Komunikaty PR

O łazienkach współczesnych i przyszłości. Rozmowa z ambasadorkami marki Geberit

2022-09-21  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Wszyscy możemy zgodzić się z tym, że nowoczesna łazienka to przestrzeń relaksu i wyciszenia po męczącym dniu. Warto więc zadbać o jak najlepsze samopoczucie w tym miejscu. Co w szczególności decyduje o naszym poczuciu komfortu? Ekologiczne rozwiązania, walory estetyczne, higiena – o tym wszystkim muszą myśleć współczesne firmy produkujące wyposażenie sanitarne. O upodobaniach Polaków i wartościach, jakimi kierują się przy aranżacji łazienki, rozmawiamy z ambasadorkami marki Geberit – Anetą Korus i Paulą Pióro, założycielkami pracowni Architektura i Wnętrza.

Firma Geberit opublikowała niedawno wyniki swojego badania pod tytułem „Geberit Hygiene Study 2021”, które przeprowadzono wśród 18 tysięcy Europejczyków. Wynika z niego, że aż dla 92% procent respondentów poczucie komfortu w toalecie jest ważne lub bardzo ważne. Czy klienci też przedkładają komfort ponad estetykę wnętrza, a może jednak punktem wyjścia jest najczęściej właśnie ona?

Aneta Korus i Paula Pióro: Naszą dewizą jest „forma podąża za funkcją”, zatem w projektowaniu przedkładamy aspekty funkcjonalne ponad oczekiwania wizualne. Co za tym idzie, w pierwszej kolejności rozmawiamy z klientami o możliwościach, jakie niosą za sobą produkty marki Geberit. Zapoznanie klientów z asortymentem w zupełności utwierdza ich w swoich potrzebach, które zawsze stawiają powyżej aspektów wizualnych wnętrz. Kolejnym krokiem w procesie inwestycyjnym jest stworzenie przez nas kompozycji wizualno-produktowej, w której klient odnajduje upragnioną i poszukiwaną estetykę, gdy sięga po wsparcie architekta.

Jakie rozwiązania wpływają na poczucie komfortu w łazience?

Aneta Korus i Paula Pióro: Analizując nasze doświadczenia, zwłaszcza w pracy z inwestorem prywatnym, dla którego dana nieruchomość jest docelowym miejscem do zamieszkania, wielki nacisk kładziony jest na sprawnie działający system wentylacji lub często dodatkowo, jeśli istnieje taka możliwość – umieszczenie w projektowanej łazience okna. Co za tym idzie, nasze spostrzeżenia są zupełnie podobne, na poczucie komfortu w łazience wpływa możliwość szybkiej wymiany powietrza. Polecanym przez nas w tym zakresie rozwiązaniem dla naszych klientów jest sprawdzony system Geberit DuoFresh. Moduł ten niweluje problem nieprzyjemnych zapachów odciągając powietrze bezpośrednio z miski WC.

Z badania firmy Geberit wynika też, że zdaniem 90% badanych toaleta komfortowa to toaleta czysta. Jakie sugerują Panie swoim klientom rozwiązania ułatwiające utrzymanie czystości w toalecie?

Aneta Korus i Paula Pióro: Najbardziej polecanym przez nas rozwiązaniem są oczywiście bezkrawędziowe miski ustępowe. Dzięki takiemu profilowi miski nie znajdziemy w niej miejsc, w których gromadzą się zanieczyszczenia trudne do usunięcia. Oprócz tego olbrzymim komfortem związanym z czyszczeniem toalety są deski oraz pokrywy przystosowane do szybkiego zdjęcia, by móc łatwo i dokładnie usunąć z nich zanieczyszczenia. Świetnym i coraz częściej wybieranym przez naszych klientów rozwiązaniem są bezdotykowe przyciski elektroniczne do spłukiwania wody, co również daje nam – architektom - aranżacyjną możliwość zaprojektowania w danych łazienkach przycisków szklanych, których to właśnie najczęściej ze względu na utrzymanie czystości boją się nasi klienci.

Czy klienci często decydują się na toalety myjące – na przykład Geberit AquaClean?

Aneta Korus i Paula Pióro: Inwestorzy coraz częściej decydują się na rozwiązania typu Geberit AquaClean, z uwagi na wiele korzyści płynących z możliwości związanych z tym urządzeniem. Poniekąd głównym powodem, dla którego warto wziąć pod uwagę zakup tego produktu jest aspekt higieniczny, który w łatwy sposób umożliwia nam codzienne, komfortowe użytkowanie. Natomiast z naszego puntu widzenia, konsument w Polsce ma bardzo dużą świadomość w zakresie higieny osobistej, nie trzeba go edukować w tej kwestii. Często jednak utrzymanie tego komfortu na stałym poziomie ogranicza mu dla przykładu powierzchnia projektowanego pomieszczenia, w której nie ma miejsca na bidet. Zatem idealnym rozwiązaniem wydaje się być urządzenie „dwa w jednym”. Również ci klienci, którzy już w swoim życiu doświadczyli przewlekłych kontuzji, niepełnosprawności czy też opieki nad osobą, która ma trudności ze sprawnym poruszaniem się wiedzą doskonale, jak rewolucyjny w dzisiejszym świecie jest to produkt.

Jaka będzie łazienka przyszłości? Na jakie rozwiązania będziemy wkrótce stawiać?

Aneta Korus i Paula Pióro: W przyszłości, a właściwie już obserwujemy zwiększone zainteresowanie rozwiązaniami ekologicznymi. Wraz ze wzrostem świadomości społecznej w kwestii ekologicznej zmieniają się również nawyki oraz podeście do robienia zakupów. Inwestorzy zdecydowanie chętniej kupują produkty wysokiej jakości, a co za tym idzie lokują fundusze w produkty trwałe, które zostaną z nimi na długie lata. Producenci natomiast projektują coraz to korzystniejsze rozwiązania w zakresie oszczędzania energii oraz wody. Zatem łazienka przyszłości to łazienka, która bogata jest w rozwiązania ergonomiczne oraz ekonomiczne użytkowo, a zarazem wygodne i dostosowane do potrzeb konsumenta. My zadbamy również by była piękna.

Więcej informacji o raporcie „Geberit Hygiene Study 2021” na: https://bit.ly/hygiene_study

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Pamiętajmy o rzekach - Światowy Dzień Rzek z Geberit Biuro prasowe
2022-09-27 | 14:50

Pamiętajmy o rzekach - Światowy Dzień Rzek z Geberit

Nieodłączną częścią strategii Geberit jest ekologia, odpowiedzialność społeczna i zaangażowanie w projekty, zmieniające świat na lepsze. To woda jest w centrum wszystkiego, czym
Dom Smog czy czyste powietrze?
2022-09-27 | 10:30

Smog czy czyste powietrze?

Temat smogu jak bumerang powraca przed sezonem grzewczym. Z roku na rok niewiele się w tej kwestii zmienia, a tej zimy sytuację pogorszyć mogą problemy z dostępnością węgla oraz jego
Dom Poznaj prelegentów konferencji ,,Shigeru Ban i architektura dla uchodźców”
2022-09-26 | 13:00

Poznaj prelegentów konferencji ,,Shigeru Ban i architektura dla uchodźców”

Już 28 września w Warszawie odbędzie się konferencja ,,Shigeru Ban i architektura dla uchodźców”, poruszająca kwestie architektury społecznie zaangażowanej. Gościem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Moda

Seriale

Adam Fidusiewicz: Zagrałem w dwóch amerykańskich serialach. To zupełnie inny komfort pracy niż w Polsce

Aktor cieszy się ze współpracy z zagranicznymi twórcami filmowymi, bo jak podkreśla – w ten sposób poszerza swoje horyzonty, zdobywa nowe doświadczenia i patrzy na siebie oraz na swój zawód z nieco innej perspektywy. Przekonał się już m.in. że trzeba zainwestować w swój wygląd i ciężko pracować nad sylwetką. Wtedy zwiększają się szanse na zdobycie ciekawej roli. Aktor dumny jest m.in. z roli w amerykańskim serialu kryminalnym „FBI: International”.

Konsument

Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu.