Komunikaty PR

Trzecia odsłona kolekcji Nytillverkad od IKEA - klasyki z lat 60. i 70.

2023-12-12  |  15:30

Nytillverkad idealnie łączy wyjątkowy klimat minionych dekad ze współczesnym wzornictwem. Tym razem, odważna kolorystyka i ciekawe formy przenoszą nas w lata 60. i 70.

Dzięki kolekcji Nytillverkad, IKEA z dumą przywraca kultowe elementy w nowych kolorach i materiałach, dopasowanych do potrzeb i marzeń współczesności. Trzecia edycja kolekcji czerpie inspirację z czasów, gdy kultura młodzieżowa, muzyka pop i protesty polityczne kształtowały świat. Wówczas IKEA wprowadziła nowe materiały, takie jak pomalowana płyta wiórowa i tworzywo sztuczne, aby stworzyć meble o młodzieńczym wyrazie, które różniły się od ciężkich, drewnianych projektów z lat 50. Życie w domu miało emanować radością, przytulnością i relaksem, osiągniętym dzięki wyrazistym kolorom, miękkim dywanom, wygodnym siedzeniom i praktycznym stolikom kawowym.

Projektowanie z pasją i dbałością o funkcjonalność

Karin Mobring, pierwsza kobieta w zespole projektowym IKEA dołączyła do niego w 1964 roku, wnosząc swój niepowtarzalny wkład w historię projektowania mebli. Inspirując się geometrią i prostotą form, stworzyła wiele projektów doskonale wpisujących się w skandynawski styl. Stolik kawowy BAGGBODA, nawiązujący do klasycznego designu Bauhausu, jest doskonałym przykładem jej twórczości - prosty, funkcjonalny i ponadczasowy, to jeden z tych produktów, które będą pasowały do każdego domu i nigdy nie wyjdą z mody. Niezastąpiony element każdego salonu, dostępny w białym i jasnożółtym kolorze, doskonale uzupełnia elegancki wystój wnętrza.

Sukces na pełnych obrotach

Gillis Lundgren, jeden z pionierów w zespole IKEA od 1954 roku, odegrał kluczową rolę w różnych aspektach rozwoju firmy. W kolekcji Nytillverkad pojawi się jeden z jego ulubionych projektów - kultowy fotel obrotowy MILA. Ten klasyk powróci pod nazwą DYVLINGE. To połączenie stylu i komfortu w postaci wygodnego siedziska o oryginalnym kształcie. Jego wszechstronność sprawia, że sprawdzi się zarówno w domu, jako idealne miejsce do relaksu, ale też do biura - jeśli podczas pracy będziemy chcieli odejść od biurka i zrobić sobie przerwę na kawę. IKEA ostrzega jednak, że możemy poczuć się tak wygodnie, że nie będziemy chcieli wracać do pracy :-). Dzięki funkcji obracania można się poczuć swobodnie i radośnie jak na karuzeli! W nowej wersji dodano jedno ramię do krzyżaka podstawy z chromowanej stali, aby ograniczyć ryzyko przewrócenia, a wyściółkę zastąpiono pianką z recyklingu. Fotel występuje w dwóch wariantach kolorystycznych: czarnym i zielonym.

W kolekcji Nytillverkad powraca również fotel PUCK z 1969 roku, autorstwa tego samego projektanta. W czasach, gdy niektórzy lądowali na Księżycu, inni lądowali w tym przestronnym, miękkim fotelu z lekko odchylonym oparciem. Teraz będzie dostępny w kolorze żółtym pod nazwą SOTENÄS. Ten fotel o ponadczasowym designie to doskonały wybór dla tych, którzy cenią nie tylko wygodę i nowoczesne wzornictwo, ale też energię we wnętrzu. SOTENÄS ożywi każde pomieszczenie.

Oryginalne podejście do wzornictwa

Ehlén Johansson, dołączając do IKEA jako stażystka w 1984 roku, wniosła do zespołu powiew świeżości i pomysłowości. Ehlén stawia na prostotę, a jej projekty wyróżniają się atrakcyjną formą, wzbogaconą o zabawne akcenty. Jej zamiłowanie do oszczędnych rozwiązań i pomysłowość widoczne są w projektach takich jak pasujące do siebie, łączone świeczniki inspirowane starymi ceramicznymi bezpiecznikami. W kolekcji Nytillverkad znajdują się wazony SKOGSTUNDRA jej autorstwa w kształcie zbliżonym do dawnych projektów, które zachwycają elegancją i prostotą. Odświeżone kolory i wytrzymałe materiały nadają im niepowtarzalny wygląd.

„Przy tworzeniu jubileuszowej kolekcji naszym projektantom zależało na odtworzeniu kultowych produktów, ale tak, aby były przystępne cenowo dla szerokiego grona osób. Od lat 60. technologia bardzo się rozwinęła, starannie wybierane nowoczesne surowce i dbałość o szczegóły wpłynęły na odtworzenie klasyków tamtych lat w ulepszonych formach i z wykorzystaniem jakościowych materiałów. To kolekcja dla tych, którzy chcą cieszyć się w swoich wnętrzach dobrym designem i jakością za niewysoką cenę.” - mówi Anna Cybulska, projektantka, dyrektorka ds. projektowania wnętrz i rozwoju rynku wnętrzarskiego w IKEA Retail w Polsce.

Pokoloruj swoją strefę komfortu

Tkaniny, dywany oraz dodatki w nowej kolekcji Nytillverkad przeniosą nas do czasów, kiedy w wystroju wnętrz królowały śmiałe wzory i kolory, oferując jednocześnie współczesne wykończenie. Tkanina ÄNGSFIBBLA autorstwa Svena Fristedta, która po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 1971 roku, jest nie tylko kultowa, ale również nadal niezwykle modna w swojej prostocie i fantazyjności. Dostępna w zielonych, czarnych i białych kolorach tkanina pozwala stworzyć dżunglę w domowym zaciszu.

Dywan BULLERREMSA to ekspresja elegancji i wygody. Dzięki materiałom, z których został wykonany, jest nie tylko miękki i puszysty, ale także łatwy w utrzymaniu w czystości. Dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych, doskonale dopasuje się do różnorodnych aranżacji wnętrz, dodając im ciepła i komfortu, a stopom chwilę wytchnienia od twardych podłóg. Można zdecydować się na jeden dywan albo od razu wybrać ich tyle, by wyłożyć nimi większą powierzchnię – wzór świetnie się do tego nadaje!

Kolekcja Nytillverkad nie tylko przywraca klasykę, ale również odświeża design, łącząc w sobie najlepsze elementy przeszłości z nowoczesnym podejściem. Meble, tkaniny i dodatki wniosą do każdego wnętrza niepowtarzalny klimat, łącząc współczesność z duchem minionych lat.

Trzecia odsłona urodzinowej kolekcji Nytillverkad składa się z 13 przedmiotów. Linia będzie dostępna w sprzedaży od stycznia, a czwarta i zarazem ostatnia odsłona pojawi się w kwietniu 2024 r.

Zobacz, jak wyglądała pierwsza i druga odsłona jubileuszowej kolekcji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.