Dom malowany światłem
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Jasne kolory we wnętrzach to ponadczasowa elegancja. W takim otoczeniu specjalną rolę odgrywa światło – naturalne oraz sztuczne. Podkreśla świeżość i prostotę dekoracyjnego konceptu oraz wydobywa urok designerskich detali. Taki właśnie efekt można otrzymać za pomocą palety barw Light Space, która jest jednym z trendów kolorystycznych Beckers na 2023 r.
Jasny salon, w którym żaden przedmiot nie odgrywa pierwszoplanowej roli, a wszystkie razem tworzą dobrze zgrany zespół, to dekoracyjna klasyka gatunku. Nie oznacza to jednak, że wspólny kolorystyczny mianownik wyklucza fantazję przy doborze wyposażenia. Trzymając się zbliżonej rodziny barw warto sięgnąć po meble o oryginalnym kształcie. Na tle ścian pomalowanych farbą w odcieniu Elegant z palety Beckers Designer Collection interesująco będzie wyglądała obła sofa w kolorze kości słoniowej i jasnobeżowe siedziska o nowoczesnych bryłach i w różnych fakturach obicia. Wpadające do wnętrza światło dzięki białym delikatnym firanom zostanie delikatnie rozproszone, nieinwazyjnie odbijając się w lustrzanych taflach designerskiego stolika. Po zmroku szyk wnętrza podkreślą białe świece w szklanych lichtarzach.
Czy można zjeść ciastko i mieć ciastko? Tak! Jeśli ktoś nie jest fanem monochromatyczności, a jednocześnie kocha jasne wnętrza, może wykorzystać kilka gadżetów, które mimo kontrastowego koloru nie zdominują całości. Efekt świetlistości w pomieszczeniu zapewnią ściany pomalowane ciepłym odcieniem Straw z rodziny barw Light Space, jasnoszara podłoga oraz meble w kolorze ecru. W takim otoczeniu dobrze wypadną czarne i brązowe elementy dekoracyjne inspirowane sztuką afrykańską – ciężki, grubo ciosany stolik z drewna oraz artystyczne bibeloty i pamiątki z podróży ustawione na metalowej etażerce.
Jasne wnętrze to dokonała przestrzeń dla nowoczesnych, oszczędnych aranżacji, przełamanych kontrastującymi dekoracjami. Na tle głęboko matowej ściany w odcieniu Magic Day z linii farb Beckers Designer Collection wzrok przyciągną ustawione na białej komodzie czarna lampka o niebanalnym stelażu oraz czarno-szary kamienny wazon. Wdzięczną kropką nad i w tym dekoracyjnym minimalizmie będą delikatne, świeże kwiaty.
Więcej inspiracji na bazie najnowszych trendów kolorystycznych znajduje się na stronie https://beckers.pl/inspiracje/trendy-kolorystyczne-2023

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.