Antalis ogłasza zwycięzców konkursu Antalis Interior Design Award 2022!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Firma Antalis ogłosiła właśnie zwycięskie projekty, które zrobiły na jurorach największe wrażenie. W gronie zwycięzców znalazła się praca z Polski!
Z końcem stycznia zakończyło się przesyłanie zgłoszeń do konkursu organizowanego przez firmę Antalis, europejskiego lidera dystrybucji rozwiązań komunikacji wizualnej. Międzynarodowe jury, składające się z czołowych osobowości świata designu, nagrodziło najciekawsze projekty.
Zwycięzcy konkursu Antalis Interior Design Award 2022
Konkurs Antalis Interior Design Award (AIDA) skierowany jest do projektantów wnętrz, architektów, drukarzy, reklamodawców, grafików oraz innych twórców i zachęca uczestników, aby wykazali się swoją kreatywnością i dali wyraz swojej artystycznej wrażliwości. W tym roku warunkiem udziału w konkursie było zaprojektowanie aranżacji przestrzeni z wykorzystaniem przynajmniej jednego produktu zakupionego w Antalis.
Tegoroczna edycja konkursu okazała się ogromnym sukcesem. Zgłoszono 411 prac z 29 krajów, a w głosowaniu publiczności na stronie Antalis Interior Design Award wzięło udział ponad 36 500 osób.
Nagrody przyznano w 11 kategoriach:
Budynki użyteczności publicznej i przestrzenie publiczne: „COMME TOMBÉES DU CIEL, LES COULEURS IN SITU ET EN MOUVEMENT” — DANIEL BUREN, autor: Etienne Fraikin, Belgia
Monumentalną, kolorową instalację autorstwa jednego z najbardziej znanych francuskich artystów, Daniela Burena, zrealizowano na sklepieniu dworca kolejowego Liège-Guillemins. Do realizacji pracy wykorzystano folie Oracal 8300 i 8500.
Dom: „Vineyard House — Part 2”, autorka: Hajnalka Szöke, Węgry
Aby zrównoważyć surowy wygląd XIX-wiecznego budynku, w projekcie wykorzystano specjalne folie, laminaty i tapety Coala Interior Film – marki własnej Antalis. Dzięki temu 130-letni dom przemienił się w przytulne, a zarazem nowoczesne wnętrze dla całej rodziny.
Biuro: „Fomo an Office in the Woods”, autorka: Hilde B Lambrechts, Norwegia
Fomo to przestrzeń coworkingowa. Aby oddzielić korytarz od pomieszczeń, szklane ściany pokryto półtransparentną folią Avery SF-100 Ultra Clear firmy Antalis, dzięki której odwiedzający biura poczują się jak na spacerze w środku pięknego lasu.
Handel detaliczny i usługi: sklepy jubilerskie Given, autorka: Ieva Erlecka-Cucure, Łotwa
Atmosfera sklepów Given jest pogodna i pełna pozytywnej energii. Efekt ten udało się uzyskać dzięki stonowanej, pastelowej kolorystyce, naturalnym materiałom, lustrom oraz tapecie z dekoracyjnym wzorem egzotycznych roślin, kwiatów i ptaków.
Hotelarstwo i rekreacja: Hotel Amsterdam ID, autor: Loes Kok, Holandia
Radość i poczucie humoru to podstawowe elementy tożsamości Aparthotelu Amsterdam ID. W realizacji projektu wykorzystano strukturalną tapetę Coala Leather firmy Antalis, na którą nadrukowano oryginalny wzór przedstawiający znane miejsca Amsterdamu, a także liczne elementy wystroju wnętrz, takie jak meble, półki, kwiaty czy obrazy, co dało efekt zabawnej i stylowej iluzji.
Nagroda specjalna w kategorii „Folia architektoniczna”: Galeria Bałtycka, autor: Artur Pruszyński, Polska
W ramach modernizacji Galerii Bałtyckiej w obiekcie utworzono między innymi 15 stref relaksu, z których każda ma inny wystrój. Na ścianach pojawiły się nowe, oryginalne grafiki oraz tapety. Ruchome schody oklejono folią imitującą miedź. W projekcie wykorzystano folie 3M Di-Noc VM1693, 3M Di-Noc FW236 oraz Coala Interior Film Stone U20.
Nagroda specjalna w kategorii „Folia okienna”: Médiathèque de Agde, autorka: Nilda Hernandez, Francja
Aranżacja Mediateki we francuskim Agde czerpie inspiracje z historii miasta i otaczających je naturalnych krajobrazów. W projekcie wykorzystano transparentną folię na okna Coala Easy Stick Clear. Abstrakcyjne elementy graficzne kojarzą się z winoroślą i krajobrazem winnic, a także z wodą, algami i morską fauną.
Nagroda Specjalna „Zrównoważony Rozwój”: „Join Us and Grow!”, autor: Nathan SWINSON-BULLOUGH, Wielka Brytania
Stoisko wystawowe dla firmy Pie Factory przybrało formę niewielkiego ogródka wypełnionego zielenią. Przy jego budowie wykorzystano elementy kartonowe Xanita. Kiedy „życie” instalacji dobiegnie końca, jej elementy trafią do recyklingu.
Nagroda za projekt 3D: „Aqua”, autorka: Ernesta Jakonytė, Litwa
W cyfrowym projekcie bistro intencją autorki było osiągnięcie efektu znajdowania w środku oceanicznej głębi i zaprezentowanie różnych odcieni morskiego błękitu. W projekcie autorka wykorzystała folie z linii Coala Interior Film.
Nagroda Publiczności: sklep STÜHMER w centrum handlowym Gobuda w Budapeszcie, autor: Zsolt Nagypál, Węgry
Sklep z wyrobami czekoladowymi STÜHMER otrzymał wyrazisty wystrój, w którym dominuje biel, czerwień, czerń i miodowy odcień żółci. W projekcie wykorzystano folie linii Coala Interior Film.
Nagroda za Oryginalny Wzór: „Patternplay”, autor: Thomas Heinz, Niemcy
Największą przyjemność autorowi sprawia tworzenie prostych abstrakcji z mocnym graficznym efektem, ale niepozbawionych humoru. Wyrazistymi wzorami szybko zainteresowali się klienci z całego świata.
Nagroda za Oryginalny Wzór: „Blue Forest”, autor: Andrea Ferreras Dorado, Hiszpania
Autorka opracowała swój projekt specjalnie dla przestrzeni wypełnionej naturalnym światłem. Chcąc stworzyć atmosferę spokoju i relaksu, użyła przede wszystkim organicznych kształtów oraz delikatnego połączenia kolorystycznego ze złotymi akcentami.
Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 30 marca w Paryżu. Laureaci z całej Europy zjechali do Hôtel de la Marine by wspólnie celebrować swój sukces. Więcej o nagrodzonych projektach można dowiedzieć się na stronie konkursu oraz w innych kanałach komunikacji Antalis na całym świecie.
O Antalis
Antalis jest częścią grupy Kokusai Pulp&Paper, światowego lidera dystrybucji papierów, opakowań i komunikacji wizualnej z siedzibą w Japonii i notowanej na giełdzie w Tokio z obrotem 545 miliardów JPY* w 2021 r. Antalis jest wiodącym dystrybutorem B2B produktów i usług w zakresie papieru i opakowań przemysłowych oraz numerem dwa w dystrybucji nośników komunikacji wizualnej w Europie i Ameryce Łacińskiej. Z siedzibą główną w Paryżu Antalis działa w 30 krajach, obsługując ponad 100 000 klientów z zespołem 3800 pracowników oferujących przełomowe rozwiązania e-commerce. Nasze 93 centra dystrybucyjne świadczą odpowiedzialne ekologicznie usługi na światowym poziomie.
*około 4,2 mld euro
Dowiedz się więcej na www.antalis.pl i śledź nas na LinkedIn, Twitterze, Instagramie, Facebooku, Pintereście lub YouTube, aby otrzymywać od nas najnowsze wiadomości!

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.
Edukacja
W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.
Psychologia
Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.