Sprawdź kolor, zanim pomalujesz
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Planujesz malowanie domu, ale nie masz jeszcze wybranego koloru? Niezależnie czy zastanawiasz się nad konkretnymi odcieniami czy też wciąż masz wiele pomysłów i nie wiesz, który kolor byłby najlepszy, dobra wiadomość jest taka, że możesz swobodnie „przymierzyć” każdy z nich, nie wydając ani złotówki. Aplikacja mobilna Tikkurila Colour Master pozwala bowiem w technologii rozszerzonej rzeczywistości zrobić test ponad 3 tys. barw i to nie tylko na ścianach wewnątrz, ale także na elewacji domu. Obsługa aplikacji jest przy tym tak łatwa, jak wykonanie zdjęcia na smartfonie.
By obejrzeć własny pokój lub elewację domu w różnych wersjach kolorystycznych wystarczy „podejrzeć” je przez aplikację Tikkurila Colour Master. W rezultacie każdą ze ścian można w realistyczny sposób przebarwić, wybierając odcień z proponowanych palet Tikkurila. Są one pogrupowane kolorystycznie, by ułatwić dotarcie do wymarzonej barwy. Można w ten sposób swobodnie przymierzać jaśniejsze i ciemniejsze tonacje tego samego koloru bądź też dobierać odcienie różniące się intensywnością. Wybrane kolory można też zapisywać w aplikacji w postaci własnych palet. Narzędzie pozwala także na dobór barw, których inspiracją są kolory uwiecznione na zdjęciach, np. z wakacji – program potrafi bowiem sczytać kolory z fotografii i podpowiedzieć najbliższy odcień z palet Tikkurila.
Warto pamiętać, że przymierzenie kolorów na ekranie, to pierwszy krok przy ich wyborze, który, przed zakupem farby, dobrze jest potwierdzić wykonaniem próbnego wymalowania. Taką próbę można przeprowadzić przy niewielkim koszcie, sięgając po testery w małych poręcznych puszkach. Tikkurila oferuje zarówno testery farb do wnętrz Tikkurila Optiva Matt 5 o pojemności 0,09 l oraz farb fasadowych Tikkurila Finngard 0,45 l. Bogata kolorystyka obu testerów pozwala na sprawdzenie całej gamy pomysłów i dostosowanie wyboru do indywidualnych preferencji.
Więcej na temat aplikacji Tikkurila Colour Master można dowiedzieć się pod adresem: www.tikkurila.pl/tikkurila-colour-master, zaś o testerach kolorów na www.tikkurila.pl/artykul/testery-kolorow

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.