Czekolada o smaku czosnku, wyprawy polarne i KitKat w niebieskim opakowaniu
Różowa czy w całości z owocu kakao? Nestlé tworzy czekoladę już od ponad 100 lat, a wciąż potrafi zaskakiwać. Także w Polsce, w fabryce w Kargowej w woj. lubuskim, powstają słodycze kultowych marek: Lion czy Princessa. Stąd trafiają do fanów słodkości w kraju i zagranicą. W Światowym Dniu Czekolady firma przedstawia najciekawsze czekoladowe historie ze swojego archiwum.
Czekolada od zadań specjalnych
Najpopularniejszy brytyjski agent kojarzony jest z oryginalnymi gadżetami, wybawiającymi go z opresji. Inspiracją dla postaci ich twórcy – pomysłowego Q – miał być Charles Fraser-Smith, który pracował nad sprzętem dla angielskiego wojska. Co łączy go z czekoladą? Przyczynił się do stworzenia „Chocolat Menier”, tabliczek, które – aby nie naprowadzić na trop brytyjskiego pochodzenia agentów – miały francuskojęzyczne etykiety. Kolejny jego pomysł to czekolada o smaku czosnkowym, która lądującym na południu kontynentu Brytyjczykom miała zapewnić… charakterystyczny, śródziemnomorski oddech.
Z czekoladą po przygodę
Czekolada Nestlé trafiła też na pokład samolotu Richarda E. Byrda – amerykańskiego odkrywcy, który (jak twierdził) w 1926 roku przeleciał nad biegunem północnym. Choć wyczyn ten poddano w wątpliwość, Byrd z pewnością był na dalekiej północy. A razem z nim – zapas słodkości, który zajął nawet miejsce rezerwy paliwa: fakt, którego Nestlé nie omieszkało użyć później w swoich działaniach promocyjnych. Tabliczka Gala Peter dotarła także na biegun południowy z ekspedycją Roalda Amundsena. Co więcej: sam Amundsen wysłał do producenta list, chwaląc smak i inne walory produktu.
Czekoladę docenili też uczestnicy wyprawy w Himalaje z 1934 roku, którzy - pod kierownictwem Günthera Dyhrenfurtha - dokonali pierwszego wejścia na szczyt Sia Kangri. Podczas ekspedycji jego żona, Hettie, ustanowiła rekord wysokości kobiet, pobity dopiero dwie dekady później. Wszystko z czekoladą Nestlé w plecaku.
Zanim pojawił się KitKat Ruby…
Jeden z pierwszych wariantów smakowych batonów KitKat pojawił się w Wielkiej Brytanii. Ze względu na reglamentację mleka w okresie wojennym, kultowa receptura musiała ulec zmianie – mleczną czekoladę zastąpiono jej ciemniejszą wersją. Modyfikację w składzie podkreślono niebieskim opakowaniem i dodatkowym wyjaśnieniem na etykiecie.
Informacje, zebrane w materiale, pochodzą z Nestlé Historical Archives – oficjalnego archiwum firmy

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.