Komunikaty PR

Modern classic z południowym pazurem. Eleganckie wnętrza pod Warszawą

2023-03-20  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Skrojony i uszyty na miarę 200-metrowy dom, zaprojektowany przez architektkę Agnieszkę Musiał-Chmielnik, zachwyca subtelną, elegancką, a zarazem przytulną stylistyką. Nie jest pozbawiony także aranżacyjnych smaczków. Tu każdy szczegół ma znaczenie, a gałki czy haczyki pełnią równie ważną rolę jak meble i okładziny ścienne. I choć całość łączy z pozoru dwie różne konwencje – modern classic oraz styl wnętrz południowo-śródziemnomorskich, to nie ma tu miejsca na aranżacyjne faux pas.

Elegancja bez kompromisów

Inwestorom zależało przede wszystkim na wysokiej jakości materiałach. Nie chcieli iść na kompromisy. Sama stylistyka wnętrz nie jest więc jednoznacznie określona. Poprzez zastosowanie mosiężnych dekoracji, sztukaterii, kwarcytu, czy welurowych tkanin lawiruje ona pomiędzy stylem modern classic a przytulnym stylem południowym - śródziemnomorskim. Ten ostatni nawiązuje do hiszpańskich i portugalskich wnętrz, w których drewno przeplata się z kamieniem, różnorodnymi tkaninami oraz mnogością wzorów – tłumaczy założenia projektu arch. Agnieszka Musiał-Chmielnik, właścicielka Musiał Studio i Ambasadorka marki Geberit.

Na kompromis nie poszła także sama architektka, która ze szczególną starannością pogodziła dwie z pozoru zupełnie różne stylistyki. W efekcie eleganckie wnętrza są zarazem ciepłe i przytulne. Wymagało to jednak bardzo przemyślnych rozwiązań estetycznych. I tak np. obłe formy drewnianej szafki wiszącej pięknie prezentują się na tle białej mozaiki w kuchni, a dekoracyjne lampy, wyglądające niczym wykonane z nadmorskich kamyczków, doskonale korespondują z lekką formą fornirowanego stołu w jadalni. A takich smaczków we wnętrzu odnajdziemy o wiele więcej. Zastosowano tu bowiem całe spectrum struktur, faktur i wzorów rodem znad Morza Śródziemnego, które ubrano w eleganckie, obłe formy typowe dla nowoczesnej klasyki i doprawiono szczyptą złota i mosiądzu.

Urzeka także sama koncepcja wystroju poszczególnych pomieszczeń. Otwarta strefa dzienna na parterze tworzy dwie, niezależne od siebie części – kuchenną oraz salonową. Dzięki temu aneks kuchenny z jadalnią są połączone ze strefą wypoczynku, ale nie przenikają się, pozwalając cieszyć się funkcjonalnością i przeznaczeniem każdej z nich. Biała kuchnia to przestrzeń czysta, elegancka, która nie dominuje nad pomieszczeniem. Wspominana już szafka w kolorze drewna dodaje jej salonowego charakteru, a funkcjonalna wyspa, która zdobi okładzina z naturalnego kwarcytu, wyznacza granicę między strefą przygotowywania posiłków a jadalnią. Tą ostatnią organizuje nowoczesny stół z okrągłym blatem, przy którym ustawiono trzy rodzaje krzeseł – eleganckie, tapicerowane w szarej tkaninie oraz lekkie w odbiorze, z charakterystycznymi giętymi formami oraz wiedeńską plecionką na siedziskach i oparciach.

Wypoczynek w stylu śródziemnomorskim

Po przeciwnej stronie znajduje się otwarty salon, urządzony z myślą o relaksie. Stąd głównym elementem wyposażenia jest tu duża, wygodna sofa w grafitowym kolorze. Uzupełniają ją stolik kawowy, zrobiony z tego samego kwarcytu, co blat w kuchni oraz dekoracyjny regał – oba meble z mosiężnymi wykończeniami, które koresponduje z oświetleniem. Elegancki styl pomieszczenia podkreślają drewniane meble o klasycznych formach – nieduże biuro oraz szafka RTV na zgrabnych nóżkach. Naprzeciwko kanapy znajduje się ściana telewizyjna z kominkiem pokryta tynkiem strukturalnym w kolorze piaskowca. Wprowadzając pierwiastek południowo-śródziemnomorski do wnętrza, buduje ona ciepłą, przytulną atmosferę.

Master bedroom z charakterem

Także główna sypialnia właścicieli została zaaranżowana jako przestrzeń wielofunkcyjna, a mianowicie - master bedroom. Łączy się więc ona bezpośrednio z oddzielną łazienką i garderobą. Stąd beżowe, tapicerowane łóżko zwrócone jest w stronę wysokiej zabudowy z lustrzanymi frontami, która sprytnie kamufluje z obu swych stron drzwi do wspomnianych pomieszczeń. Znalazło się tu także miejsce na elegancką toaletkę ze zdobionym lustrem. Głównym akcentem stylistycznym jest tu jednak mural, który zdobi całą ścianę za wezgłowiem łóżka. Wzorzysty, o stonowanych barwach przyciąga uwagę i po prostu zachwyca.

Siła detalu

Łazienka główna dedykowana jest właścicielom i stanowi integralną część master bedroom. Dominuje tu styl śródziemnomorski, śmiało nawiązujący do muralu w sypialni. Stąd dynamiczne wzorzyste płytki na części ścian i podłodze połączono z białą mozaiką. To marokańska koniczyna, która poprzez swój kształt podkreśla klimat wnętrza. Wyznacza one też dwie strefy kąpieli. Pierwszą - z wolnostojącą wanną, drugą z wygodną kabiną typu walk-in. W strefie prysznica architektka zdecydowała się na odpływ liniowy Geberit CleanLine w kolorze szampańskim, który stylistycznie współgra z mosiężną armaturą.

Jak podkreśla sama architektka, jednym z największych atutów całego projektu jest bowiem szczególna dbałość o detale aranżacyjne. W przestrzeni kąpielowej przejawia się ona poprzez dobór wyposażenia. Aby podkreślić urok i subtelny charakter łazienki, Agnieszka wybrała m.in. produkty z oferty Geberit. Stąd obok miski WC i bidetu z serii Geberit ONE, zamontowanych na stelażach podtynkowych Duofix, znalazł się tu przycisk Sigma50. To właśnie on, dzięki swemu designowi oraz możliwości personalizacji, przyciąga wzrok w każdej z łazienek.

Przyciski Sigma50 dały możliwość podkreślenia charakteru aranżacji i tego, jak ważna jest tu dbałość o każdy szczegół. W łazience głównej powierzchnia przycisku została pokryta białym spiekiem. Dzięki temu widoczny jest sam przycisk w kolorze mosiądzu, który pięknie pasuje do odpływu liniowego (także z oferty Geberit) czy armatury. Z kolei w toalecie na dole powierzchnia przycisku wtapia się w ścianę z oliwkową płytką, dzięki czemu mosiężny detal wyróżnia się, komponując się przy tym z innymi złotymi elementami – wyjaśnia architektka.

Dbałość o szczegóły widać także w wystroju łazienki dla dzieci. Jest ona bardziej nowoczesna, wzorzysta, a przez to też dynamiczna. Okładziny terazzo zostały tu połączone z płytkami w kształcie cegiełek i dopełnione czarnymi oraz miedzianymi akcentami. W strefie WC komfort i wygodę zapewnia seria Geberit Acanto. Misę WC i bidet z tej serii zamontowano na stelażu podtynkowym Geberit. Uwagę zaś przyciąga niezwykle efektowny przycisk Geberit Sigma01. Tak skompletowany zestaw z oferty jednego producenta jest gwarancją trwałości i bezpieczeństwa użytkowania przez lata.

Zdjęcia: Łukasz Zandecki, Stylizacja: Aleksandra Tefelska

Partner sesji: Geberit

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
2025-04-24 | 14:00

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Dom Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.