Komunikaty PR

Czy jesteś kid adultsem? Nowy trend, który warto mieć na oku

2023-06-28  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Gałka
Brief me

Klaudyny 16/41
01-684 Warszawa
aneta.galka|briefme.pl| |aneta.galka|briefme.pl
508314193
www.briefme.pl

Czy czujesz w sobie ducha dziecka mimo dorosłości? Czy uważasz, że zabawki i gry nie są wyłącznie dla najmłodszych? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na te pytania, być może jesteś kidultem. To dorosły, który czerpie radość z tego, co tradycyjnie uważane jest za domenę dzieci.

Kim jest kid adults?

Według danych The NPD Group w Europie sprzedaż zabawek dla dzieci spadła o 200 mln euro od 2019 r., ale wzrosła o 1 mld euro w przypadku kidults. Czy jest to przyszłość branży zabawek i kim są kidults?

Termin "kidult" to połączenie słów 'kid' (dziecko) i 'adult' (dorosły). Kidulci to osoby dorosłe, które zachowały w sobie radość i fascynację elementami tradycyjnie zarezerwowanymi dla dzieci, takimi jak zabawki, gry czy kreskówki. Czy jednak kryje się za tym coś więcej niż tylko nostalgia za dzieciństwem?

Do grupy kidults należą głównie osoby z generacji Z oraz Millenialsi. To oni wyrastali na fali serii z superbohaterami, a teraz, będąc osobami dorosłymi, mogą wrócić do sympatii i pragnień dzieciństwa. Gen Z wychowana jest na Gwiezdnych Wojnach i komiksach z superbohaterami DC. Millenialsi chłonęli Czarodziejki z Księżyca, produkcje Marvela i Harry`ego Pottera. Dlatego też obecnie dorośli fani serii często sięgają po często kunsztownie wykonane zabawki nawiązujące do świata ich bohaterów.  Zjawisko kidultów rośnie w siłę z każdym rokiem.

Potwierdzeniem wielkości fenomenu kid adults jest wprowadzenie przez McDonalds w październiku u.br. Happy Meala dla dorosłych. Ten ruch bazuje na silnym sentymencie obecnych dorosłych do upragnionych za dziecka zabawkach dołączanych do mniej istotnej wówczas kanapki. Happy Meal funkcjonuje już bowiem na świecie od ponad 40 lat, wychowując kolejne pokolenia fanów.

Prezent dla wewnętrznego dziecka

Trend kidultów to więcej niż tylko chwilowa moda — to prawdziwa rewolucja w sposobie myślenia o zabawie i relaksie, a także sposobność do znalezienia własnego, niepowtarzalnego sposobu na odpoczynek po pracy. Zabawki, gry, kreskówki – wszystko to pozwala na chwilę zapomnieć o problemach, zrelaksować się, odnaleźć w sobie radość i poczucie bezpieczeństwa, które kojarzy się z dzieciństwem. Dla wielu kidultów jest to swoisty sposób na odstresowanie po ciężkim dniu pracy. W czasach, kiedy tempo życia jest tak szybkie, a od nas wymaga się ciągłego dostosowywania się do nowych sytuacji, zabawa, która pozwala na odrobinę bezmyślności, jest bezcenna.

Trend kid adults jest niezwykle istotny w procesie myślenia o przyszłości branży zabawkarskiej. Rosnące z roku na rok przychody z tego sektora wskazują, że obecnie nieco jeszcze niszowy trend może przybierać na sile – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Obserwując go, a także odkrywając potrzeby kid adults, to właśnie do nich wyszliśmy z serią Miniverse, czyli mini produktów spożywczych do własnoręcznego złożenia. Proces wymagający skupienia oraz element kolekcjonerski był strzałem w dziesiątkę, co widać na podstawie licznych materiałów video w mediach społecznościowych – dodaje.

Potrzebę odstresowania się potwierdza również rosnąca popularność zabawek sensorycznych i antystresowych. Piłeczki, gniotki, masy plastyczne do rozciągania coraz częściej towarzyszą pracownikom szukającym sposobów na rozładowanie napięć i codziennych frustracji. Co więcej, gadżety antystresowe dla dorosłych coraz częściej stają się pomysłem na firmowy prezent dla pracowników lub klientów.

Jednak trend kid adults widoczny jest również poza strefą zabawek. Zauważyć go można m.in. w branży fashion. W popularnych sklepach do łask doszły T-shirty z postaciami z bajek i kreskówek z lat 80. I 90. Podobnie rzecz ma się w branży beauty, gdzie marki wychodzą z seriami kosmetyków inspirowanymi bajkowymi bohaterami. Co ciekawe trend ten mocno wkracza również do kin, w których premiery mają filmy z postaciami ze znanych z lat młodości zabawkami czy bohaterami, tworzone z myślą o dorosłych odbiorcach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Brief me
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Wakacyjnych atrakcji w Fuzji ciąg dalszy! Biuro prasowe
2024-08-01 | 14:15

Wakacyjnych atrakcji w Fuzji ciąg dalszy!

Najbliższe dni w Fuzji pełne będą kolejnych bezpłatnych wakacyjnych aktywności, które z przytupem rozpoczną drugi letni miesiąc. Artystyczny pokaz, filmowe spotkania
Hobby Lato Konesera trwa. Sprawdź, co będzie się działo w sierpniu!
2024-07-31 | 10:05

Lato Konesera trwa. Sprawdź, co będzie się działo w sierpniu!

Lato Konesera wkracza w kolejny miesiąc różnorodnych atrakcji. W sierpniu na odwiedzających Centrum Praskie Koneser czekają spacery PoWarszawsku, Polski Festiwal Komedii, spektakle
Hobby Sobota w Fuzji pełna wrażeń. Teatr w Ogrodach Anny i warsztaty z Tartarugą
2024-07-24 | 11:45

Sobota w Fuzji pełna wrażeń. Teatr w Ogrodach Anny i warsztaty z Tartarugą

Każda wakacyjna sobota w Fuzji to inne tematyczne atrakcje, dzięki którym zawsze - niezależnie od wieku i hobby - jesteśmy w stanie znaleźć coś interesującego dla siebie. Była

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.