RADOSNE EKSPRESJE
Kolorystyczna siła wyrazu i surrealizm – inspiracje popularną sztuką nowoczesną XX wieku dały wyraz kreacji mieszkania niezwykłego tak w swojej estetyce, jak i w klimacie.
Duży, bo aż 80-metrowy apartament na warszawskich Włochach, w pierwszym odbiorze może wydawać się wnętrzem mrocznym i ciemnym. Wrażenie to, wzmocnione głęboką czernią dużych powierzchni ścian i sufitów, bardzo szybko okazuje się złudne. Niczym w szachownicy najpierw rozbijają je białe pola oraz strategicznie rozmieszczone większe i mniejsze akcenty utrzymane w wyrazistych barwach żółtego. Ten z kolei ustępuje nieco miejsca także błękitom, czerwieni oraz zieleni. Główną figurą na tej planszy jest bez wątpienia kolor żółty, który zdominował największe powierzchnie w postaci pojedynczych ścianek, mebli tapicerowanych, drzwi, półek oraz drobnych dodatków.
Inspiracją dla aranżacji były zamiłowania lokatorów – fanów gier planszowych oraz wielbicieli pop-artu. Ich codzienne potrzeby stały się podstawą wystroju – kreacji wygodnych miejsc spotkań towarzyskich, przestrzeni do przechowywania ulubionych przedmiotów oraz ekspozycji wybranych dekoracji. Świat gier zadomowił się na półkach oraz w dedykowanych instalacjach, takich jak wezgłowie łóżka. Świat sztuki zagościł z kolei na ścianach, w charakterystycznych motywach i zestawieniach formalno-kolorystycznych rodem z dzieł Mondriana.
Wygląd to jedno – liczy się również funkcjonalność. W tym przypadku jest szczególnie ważna, ponieważ lokatorzy to para pracująca z domu, a więc – spędzająca w nim większość czasu. Z wyzwań użytkowych zwraca uwagę wygodne połączenie niedużego salonu z aneksem kuchennym i jadalnią. Projektanci powiększyli także łazienkę oraz zdecydowali się na ulokowanie w holu pralki. Aranżacyjnie bardzo udanym pomysłem okazało się wizualne przełamanie długich, wąskich korytarzy podziałami stolarskimi i kolorystycznymi, a także – powtarzalny motyw łuków, który zauważalnie zmiękczył i skonsolidował przestrzeń, łagodząc swoją konsekwencją jej nieoczywistą energię.
Całość stanowi doskonały przykład nietypowego wykorzystania inspiracji, jaką jest hobby właścicieli lokalu oraz ich upodobania estetyczne. Umiejętne sięgnięcie po nietypową kolorystykę to strzał w dziesiątkę dla tych, którzy szukają niebanalnej pobudki, energetycznego dnia i klimatycznego wieczoru.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.