Komunikaty PR

Cosentino na Łódź Design Festival 2023

2023-05-17  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W drugiej połowie maja Łódź znów stanie się niekwestionowaną stolicą designu. Hiszpańska firma Cosentino, produkująca spieki kwarcowe Dekton, powierzchnie mineralne Silestone i naturalny kamień Sensa, po raz kolejny zaplanowała w tym czasie szereg aktywności dla gości odwiedzających Łódź Design Festival. Uczestnictwo w warsztatach tworzenia materialboardów, konkursach, wykładach i rozmowach będzie wyjątkową okazją do poszerzenia swej wiedzy i zapoznania się z tym, co dzieje się obecnie w światowym wzornictwie.

Pierwszy weekend Festiwalu pod znakiem trendów w odpowiedzialnym projektowaniu

W tym roku ŁDF odbywa się pod hasłem „Future Perfect”. Wiodącą narracją stanie się tym razem odpowiedzialne projektowanie – Cosentino chce w ten sposób zwrócić uwagę na to, że zamiast więcej i taniej, można też produkować mądrzej, z troską o środowisko.

W niedzielę, 21 maja 2023 r. o godz. 14:00, w sali wykładowej centrum festiwalowego, przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, goście zaproszeni przez Cosentino, podejmą się próby odpowiedzi na pytania: czy współczesna architektura podąża w stronę użycia materiałów produkowanych w poszanowaniu zrównoważonego rozwoju oraz jakie wyzwania. Wykład odbędzie się w budynku C (sala wykładowa na parterze). W panelu „Nowe materiały i trendy w odpowiedzialnym projektowaniu”, prowadzonym przez Katarzynę Księżopolską,  redaktor naczelną portalu MAGAZIF.com, wezmą udział znakomici architekci. Zaproszenie Cosentino przyjęli m.in. : Maciej Bidermann, współwłaściciel studia Bidermann+Wide. Poznańską pracownię, której głównym obszarem działania są projekty przestrzeni biurowych i publicznych, cechuje duży nacisk kładziony na odpowiedzialność środowiskowo-społeczną. Maciej Bidermann jest autorem wielu wnętrz zrealizowanych dla takich klientów jak: Concordia Design, Chefs Culinar, LPP, GPD Agency, SWPS.

W panelu wystąpi także Agata Łapuchowska, architektka i współwłaścicielka łódzkiej pracowni AKA Studio. Odpowiedzialny design, obok kwestii pro-ekologicznych, stanowi bardzo ważny element  jej pracy projektowej. Stara się żyć i pracować w myśl zasady: bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie.

W dyskusji ważny głos zabierze również architektka i propagatorka postawy less waste Dominika Zielińska,  współwłaścicielka i główna architektka studia Workplace gdzie od niemal 10 lat odpowiada za rozwój i zarządzanie zespołem architektów, projektantów i badaczy, stawiając na myślenie systemowe i ideę life-centered design. W prowadzonych projektach podnosi świadomość klientów, promując przy okazji rozwiązania przyjazne naturze.

Z ramienia Cosentino, o przełomowych dla środowiska procesach produkcji wielkoformatowych płyt, takich jak szeroko komentowana, zmniejszająca emisję CO2 technologia HybriQ, opowie Karolina Sieniawska, Marketing Coordinator Cosentino. Warto wspomnieć, że ta obecna w Polsce hiszpańska firma stawiana jest od lat za wzór w dziedzinie odpowiedzialnej, cyrkularnej produkcji materiałów wykończeniowych.

Cosentino i Jam Kolektyw zapraszają na bezpłatne warsztaty z tworzenia materialboardów

W kolejny weekend festiwalowy Cosentino zaprasza na inspiracyjne, darmowe warsztaty, pozwalające tworzyć przemyślane aranżacje materiałów wykończeniowych do projektów wnętrz. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach i wiedzy projektowej Anna Olga Chmielewska i Jola Skóra, prowadzące studio projektowe i agencję kreatywną JAM KOLEKTYW, poprowadzą 26 maja 2023 r. warsztaty tworzenia materialboardów, skierowane do architektów i projektantów wnętrz. „W naszych realizacjach materialboardy są ważnym elementem prezentacji, który w sensoryczny sposób wizualizuje klientom materiałowe idee projektu. Dobrze opracowane i zaprezentowane zestawienie materiałów rozbudza wyobraźnię i inspiruje do dalszych rozmyślań o wnętrzu i mających w nim zaistnieć przedmiotach” – mówi Anna Olga Chmielewska. Na warsztaty obowiązują zapisy. Partnerami warsztatów są firmy: Geberit, Miloni, Nobonobo, Saint Gobain Glass, Jawor Parkiet oraz Forbo.

Nowe oblicze materiałów Cosentino

W dniach 18.05-28.05.2023 r., podczas całego trwania festiwalu, w przestrzeni głównej Łódź Design Festival, będzie można odwiedzić Meeting Point by Cosentino x Grynasz Studio, przestrzeń umożliwiającą odpoczynek i spotkanie z przedstawicielami Cosentino ( w dniach 20-21 oraz  i 26-27 maja). Odwiedzający zasiądą przy stole ze spieku kwarcowego Dekton Umber, autorstwa Grynasz Studio. Meeting Point by Cosentino x Grynasz Studio po raz kolejny odzwierciedli tradycję nadawania przestrzeniom wystawienniczym Cosentino drugiego życia. Stół zaprojektowany przez Grynasz Studio, swą premierę miał na stoisku Cosentino, podczas ubiegłorocznych targów Warsaw Home.

Konkurs z atrakcyjnymi nagrodami

Podczas całego trwania festiwalu będzie można wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie wykonane przy Meeting Point by Cosentino x Grynasz Studio. Zrobioną telefonem fotografię należy umieścić na swojej tablicy na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #CosentinoŁDF. Na czas trwania konkursu profil w mediach społecznościowych uczestnika powinien być publiczny. Prace konkursowe opublikowane na  stories lub kontach ,,prywatnych” tj. z ograniczonym dostępem, nie będą brane pod uwagę.

W dniu 31 maja 2023 r. na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców, których Cosentino nagrodzimy wyjątkowymi nagrodami w postaci 2-dniowej wycieczki do siedziby głównej Cosentino w Hiszpanii w październiku 2023 r.

Łódź Design Festival

18-28 maja 2023

ul. Tymienieckiego 3

Więcej na: www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.