Dlaczego skóra łososia najlepszy materiał na etui?
Chociaż niektóre marki rezygnują ze skórzanych pokrowców na smartfony w imię ekologii, duńska marka Njord oferuje materiały najwyższej jakości ze skóry łososia islandzkiego. Bez cienia kompromisów stawia na jakość, wytrzymałość i unikatową stylistykę, jednocześnie nadal szanując przyrodę.
Nowa seria iPhone'ów 15 jest dostępna w sprzedaży od kilku tygodni i – co było do przewidzenia - cieszy się ogromną popularnością. Fani najnowszej generacji telefonów od Apple mogą je chronić za pomocą wielu różnych rodzajów pokrowców - zarówno od uznanych producentów akcesoriów, jak i oryginalnych od Apple. Jednak w tym roku amerykański gigant z Cupertino zdecydowało się na radykalną zmianę i ze względu na ekologiczne obawy, wynikające z pozyskiwania skóry na skórzane pokrowce, całkowicie zrezygnował z tej propozycji. Głównym problemem są tutaj wątpliwości moralne, związane z cierpieniem zwierząt, a także wysoki koszt ich hodowli. Zwierzęta są zazwyczaj hodowane tylko dla swojej skóry, co budzi uzasadniony sprzeciw. Nie bez znaczenia jest też kwestia zużycia energii podczas przetwarzania takiego materiału.
Skórzane pokrowce były bardzo popularne, mogły się pochwalić wytrzymałością liczoną w latach i nawet po upływie tego czasu wciąż wyglądały dobrze. I między innymi z tych powodów duńska marka Njord by Elements od samego początku oferuje pokrowce do iPhone’ów, wykonane ze skóry łososia. Jest ona pozyskiwana na Islandii wyłącznie z odpadów z produkcji mięsa, co oznacza, że w innej sytuacji skóra zostałaby wyrzucona. Dzięki pokrowcom Njord nie zmarnuje się i znajdzie swoje kolejne zastosowanie. Skóra łososia jest następnie garbowana i barwiona, aby uzyskać swój finalny unikatowy i spektakularny wygląd, niemożliwy do pomylenia z innym materiałem. Zaznaczmy, że cały proces produkcji przebiega wyłącznie przy użyciu zasobów odnawialnych, takich jak energia geotermalna i słoneczna.
Pozostała część pokrowca wykonana jest w pełni z tworzywa sztucznego z certyfikatem GRS, które można łatwo poddać recyklingowi. Z kolei opakowanie sprzedażowe spełnia wymogi certyfikatu FSC, czyli Forest Stewardship Council - międzynarodowej organizacji, wyznaczającej oficjalne kryteria odpowiedzialnej gospodarki leśnej. GRS to standard produkcyjny, służący do weryfikacji i śledzenia losów recyklingowanych materiałów, będących elementem finalnego produktu. Certyfikacja FSC gwarantuje, że wybierając objęte nią produkty, wspieramy zrównoważoną gospodarkę leśną w naturze. I właśnie dzięki temu etui Njord są jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska. Z punktu widzenia konsumenta to sytuacja win-win, gdyż są one ekologiczne, ale nadal zachowują cechy naturalnych materiałów najwyższej jakości, niezwykłą i charakterystyczną jedynie dla skóry trwałość oraz niepowtarzalną stylistykę.
Podsumowując, pokrowce Njord są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale także bardzo atrakcyjne wizualnie. Łososiowa skóra to wyjątkowy materiał, który sprawia, że i tak już wysokiej klasy iPhone'y z serii 15 wyglądają jeszcze lepiej. To zasługa faktury materiału i przyjemnej w dotyku powierzchni.
Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że opisywane obudowy mogą się również pochwalić pełnym wsparciem dla technologii ładowania magnetycznego i akcesoriów MagSafe. Oznaczenie mocowania magnetycznego jest jednak subtelnie ukryte po wewnętrznej stronie pokrywy, dzięki czemu nie zakłóca ich eleganckiego wyglądu. Kolejnym atutem jest również spełnienie militarnego certyfikatu MIL-STD 810H. Dowodzi to, że telefon w pokrowcu może przetrwać upadek z wysokości 2 metrów, więc nie musimy obawiać się o uszkodzenie swojego sporo wartego smartfona.
Wielbiciele najnowszych trendów modowych docenią na pewno też możliwość dopasowania do pokrowca równie ekologicznego etui na słuchawki AirPods lub paska do zegarka Apple Watch.
Stylowe akcesoria Njord można już dziś kupić dla telefonów iPhone z serii 15 i 14. Wszelkie szczegóły znajdziemy na oficjalnej stronie producenta https://www.njordcollections.com.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.