Co drugi mieszkaniec Warszawy kupuje artykuły spożywcze online
Zakupy spożywcze online stają się nową normą. Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57% badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią.[1] Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych[2].
Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora - nowego gracza na polskim rynku e-grocery i lidera branży spożywczej online w krajach bałtyckich - wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez Internet robi 78% mieszkańców Warszawy, a 37% nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7% ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30% mieszkańców Warszawy.
Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc
w kolejce (68%). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64% badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62% mieszkańców Warszawy.
Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy. Dla 37% badanych zakupy spożywcze przez Internet są tańsze, a 22% podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.
Dla 45% osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22% badanych zaspokaja w ten sposób codzienne potrzeby, a 11% kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.
- Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez Internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również - w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie – mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje: Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.
Barbora to lider sklepów spożywczych online w krajach bałtyckich, który w styczniu 2021 uruchomił sklep online również w Polsce. Pierwszym miastem, objętym usługą, jest Warszawa. Mieszkańcy stolicy pod adresem www.barbora.pl znajdą szeroką ofertę produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku z szybką dostawą do domu. Oprócz wysokiej jakości obsługi Barbora oferuje polskim konsumentom świeże i lokalne produkty w konkurencyjnych cenach. Dostawa zakupów jest bezpłatna.
Więcej informacji: www.barbora.pl, www.facebook.com/BarboraPolska/.
[1] Nowy obraz polskiego konsumenta. Postawy i zachowania Polaków w obliczu pandemii koronawirusa”, Raport PwC Polska na podstawie badania Ipsos Polska, sierpień 2020, https://www.pwc.pl/pl/publikacje/nowy-obraz-polskiego-konsumenta.html
[2] Zachowania zakupowe mieszkańców Warszawy, Instytut Marketingu i Komunikacji KOG, grudzień 2020

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.