Ogrodnicy doceniani przez wspólnoty
Wspólnoty mieszkaniowe od firm świadczących usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami oczekują wsparcia profesjonalistów. Wiosna to gorący czas, jeśli chodzi o prace w ogrodach i zielonych skwerach. Coraz więcej wspólnot decyduje się więc na skorzystanie z usług ogrodników i architektów krajobrazu.
Komentarz przygotował Mariusz Łubiński, prezes firmy Admus Sp. z o.o. zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami
Specjaliści zajmujący się zielenią, czyli ogrodnicy i architekci krajobrazu to osoby o których usługi wspólnoty mieszkaniowe coraz częściej pytają. Wynika to z bardzo prostej przyczyny. Mieszkańcy coraz bardziej doceniają wizualny aspekt miejsca, w którym mieszkają. Widać to na wielu płaszczyznach, począwszy od ładnych, dobrze wykończonych mieszkań a teraz również atrakcyjnie wyglądających terenów zielonych. Architekt krajobrazu i ogrodnik doskonale wiedzą w jakich warunkach poszczególne rośliny czują się i wyglądają najlepiej.
Pomoc fachowców w zaaranżowaniu przestrzeni jest ważna nie tylko ze względów wizualnych, ale też może pomóc w racjonalnym podziale przestrzeni na poszczególne strefy. Na niewielkim często terenie zielonym mieszkańcy oczekują zarówno trawnika, klombu kwiatowego, miejsca, gdzie można usiąść w ładny, słoneczny dzień. Docenią również plac zabaw dla dzieci, wybieg dla psów, czy coraz popularniejsze w ostatnim czasie siłownie zewnętrzne. Jaka widzimy, przestrzeń wokół budynków musi spełniać wiele funkcji. Mądre rozplanowanie poszczególnych elementów wymaga po pierwsze myślenia przestrzennego i umiejętności wyobrażenia sobie jak poszczególne elementy będą funkcjonować, kiedy połączymy je w całość. Osoby bez specjalistycznej wiedzy w tym zakresie mogą mieć problem z właściwym rozplanowaniem terenu, końcowy efekt może być niezadowalający pod względem wizualnym a także niefunkcjonalny. Warto zatem pokusić się o wsparcie fachowca w postaci architekta.
Nawiązując współpracę z ogrodnikiem warto pamiętać o jednej bardzo istotnej kwestii. Ważne jest, aby prace były wykonywane wtedy, gdy są potrzebne i o takich porach dnia, aby hałas nie przeszkadzał mieszkańcom. Jeżeli przy podejmowaniu decyzji o zaangażowaniu osób zajmujących się pielęgnacją zieleni wspólnota zadba powyższe elementy, dalsza współpraca powinna przebiegać bez problemów, a co najważniejsze, wszyscy będą mogli cieszyć się piękną i zieloną wspólną przestrzenią.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.