O łazienkach współczesnych i przyszłości. Rozmowa z ambasadorkami marki Geberit
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Wszyscy możemy zgodzić się z tym, że nowoczesna łazienka to przestrzeń relaksu i wyciszenia po męczącym dniu. Warto więc zadbać o jak najlepsze samopoczucie w tym miejscu. Co w szczególności decyduje o naszym poczuciu komfortu? Ekologiczne rozwiązania, walory estetyczne, higiena – o tym wszystkim muszą myśleć współczesne firmy produkujące wyposażenie sanitarne. O upodobaniach Polaków i wartościach, jakimi kierują się przy aranżacji łazienki, rozmawiamy z ambasadorkami marki Geberit – Anetą Korus i Paulą Pióro, założycielkami pracowni Architektura i Wnętrza.
Firma Geberit opublikowała niedawno wyniki swojego badania pod tytułem „Geberit Hygiene Study 2021”, które przeprowadzono wśród 18 tysięcy Europejczyków. Wynika z niego, że aż dla 92% procent respondentów poczucie komfortu w toalecie jest ważne lub bardzo ważne. Czy klienci też przedkładają komfort ponad estetykę wnętrza, a może jednak punktem wyjścia jest najczęściej właśnie ona?
Aneta Korus i Paula Pióro: Naszą dewizą jest „forma podąża za funkcją”, zatem w projektowaniu przedkładamy aspekty funkcjonalne ponad oczekiwania wizualne. Co za tym idzie, w pierwszej kolejności rozmawiamy z klientami o możliwościach, jakie niosą za sobą produkty marki Geberit. Zapoznanie klientów z asortymentem w zupełności utwierdza ich w swoich potrzebach, które zawsze stawiają powyżej aspektów wizualnych wnętrz. Kolejnym krokiem w procesie inwestycyjnym jest stworzenie przez nas kompozycji wizualno-produktowej, w której klient odnajduje upragnioną i poszukiwaną estetykę, gdy sięga po wsparcie architekta.
Jakie rozwiązania wpływają na poczucie komfortu w łazience?
Aneta Korus i Paula Pióro: Analizując nasze doświadczenia, zwłaszcza w pracy z inwestorem prywatnym, dla którego dana nieruchomość jest docelowym miejscem do zamieszkania, wielki nacisk kładziony jest na sprawnie działający system wentylacji lub często dodatkowo, jeśli istnieje taka możliwość – umieszczenie w projektowanej łazience okna. Co za tym idzie, nasze spostrzeżenia są zupełnie podobne, na poczucie komfortu w łazience wpływa możliwość szybkiej wymiany powietrza. Polecanym przez nas w tym zakresie rozwiązaniem dla naszych klientów jest sprawdzony system Geberit DuoFresh. Moduł ten niweluje problem nieprzyjemnych zapachów odciągając powietrze bezpośrednio z miski WC.
Z badania firmy Geberit wynika też, że zdaniem 90% badanych toaleta komfortowa to toaleta czysta. Jakie sugerują Panie swoim klientom rozwiązania ułatwiające utrzymanie czystości w toalecie?
Aneta Korus i Paula Pióro: Najbardziej polecanym przez nas rozwiązaniem są oczywiście bezkrawędziowe miski ustępowe. Dzięki takiemu profilowi miski nie znajdziemy w niej miejsc, w których gromadzą się zanieczyszczenia trudne do usunięcia. Oprócz tego olbrzymim komfortem związanym z czyszczeniem toalety są deski oraz pokrywy przystosowane do szybkiego zdjęcia, by móc łatwo i dokładnie usunąć z nich zanieczyszczenia. Świetnym i coraz częściej wybieranym przez naszych klientów rozwiązaniem są bezdotykowe przyciski elektroniczne do spłukiwania wody, co również daje nam – architektom - aranżacyjną możliwość zaprojektowania w danych łazienkach przycisków szklanych, których to właśnie najczęściej ze względu na utrzymanie czystości boją się nasi klienci.
Czy klienci często decydują się na toalety myjące – na przykład Geberit AquaClean?
Aneta Korus i Paula Pióro: Inwestorzy coraz częściej decydują się na rozwiązania typu Geberit AquaClean, z uwagi na wiele korzyści płynących z możliwości związanych z tym urządzeniem. Poniekąd głównym powodem, dla którego warto wziąć pod uwagę zakup tego produktu jest aspekt higieniczny, który w łatwy sposób umożliwia nam codzienne, komfortowe użytkowanie. Natomiast z naszego puntu widzenia, konsument w Polsce ma bardzo dużą świadomość w zakresie higieny osobistej, nie trzeba go edukować w tej kwestii. Często jednak utrzymanie tego komfortu na stałym poziomie ogranicza mu dla przykładu powierzchnia projektowanego pomieszczenia, w której nie ma miejsca na bidet. Zatem idealnym rozwiązaniem wydaje się być urządzenie „dwa w jednym”. Również ci klienci, którzy już w swoim życiu doświadczyli przewlekłych kontuzji, niepełnosprawności czy też opieki nad osobą, która ma trudności ze sprawnym poruszaniem się wiedzą doskonale, jak rewolucyjny w dzisiejszym świecie jest to produkt.
Jaka będzie łazienka przyszłości? Na jakie rozwiązania będziemy wkrótce stawiać?
Aneta Korus i Paula Pióro: W przyszłości, a właściwie już obserwujemy zwiększone zainteresowanie rozwiązaniami ekologicznymi. Wraz ze wzrostem świadomości społecznej w kwestii ekologicznej zmieniają się również nawyki oraz podeście do robienia zakupów. Inwestorzy zdecydowanie chętniej kupują produkty wysokiej jakości, a co za tym idzie lokują fundusze w produkty trwałe, które zostaną z nimi na długie lata. Producenci natomiast projektują coraz to korzystniejsze rozwiązania w zakresie oszczędzania energii oraz wody. Zatem łazienka przyszłości to łazienka, która bogata jest w rozwiązania ergonomiczne oraz ekonomiczne użytkowo, a zarazem wygodne i dostosowane do potrzeb konsumenta. My zadbamy również by była piękna.
Więcej informacji o raporcie „Geberit Hygiene Study 2021” na: https://bit.ly/hygiene_study
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.