Przyjdź na DOMODESIGN do Domoteki!
Jeśli właśnie urządzasz swoje wnętrze, dopiero planujesz zmiany lub po prostu interesujesz się tątematyką, nie może Cię zabraknąć podczas kolejnej już edycji Domodesign w Domotece. Weekend 24-25 marca będzie poświęcony aranżacji wnętrz, dobremu designowi, aktualnym trendom oraz nowościom. Odwiedzający będą mogli wziąć udział w spotkaniach, wykładach i warsztatach prowadzonych przez specjalistów z branży projektowania wnętrz, designu oraz fotografii.
Jakie atrakcje czekają na uczestników nadchodzącego Domodesign? Oto kilka wybra- nych propozycji z bogatego programu tego wydarzenia. Jeśli jesteście zwolennikami stylu loftowego i właśnie w taki sposób chcielibyście zaaranżować swoje wymarzone mieszkanie lub – jeszcze ambitniej! – zaadaptować na cele mieszkalne autentyczną poprzemysłową czy historyczną przestrzeń, wielu inspiracji dostarczy wam wykładprof. Jana Sikory. Ten ceniony polski architekt ma na swoim koncie wiele projektów tego typu na czele z wielokrotnie nagradzaną biblioteką w Rumii, stworzoną we wnętrzach dawnego dworca kolejowego. Zpewnością nie zabraknie przy tej okazji ciekawych inspiracji i dużej dawki wiedzy praktyka.
MOTODESIGN I PAŁACE NA WODZIE
Design nowoczesnych aut i luksusowych jachtów nieraz wręcz zapiera dech w piersiach. Futurystyczne formy, opływowe linie i wyrafinowane detale robią wrażenie nie tylko na fanach motoryzacji i sportów wodnych. Ale czy wiecie, że rozwiązania pojawiające się najpierw w autach i na pokładach jachtów stają się potem często inspiracją dla designerów tworzących wyposażenie wnętrz? Przetestowane w takich warunkach materiały, konstrukcje i rozwiązania są godne zaufania. O tym wszystkim będzie można posłuchać w sobotę na wykładach „Minimum przestrzeni, maksimum możliwości - jak wnętrza pojazdówpozwolą nam zapomnieć, że jesteśmy w drodze” oraz „Realizując marzenia luksusowego klienta – projektowanie wnętrz jachtów SUNREEF”.
SZCZĘŚLIWY SPLOT WYDARZEŃ
Współczesne kilimy to przykład niezwykłego połączenie rzemiosła, designu i sztuki. Są unikalnymi, ręcznie wytwarzanymi przedmiotami – zarówno dekoracyjnymi, jak i użytkowymi. Przywołują zarówno tradycje związane z kulturą materialną Polski, jak też z takimi zjawiskami z historii współczesnego designu, jakspółdzielnia ŁAD czy Bauhaus. Dlaczego warto je na powrót wprowadzić do naszych domów i innych wnętrz? O tym opowie Przemysław Cepak, twórca marki SPLOT, a wytwarzane pod jej szyldem kilimy będzie możnaobejrzeć na wystawie w Domotece.
W DOMU KUPCA
Rewitalizacja Dworu Uphagena - zabytkowej rezydencji zlokalizowanej na terenie tzw. Dolnego Miasta w Gdańsku – trwała aż 6 lat! Budynek dawnego dworu oraz szpitala postanowiono zamienić na hotel. Pieczołowicie ratowano architekturę i najdrobniejsze nawet elementy wyposażenia. Dziś ten obiekt oferuje gościom aż 232 pokoje i 20 aparta- mentów, restaurację, sale konferencyjne i mini-spa. O tym niezwykłym architektonicznym przedsięwzięciu i jego efektach opowiedzą architekci z pracowni Less is Core, która byłaodpowiedzialna za projekt rewitalizacji. Gwarantujemy, że zechcecie go odwiedzić!
WNĘTRZA BEZ POMYŁEK
Tradycyjnie już podczas Domodesign nie zabraknie projektowych porad i inspiracji. Tym razem pod lupą znajdą się głównie kuchnie i łazienki – pomieszczenia, w których funkcjo- nalne rozplanowanie i odpowiednie wyposażenie jest wyjątkowo istotne, a jednocześnie niełatwe. Jak dobrze je zaprojektować, w co wyposażyći jakich pomyłek uniknąć (a te bywają kosztowne!) dowiemy się odwiedzając Domotekę w piątek. Ponadto do dyspozy- cji uczestników Domodesign będą projektanci, którzy bezpłatnie skonsultują projektowe i zakupowe plany. Znajdzie się też coś dla kreatywnych osobowości. Samodzielnego projektowania wnętrzbędzie można spróbować na warsztatach korzystania z programu pCon.planner, a stylizacji stołu i fotografii - na warsztatach z fotografką i stylistką Zoyką Michalik. Tematem tych drugich będzie Wielkanoc, więc zdobytąwiedzę już niebawem będzie okazja wykorzystać w praktyce.
Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy do odwiedzenia Domoteki w dniach 24-25 marca 2023 r. Domodesign jest wydarzeniem otwartym dla wszystkich, którzy chcą poznać najnowsze wnętrzarskietrendy oraz znaleźć inspirację do urządze- nia swojego mieszkania lub domu. Przypominamy, że na warsztaty oraz konsultacje obowiązują zapisy.
Pełną agendę spotkania znajdziesz tutaj: https://domoteka.pl/domodesign/
Więcej informacji natemat wydarzenia na stronie www.domoteka.pl

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.