Komunikaty PR

Chcemy oszczędzać – 70 proc. badanych Polaków częściej zwraca uwagę na ceny

2020-07-24  |  11:00

Trend oszczędności zyskuje popularność wśród konsumentów. Blisko 70 proc. Polaków częściej niż przed pandemią COVID-19 zwraca uwagę na ceny produktów[1]. Zmianom ulegają zachowania zakupowe konsumentów, którzy poszukują oszczędności podczas codziennych zakupów, wybierając produkty w sprawdzonych cenach. 38 proc. respondentów zadeklarowało, że w wyniku pandemii częściej sięgają po produkty marki własnej.

Polski produkt w dobrej cenie

Rosnąca inflacja oraz niższe dochody sprawiły, że konsumenci jeszcze bardziej niż wcześniej oszczędzają. W związku z pandemią coraz chętniej sięgają po produkty marki własnej, które łączą dobrą jakość z satysfakcjonującą ceną. Wśród największych walorów artykułów z tej kategorii wskazują cenę, co potwierdza 49 proc. respondentów, w następnej kolejności znalazło się polskie pochodzenie produktów (20 proc.) i ich dobra jakość.

Wiem, co jem – Polacy czytają etykiety

Fakt, że Polacy oszczędniej podchodzą do codziennych wydatków nie oznacza, że rezygnują z produktów, które dostarczą im wszystkich poszukiwanych w danej chwili wartości.  Świadomość zakupowa konsumentów rośnie z każdym rokiem i coraz częściej zwracają oni uwagę na skład kupowanych przez siebie produktów. O zawartości koszyka zakupowego decyduje przede wszystkim relacja ceny do jakości, skład produktu i coraz częściej jego lokalne pochodzenie.

Pochodzenie produktów i zdrowe odżywianie to bardzo ważne aspekty determinujące wybory polskich konsumentów. Staramy się tak optymalizować portfolio naszych produktów, by klienci znaleźli w nim sprawdzone, świeże artykuły, które łączą cechy dobrej jakości i satysfakcjonującej ceny. Szczególnie koncentrujemy się na rozwoju naszej marki własnej Lewiatan, w ramach której oferujemy już blisko 500 produktów z różnych kategorii komentuje Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. i dodaje – Od lat łączy nas bliska współpraca z polskimi producentami, którzy odpowiadają m.in. za produkcję produktów naszej marki własnej. W tej chwili pracujemy już z blisko 150 dostawcami i planujemy, że ta liczba będzie nadal rosnąć.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan od lat rozwija ofertę swoich marek własnych. Portfolio sieci skupia produkty z kilkunastu kategorii, w tym: napoje, słodycze, produkty zbożowe, konserwy, przetwory, dania gotowe, przekąski słone a także artykuły higieniczne, kosmetyki, chemię gospodarczą oraz produkty przemysłowe.

Gotuj z Lewiatanem – inspiracje kulinarne dla klientów

–  Z myślą o swoich klientach już po raz czwarty zaprezentowaliśmy kolejną odsłonę magazynu „Polecamy produkty marki własnej Lewiatan”, w którym znalazły się przepisy i wskazówki na to, jak szybko, tanio i smacznie przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek na każdą okazję bazujący na produktach naszej marki własnej podkreśla Andrzej Izraelski. Tegoroczna odsłona biuletynu przybrała formę elektroniczną i dostępna jest cały czas na stronie internetowej www.lewiatan.pl  – To nie jedyna interaktywna forma komunikacji w klientami marki. Także od 4 lat z myślą o klientach, preferujących doskonalenie umiejętności kulinarnych za pośrednictwem Internetu, aktywnie prowadzimy kanał w serwisie YouTube pod nazwą „Gotuję z Lewiatanem”, na którym każda osoba lubiąca gotować znajdzie przepisy w formie wideo - dodaje.

***

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3.200 placówek handlowych zatrudniających 30.000 pracowników. PSH Lewiatan zajęła w 2019 roku 7. miejsce w rankingu „Największych pracodawców” w Rzeczpospolitej. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.  

 


[1] Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie PSH Lewiatan (czerwiec 2020 r.)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.