną odsłonę magazynu „Polecamy produkty marki własnej Lewiatan”, w którym znalazły się przepisy i wskazówki na to, jak szybko, tanio i smacznie przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek na każdą okazję bazujący na produktach naszej marki własnej podkreśla Andrzej Izraelski. Tegoroczna odsłona biuletynu przybrała formę elektroniczną i dostępna jest cały czas na stronie internetowej www.lewiatan.pl  – To nie jedyna interaktywna forma komunikacji w klientami marki. Także od 4 lat z myślą o klientach, preferujących doskonalenie umiejętności kulinarnych za pośrednictwem Internetu, aktywnie prowadzimy kanał w serwisie YouTube pod nazwą „Gotuję z Lewiatanem”, na którym każda osoba lubiąca gotować znajdzie przepisy w formie wideo - dodaje.

***

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3.200 placówek handlowych zatrudniających 30.000 pracowników. PSH Lewiatan zajęła w 2019 roku 7. miejsce w rankingu „Największych pracodawców” w Rzeczpospolitej. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.  

 


[1] Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie PSH Lewiatan (czerwiec 2020 r.)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush Biuro prasowe
2024-12-24 | 10:00

Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"

Nie tylko błyszcząca choinka czy zapach pierników tworzą magię świąt. Warto pamiętać również o drobnych detalach, takich jak jemioła, wigilijne sianko czy starannie
Zakupy Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
2024-12-20 | 13:00

Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze

Organizacja uroczystości ślubnej to duże przedsięwzięcie, w której główną rolę odgrywa Para Młoda i rodzice. Ten szczególny czas wymaga dokonywania wielu
Zakupy Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
2024-12-20 | 11:00

Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?

Świąteczna gorączka wystartowała na dobre. W polskich domach już słychać kultowe „zostaw, to na święta”, w powietrzu roznosi się zapach choinki, a w sklepach trwa polowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.

Bankowość

Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych

W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.

Muzyka

Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę

Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.