Trwa głosowanie Internautów w Konkursie ,,Projekt Łazienki 2023”
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Właśnie zakończył się pierwszy etap Konkursu ,,Projekt Łazienki 2023”. Uczestnicy zgłosili swoje projekty mobilnej toalety publicznej w zaciszu ogrodu Pałacu Zamoyskich w Warszawie. Teraz przyszła kolej na Internautów. Codziennie można oddać jeden głos na wybraną koncepcję biorącą udział w konkursie. Głosowanie potrwa do 18 czerwca.
W tegorocznym Konkursie ,,Projekt Łazienki 2023”, organizowanym przez Geberit, uczestnicy mieli za zadanie zaprojektowanie mobilnej toalety publicznej na terenie ogrodu Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, posiadającego siedzibę w zabytkowym Pałacu Zamoyskich przy ulicy Foksal w Warszawie. Projekt mobilnej toalety miał stanowić wzorcowe rozwiązanie dla toalet lokalizowanych w cennych przyrodniczo i krajobrazowo terenach parków, sportu i rekreacji lub/i w sąsiedztwie budynków o wysokich walorach architektonicznych, w tym terenów i obiektów objętych ochroną konserwatorską.
Mobilna toaleta miała zapewnić dostęp do pomieszczeń osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, osobom z niepełnosprawnością wzroku czy słuchu, seniorom, osobom niskorosłym czy dzieciom. Musiała spełniać wymóg powszechnej dostępności, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego oraz pozytywnie wpływać na zachowania użytkowników pod względem świadomości wartości chronionych zasobów przyrody, ekologii, dobrych praktyk w zakresie dostępności.
Jak uczestnicy konkursu poradzili sobie z tym trudnym zadaniem? Niezależnie od decyzji Jury, które obradowało 29 maja, każdy ze zgłoszonych projektów, ma szansę na nagrodę w Konkursie Internetowym. Zwycięzca z największym procentowym udziałem głosów, które zostaną oddane do 18 czerwca 2023 roku na stronie konkursowej, otrzyma wyróżnienie Internautów w wysokości 1 000 zł.
Wszystkie zgłoszone prace można obejrzeć na stronie https://konkurs.geberit.pl/projekty/ i raz na dobę oddać głos na swojego faworyta. Głosowanie potrwa do 18 czerwca 2023 roku do godziny 12:00.
Organizator: Geberit
Partner: Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP
Patronat medialny: Elle Decoration, Architektura i Biznes, Architektura Murator, WhiteMad, LABEL Magazine, Design Alive, designteka.pl, BRYŁA, Domosfera, Magazif, Czas na Wnętrze, Architecture Snob, Design Biznes, Nowa Warszawa, Wirtualna Polska, Design Doc, Weranda
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).
Od ponad 20 lat organizuje konkurs dla młodych architektów i studentów „Projekt Łazienki”, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. W ramach tej cieszącej się uznaniem społecznym inicjatywy powstały m.in. Pawilon Plażowy w Warszawie, toaleta w Kazimierzu Dolnym oraz toaleta przy Rondzie Mogilskim w Krakowie.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.