Celebruj życie – kolekcja IKEA inspirowana mieszanką kultur Ameryki Łacińskiej
Pyszne jedzenie, spotkania z bliskimi, dobra zabawa – to aspekty, które Latynosi cenią w życiu najbardziej. We współpracy z dziewięciorgiem artystów, którzy wnieśli swoje doświadczenia związane ze sztuką, modą, projektowaniem i architekturą, powstała wyjątkowa kolekcja ÖMSESIDIG. Dzięki niej stworzysz w domu atmosferę do miłego spędzania czasu w gronie znajomych. A wszystko to z barwnymi, latynoamerykańskimi akcentami.
Ameryka Łacińska to bogactwo tradycji i kultur, a jej mieszkańcy słyną z zamiłowania do celebracji każdej chwili życia. Chcąc to wykorzystać, IKEA zaprosiła do współpracy dziewięcioro artystów z Kolumbii, Chile i Meksyku, by wspólnie stworzyć kolekcję ÖMSESIDIG zachęcającą do spontanicznego spędzania czasu z bliskimi – zarówno w domu, jak i na zewnątrz.
IKEA od lat poszerza swoją wiedzę na temat życia w domu ludzi na całym świecie. Co roku przeprowadza badania i publikuje obszerny raport na ten temat, co czyni markę ekspertem w dziedzinie odpowiadania na oczekiwania i potrzeby mieszkańców nawet najodleglejszych krajów świata. Z okazji otwarcia sklepów na nowych rynkach w Ameryce Łacińskiej (w tym w Chile, Kolumbii i Peru) wypuszcza kolekcję, która składa hołd mieszance kultur tego regionu.
Ta kolekcja to dla nas prawdziwy powód do dumy. Fascynują nas nowe kraje, ludzie i projektanci. Artyści, których zaprosiliśmy do współpracy, są wschodzącymi gwiazdami w różnych dziedzinach twórczości. Wspólnie z nimi zaprojektowaliśmy przedmioty, które łączą w sobie demokratyczne wzornictwo IKEA z lokalnymi tradycjami typowymi dla Ameryki Łacińskiej – mówi Tjeerd van Waijenburg, kierownik ds. projektowania asortymentu i produktów IKEA.
Linia ÖMSESIDIG składa się z 30 oryginalnych produktów takich jak szklane naczynia i zastawa stołowa, dekoracyjne girlandy, zabawne klosze, przyciągające wzrok tekstylia i torby pełne wzorów i nasyconych kolorów. Kolekcja jest dostępna wyłącznie online na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od kwietnia 2023 roku.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.