Konkurs, który wychodzi przed szereg
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to jedno z najbardziej pionierskich wydarzeń w Europie powstałych dla projektantów i projektantek stawiających pierwsze kroki w karierze zawodowej. Podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival już po raz 16. pokaże śmiałe pomysły wschodzących designerów i designerek, a tym samym trendy, które zmieniają nasze myślenie o designie. Organizatorzy właśnie ogłosili jury, w skład którego weszły wyjątkowe autorytety z branży projektowej.
To już 16. raz, kiedy Łódź Design Festival wręczy nagrody w międzynarodowym konkursie wzorniczym make me!. Konkurs ten po raz pierwszy odbył się w 2008 roku i od tamtej pory przyciąga wschodzących projektantów i projektantki zarówno z polski, jak i z zagranicy. make me! to konkurs nastawiony na śmiałe, prekursorskie pomysły, nieznane wcześniej perspektywy projektowe, eksperymenty z formą czy funkcją przedmiotów… Czyli innymi słowy – na zmianę na lepsze, której nośnikiem będzie design!
Nagroda w konkursie make me! to nie tylko prestiżowa, ekspercka rekomendacja dla stawiających pierwsze kroki w branży projektantów i projektantek. To także możliwość prezentacji swoich projektów przed szeroką publicznością: uznanymi projektantami, producentami czy pracowniami, redakcjami branżowych i ogólnopolskich mediów i samymi konsumentami. Prace wyróżnione przez jury – jak co roku – zostaną pokazane podczas wystawy konkursowej, która jest jednym z fundamentalnych wydarzeń towarzyszących każdej edycji Łódź Design Festival i cieszy się niezwykłą popularnością.
Zgłoszenia do 16. edycji konkursu make me! organizatorzy przyjmują do 22.03.2023 r., a formularz zgłoszeniowy znaleźć można na stronie makeme.lodzdesign.com. Zwycięzcy zostaną przedstawieni w czasie ceremonii finałowej podczas tegorocznego Łódź Design Festival. Pula nagród w konkursie wynosi 50 tys. zł!
Tak jak w poprzednich latach, także i tym razem zgłoszenia konkursowe rozpatrzy jury, w którym znalazły się wyjątkowe autorytety – zarówno praktycy, jak i teoretycy designu. Podczas tegorocznej edycji make me! prace adeptów kierunków artystycznych i projektowych ocenią: Maja Ganszyniec, Szymon Hanczar, Joanna Krokosz, Michał Piernikowski, Tomasz Rygalik i Ingrid van der Wacht. Zgłoszone projekty oceniane będą w dwóch etapach, a wśród kryteriów oceny eksperci wymieniają m.in. takie kategorie jak estetyka i funkcjonalność, a także potencjał rynkowy, komunikacyjny czy eksperymentalny. Szczególnym atutem będzie też oryginalność przejawiająca się w prekursorskim podejściu projektowym, tak w kontekście zastosowanych technologii czy materiałów, jak i w wymiarze społecznej refleksji.
Międzynarodowy konkurs wzorniczy make me! to niezwykła szansa dla młodych projektantów i projektantek, by pokazać swoje wspaniałe koncepcje szerokiej publiczności, w tym potencjalnym współpracownikom, partnerom komercyjnym i klientom. Dobrobyt naszej planety – środowisko naturalne, egalitarne społeczeństwo z dostępem do opieki zdrowotnej, jakościowej żywności i mieszkań – to coś, na czy wszystkim powinno nam współcześnie najbardziej zależeć. Jako projektanci i projektanci jesteście w wyjątkowej pozycji – to Wy, ze swoją wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami, możecie przynieść tę pozytywną zmianę! – pisze do kandydatów i kandydatek Ingrid van der Wacht, jurorka 16. edycji konkursu.
Poznajcie jurorów i jurorki, którzy odpowiadać będą za ocenę merytoryczną zgłoszonych projektów:
Maja Ganszyniec - Projektantka z kompleksowym podejściem do procesu projektowania. Urodzona na Śląsku, studiowała architekturę wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, a następnie ukończyła studia projektowe na Royal College of Art w Londynie w 2008 roku. W 2013 roku założyła Studio Ganszyniec, skupiając się na obiektach zorientowanych na człowieka i przyjaznych naturze. W swojej praktyce łączy projektowanie, które jest zarówno wizjonerskie, jak i odpowiedzialne - zawsze szuka nowych możliwości w granicach myślenia strategicznego. Przez ostatnią dekadę współpracowała z markami takimi jak IKEA, DUKA, Comforty czy Noti. W 2017 roku polski Instytut Wzornictwa Przemysłowego przyznał jej tytuł Projektanta Roku. W 2020 została powołana na stanowisko dyrektora kreatywnego Profim - wiodącego producenta mebli biurowych w Polsce i jednej z marek skandynawskiej grupy Flokk. Jest także właścicielką i założycielką niezależnej marki meblowej Nurt.
Szymon Hanczar - Architekt wnętrz, projektant przedmiotów. Absolwent wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, obecnie jej wykładowca i kierownik Katedry Mebla. Studiował również na Akademie der Bildenden Kuenste w Monachium. Zajmuje się projektowaniem wnętrz, mebli, przestrzeni ekspozycyjnych. Prekursor minimalnych przestrzeni mieszkalnych. Autor projektów, które zdobyły wyróżnienie must have na Łódź Design Festiwal, Diament Meblarstwa czy LIT Design Award. Juror w wielu konkursach projektowych. Prowadzi własne studio projektowe.
Joanna Krokosz - Projektantka i wykładowczyni na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Prowadzi Pracownię Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego i Laboratorium Projektowania Uniwersalnego. Zajmuje się projektowaniem społecznym, włączającym i uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci i osób z niepełnosprawnościami. W 2022 obroniła doktorat, którego celem była poprawa jakości życia osób starszych poprzez zwiększenie dostępu do terapii zajęciowej. Trzykrotnie znalazła się w gronie finalistów make me! (Jelonek - meblozabawka, Therapy Set - zestaw pomocy terapeutycznych i Uni - uniwersalna kurtka przeciwdeszczowa). Jej projekty pokazywane były na wystawach m.in. w Sztokholmie, Mediolanie, Kolonii, Belgradzie, Warszawie, Łodzi i Krakowie.
Michał Piernikowski - Dyrektor Łódź Design Festival. Entuzjasta działań miejskich i projektowania. Inicjator oraz współorganizator wielu projektów związanych z przemysłami kreatywnymi, m.in.: Festiwalu Reklamy Ad Days, Konferencji Przemysły Kreatywne, Art_Inkubatora czy Fotofestiwalu. Współzałożyciel Łódź Art Center, członek zespołu realizującego w Łodzi działania popularyzujące szeroko rozumiany dizajn.
Tomek Rygalik - Główny projektant w Studio Rygalik pracujący nad architekturą i produktami dla wiodących firm i międzynarodowych marek takich jak Cappellini, Moroso, Ghidini, Siemens, Heineken czy Ikea. Pedagog z otwartością i bogatym doświadczeniem oraz doktoratem z wzornictwa przemysłowego; profesor na Aalto University. Założyciel i dyrektor kreatywny marki mebli i akcesoriów TRE Product; współzałożyciel interdyscyplinarnej społeczności DesignNature oraz kreatywnego kampusu w Sobolach.
Ingrid van der Wacht - Właścicielka firmy Factor-I (2001), gdzie pracuje jako facylitatorka, specjalistka do spraw komunikacji i autorka koncepcji, koncentrując się na współ/projektowaniu lepszego świata. Od lat pracuje dla organizacji napędzanych (holenderskim) designem, jak dla Dutch Design Foundation, organizatora Dutch Design Week. Ingrid zajmuje się międzynarodowymi sprawami publicznymi, aby ustanowić i wzmocnić światowe kontakty z organizacjami i instytucjami demonstrującymi siłę (holenderskiego) projektowania dla globalnych zmian. Jest członkiem zarządu globalnej sieci World Design Weeks oraz na poziomie europejskim zarządu BEDA – Biura Europejskiego Stowarzyszenia Wzorniczego. Przez lata współtworzyła i pracowała nad europejskimi projektami wzorniczymi, które cenią i inwestują w potęgę designu, jak doskonalenie wydajności organizacji - ADMIRE Design Management Europe Award, opracowywanie narzędzi i podejść do wspólnego projektowania na rzecz innowacji i integracji: PROUD Europe, lub bardzo konkretny projekt tematyczny do współtworzenia rozwiązań przeciwdziałających utracie i marnowaniu żywności na początku łańcucha żywnościowego – Food Heroes. Daje jej to bogate doświadczenie i szeroką sieć, która wspiera projektantów i umożliwia dalszy rozwój projektów w celu ulepszenia świata.
Więcej informacji o terminach, kryteriach i formule konkursu znajdziesz na stronie makeme.lodzdesign.com
Łódź Design Festival powstał przy udziale Łódzkiego Centrum Wydarzeń i miasta Łódź.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.