Dexcom rozpoczyna kampanię informacyjną „Czas w zakresie” z Nickiem Jonasem, aby
Czas w zakresie jest ważnym miernikiem nowoczesnego leczenia cukrzycy – badania pokazują, że większość osób z cukrzycą nie jest świadoma jego istnienia! Dexcom, światowy lider w ciągłym monitorowaniu glikemii u osób z cukrzycą, ogłosił rozpoczęcie w Polsce kampanii „Czas w zakresie docelowym”, kampanii uświadamiającej i edukacyjnej mającej na celu lepsze zrozumienie pojęcia „czasu w zakresie docelowym glikemii” jako standardu postępowania w leczeniu cukrzycy.
Niedawne badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii* wykazało, że pomimo korzyści klinicznych i poprawy jakości życia, większość osób z cukrzycą leczoną insuliną nie wykorzystuje czasu w zakresie docelowym do monitorowania wyrównania cukrzycy. Czas w zakresie docelowym (eng. TIR – time in range) definiuje się jako procent czasu spędzonego w docelowym poziomie glukozy, zakres docelowy jest ważnym miernikiem nowoczesnego leczenia cukrzycy i ułatwia ludziom zrozumienie, jak poprawić kontrolę glikemii.
W rzeczywistości czas przebywania w zakresie jest tak istotny, że ponad połowa (51%) respondentów stwierdziła, że wolałaby „pływać z rekinami niż być w hipoglikemii podczas ważnego spotkania lub wydarzenia”. „Time in Range to danie chorym na cukrzycę narzędzi i zasobów, które pomogą im czuć się zdrowiej i żyć tak, jak chcą” – powiedział artysta, aktor i filantrop, który zdobył wiele platynowych płyt, Nick Jonas, wspierający akcję promującą Time in Range. kampania. „Żyjąc z cukrzycą typu 1 przez ponad połowę mojego życia, wiem, o ile lepiej się czuję, gdy mój poziom glukozy utrzymuje się w ustalonym zakresie. Nadszedł czas, aby cała społeczność diabetologiczna uznała czas w zakresie za jeden z najważniejszych wskaźników optymalnego leczenia cukrzycy”. W Polsce do akcji dołączyło się wielu influencerów cukrzycowych jak @idiabetic_cukrzyk, czy Być tatą diabetykiem. Jerzy Magiera o cukrzycy.
Czas w zakresie docelowym pomaga również osobom z cukrzycą leczonym insuliną w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących leczenia, zamiast polegać wyłącznie na średniej trzymiesięcznej, jaką zapewnia tradycyjny test HbA1c. Inne kluczowe wyniki badania obejmują:
Zdecydowana większość (83%) osób z cukrzycą leczoną insuliną twierdzi, że czują się lepiej, gdy spędzają więcej czasu w zasięgu, jednak dwie trzecie (59%) osób nie używa czasu w zasięgu jako miernika skuteczności leczenia
Podczas gdy większość (77%) osób z cukrzycą leczoną insuliną twierdzi, że czuje się lepiej, gdy spędza więcej czasu w zakresie, większość (62%) twierdzi, że nie rozmawia o tym regularnie ze swoim lekarzem.
Około dwie trzecie (66%) ankietowanych osób z cukrzycą leczoną insuliną przyznało, że zgadza się, że obowiązkiem ich świadczeniodawcy jest zwrócenie uwagi na nowe standardy opieki
Ponad połowa (58%) osób z cukrzycą leczoną insuliną zgadza się, że gdyby spędzali więcej czasu w zakresie, czuliby się pewniej realizując swoje marzenia lub pasje
Wielu respondentów (68%) stwierdziło, że ogólnie życzyliby sobie lepszego zrozumienia dostępnych technologii pomagających w leczeniu cukrzycy
„Na naszym rynku od kilku lat są urządzenia wyznaczające czas w zakresie docelowym”, powiedział Tomasz Borowy, Prezes Zarządu Poliglikemii, dystrybutora Dexcom w Polsce. „Pomimo jasnych korzyści stosowania tego parametru wyrównania cukrzycy, by wyznaczyć % TIR potrzebny jest ciągłe monitorowanie glikemii. Nadal nie wszyscy w Polsce mają dostęp do tej technologii ze względów finansowych i ograniczoną refundację.”.
Aby uzyskać więcej informacji na temat czasu w zakresie docelowym glikemii i dostępu do zasobów dla osób chorych na cukrzycę, a także pracowników służby zdrowia, odwiedź stronę www.Dexcom.com/InRange / dexcompolska.pl/wzakresie. Dołącz do rozmowy w mediach społecznościowych na #WhenInRange.
Informacje o firmie DexCom, Inc.
DexCom, Inc. umożliwia ludziom kontrolowanie cukrzycy w czasie rzeczywistym dzięki innowacyjnym systemom ciągłego monitorowania glikemii (CGM). Firma Dexcom z siedzibą w San Diego w Kalifornii, prowadząca działalność w całej Europie, stała się liderem technologii opieki diabetologicznej. Wsłuchując się w potrzeby użytkowników, opiekunów i dostawców, Dexcom upraszcza i poprawia zarządzanie cukrzycą na całym świecie. Więcej informacji na temat Dexcom CGM można znaleźć na stronie www.dexcom.com.
Badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii obejmujące 1006 osób w wieku powyżej 18 lat żyjących z cukrzycą leczoną insuliną 50% Typu 1 i 50% Typu 2 z następującymi limitami wieku: Przyjmowanie insuliny typu 1 – 50%, Wiek: 18-39 - 42%, 40-59 - 50%, 60+ - 8%. Stosowanie insuliny typu 2 - 50%, Wiek: 18-39 - 13%, 40-59 - 48%, 60+ - 39%
Badania przeprowadzono w okresie od 30 czerwca do 30 lipca 2021 r.
Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce
Polki mają mniej czasu na życie zawodowe
Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.