Komunikaty PR

TOP 5 trendów nowego sezonu

2020-10-08  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Aura za oknem skutecznie sprawia, że o domowym wystroju myślimy coraz… cieplej. Wzrasta zainteresowanie dekoracjami i dodatkami, których zadaniem jest uczynienie czterech ścian bardziej przytulnymi i klimatycznymi. Najważniejsze trendy nowego sezonu komentuje platforma Homebook.pl.

Jesień to czas, gdy wprowadzamy zmiany we wnętrzach przede wszystkim za pomocą niewielkich modyfikacji aranżacyjnych - zaawansowane remonty przeprowadzamy wiosną i latem (z badania przeprowadzonego przez Homebook.pl w maju wynika, że prace remontowe w ciągu ostatnich trzech miesięcy przeprowadziło 47% ankietowanych). W sezonie jesienno-zimowym zmiany najczęściej związane są z odświeżeniem wnętrz - jakie trendy warto uwzględnić podczas tworzenia nowych aranżacji?

Przedłużenie wakacji

Wszystko wskazuje na to, że styl boho, który tak polubiliśmy wiosną i latem zostanie w naszych domach zdecydowanie dłużej. Letnie aranżacje, zdominowane przez naturalne dodatki i subtelną kolorystykę będziemy uzupełniać mocniejszymi, jesiennymi akcentami, dostosowanymi do pory roku. 

Letni minimalizm znajduje odzwierciedlenie przede wszystkim w kolorystyce. Po okresie, w którym w naszych domach królowały szarości i popiele, do łask wróciły kolory ziemi – khaki, oliwkowa, pistacjowa zieleń oraz ponadczasowy beż. W modnych wnętrzach mieszają się jego różne odcienie: od barwy piasku i kawy z mlekiem, po aromatyczny karmel i pikantny cynamon. Razem tworzą zmysłową i rozgrzewającą mieszankę – idealną na chłodne dni.

Eko i vintage – w trosce o planetę

Design z drugiej ręki to tendencja zyskująca rzesze zwolenników – używanych dodatków wnętrzarskich  poszukujemy już nie tylko na targach staroci i w serwisach ogłoszeniowych, ale również na grupach portalów społecznościowych i… w osiedlowych wiatach śmietnikowych. Te ostatnie nierzadko kryją prawdziwe gratki dla wszystkich miłośników stylu PRL. Dodatki i meble z drugiej ręki to ukłon w stronę odpowiedzialnego projektowania i wykorzystania przedmiotów, które zostały już wyprodukowane. 

- Na popularność stylu eko ma wpływ także rosnąca świadomość w zakresie materiałów i surowców. Po branży odzieżowej, przyszedł czas również na design – wybierając wyposażenie domów i mieszkań, coraz częściej zwracamy uwagę na to, z czego powstały przedmioty, którymi się otaczamy – mówi Anna Poprawska z platformy Homebook.pl.

Rośnie niechęć do plastiku, a coraz większym zainteresowaniem cieszą się ponadczasowe drewno, kamień oraz naturalne materiały (len, juta, bawełna), które pozostają w trendach, bez względu na sezon. 

Lagom – filozofia multifunkcjonalizmu

W konsekwencji lockdownu i długiego czasu, który spędzaliśmy w domu, aranżacja wnętrza zaczęła spełniać funkcję psychologiczną, dając poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji. Zmianą jest także rozszerzenie funkcji mieszkania czy domu - tu pracujemy, odpoczywamy, gotujemy, realizujemy pasje. Na znaczeniu zyskał więc szwedzki lagom - pojęcie odnoszące się do balansu, multifunkcjonalności wnętrza, które ma odpowiadać na wszystkie potrzeby swoich mieszkańców. W odpowiedzi na ten trend, osoby urządzające swoje cztery kąty przywiązują wagę przede wszystkim do ich użyteczności, nierzadko stawiając tę kwestię ponad eleganckim (i niepraktycznym) wystrojem.

Velvet ciągle na topie

Zgodnie z trendami meblarskimi na jesień i zimę 2020/2021, w naszych domach będzie przybywać mebli o miękkich, opływowych kształtach. Tę zmianę najłatwiej zauważyć w salonie. Kanapy i fotele zyskują zaokrąglone kształty, a miejsce prostokątnych puf i stolików zajmują modele o cylindrycznej formie.  Welurowe  sofy nadal są najbardziej pożądanymi, zmienia się jednak kolorystyka - coraz mniejszą popularnością cieszą się ciemne odcienie, takie jak purpura, granat, butelkowa zieleń, a coraz większą - subtelne beże i pastele. 

Zmiany aranżacyjne w nowym sezonie przeprowadzamy coraz częściej. Z danych Homebook.pl, platformy gromadzącej niemal 700 tysięcy zdjęć pomieszczeń, wynika, że we wrześniu br. użytkownicy najczęściej poszukiwali w sieci pomysłów na dekoracje ścienne (w tym tapety), nie spada także popularność inspiracji w duchu industrialnym oraz ze złotymi dodatkami w roli głównej.

Trendy wnętrzarskie na jesień i zimę 2020/2021 stanowią odpowiedź na palącą potrzebę stabilizacji i bezpieczeństwa. Stonowane kolory, naturalne materiały i opływowe formy budują we wnętrzu wrażenie harmonii, która sprawi, że każdy - bez względu na gust i preferowany styl – poczuje się w nim dobrze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić? Biuro prasowe
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element
Dom Luksus, który nie przytłacza
2024-12-23 | 13:00

Luksus, który nie przytłacza

Styl quiet luxury to elegancja w najbardziej subtelnej, wysmakowanej formie. Nie znajdziemy tu krzykliwych wzorów, przesadnego przepychu ani trendów, które
Dom Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną
2024-12-23 | 10:00

Klienci zaakceptowali naszą wizję architektoniczną

Ponad dwie dekady zawodowych doświadczeń, długa lista zrealizowanych projektów oraz setki rozmów z klientami, by lepiej zrozumieć ich potrzeby i dopasować do nich kształt

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem

Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.