Komunikaty PR

W Łodzi dyskutowano o architekturze zrównoważonej

2022-05-18  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W dobie kurczących się zasobów i zmian klimatu potrzebujemy rozsądku, także w architekturze. Czy współczesne budownictwo, powiązane z przemyślanymi technologiami  produkcji i gospodarką cyrkularną, może bardziej zbliżyć człowieka do przyrody? O tym dyskutowali podczas Łódź Design Festival wyjątkowi goście z branży, zaproszeni przez hiszpańską firmę Cosentino, specjalizującą się w produkcji wielkoformatowych powierzchni Dekton i Silestone, przeznaczonych dla świata architektury kubaturowej i wnętrz.

Świadomość znaczenia ekologii w architekturze staje się w środowisku projektowym coraz większa. Realizacje i używane w nich materiały wykończeniowe, nie mają już celu wyłącznie kreacji estetycznej kompozycji czy harmonii w przestrzeni. Obecnie, jak wskazywali w Łodzi znakomici goście: Agnieszka Kalinowska-Sołtys (APA Wojciechowski), Tomek Rygalik (Studio Rygalik), Marcin Szczelina (Architecture Snob), Jakub Krzysztofik (prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich Oddział Łódź/3D Architekci) i Aneta Konowrocka (Cosentino Polska), ekologię w architekturze rozumie się nieco inaczej. Paneliści, zaproszeni przez firmę Cosentino do udziału w debacie „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”, podkreślali fakt, że po pierwsze budowanie jest z gruntu nieekologiczne, bo w dużej mierze polega na przekształceniu ładu naturalnego w nienaturalny. W dodatku materiały budowlane trzeba przecież jakoś pozyskać i wytworzyć. „Budownictwo odpowiada za 40% emisji CO2, musimy więc koniecznie zmienić paradygmaty w projektowaniu, stosować ekonomię cyrkularną i wziąć odpowiedzialność za nasze wybory” - mówiła Agnieszka Kalinowska-Sołys. Popyt na nowe inwestycje jest wciąż bardzo duży, jeśli więc planujemy zakup mieszkania, domu czy chociażby remont kuchni, zwracajmy uwagę i wybierajmy materiały, powstałe w poszanowaniu natury. W Polsce upowszechnia się na szczęście wiedza na temat systemów certyfikacji ekologicznej, architekci czują więc misję tworzenia odpowiedzialnej architektury, z udziałem dobrej jakości materiałów, takich jak chociażby Silestone by Cosentino, pochłaniających mało energii, w minimalnym stopniu ingerujących w środowisko naturalne. Ludzkość musi się rozwijać – powie ktoś. Czy na pewno? Może powinniśmy starać się maksymalnie poprzestać na tym, co mamy i starać się to utrzymać? „Tu ważna jest przede wszystkim edukacja, pogłębianie świadomości, praca nad innowacjami, bo wiele problemów można rozwiązać właśnie na etapie projektowania produktów” - tłumaczył Tomek Rygalik.

Re:Genracja: nowe oblicze tego, co było

W Cosentino wierzą, że zmiana zaczyna się od idei i chęci zmiany tego, co robimy i jak to robimy. Poprzez mądre wybory, nawet jeśli dotyczą prozaicznego zakupu blatu do kuchni, w wersji z przyjazną dla środowiska technologią Hybriq i HybriQ+, zakładającą recykling materiałów, możemy dawać rzeczom drugie życie. A dla zmiany liczy się każdy moment i każda, najmniejsza nawet decyzja.

Podczas trwania Łódź Design Festival, do 22 maja, można obejrzeć w przestrzeni Art_Inkubator wystawę, nawiązująca do idei niemarnowania zasobów i powtórnego wykorzystywania wielkoformatowych płyt Dekton i Silestone. Ekspozycja jest drugim wcieleniem stoiska targowego Cosentino na Warsaw Home z 2021 r., inspirowanego sztuką hiszpańskich twórców, zaprojektowanego przez zespół Hanczar Studio. „Re:Generacja. Nowe oblicze tego, co było” staje się powrotem do korzeni projektu i dosłownie ujmuje go w ramy, wskazujące na bezpośrednie inspiracje sztuką Hiszpanii. Zobaczymy tu Dekton – najbardziej zaawansowaną technologicznie powierzchnię z portfolio marek Cosentino, której prezentacja odzwierciedli sztukę Pablo Picasso. Ujrzymy również Silestone – doskonałą do wnętrz mieszankę najtwardszych minerałów, szkła i materiałów z recyklingu, o wyjątkowych właściwościach użytkowych – odzwierciedlenie znanych mozaik z Parku Guell.

Jeśli planujecie odwiedzić łódzki festiwal, warto wziąć udział w konkursie na najbardziej kreatywne zdjęcie stoiska Cosentino. Zrobioną telefonem fotografię należy umieścić na swoim profilu na portalu Facebook lub Instagram, koniecznie z oznaczeniem profili @CosentinoPolska oraz dodanym hasztagiem #Cosentino_ŁDF2022. Na czas trwania konkursu profil w mediach społecznościowych Uczestnika powinien być publiczny. Prace konkursowe opublikowane na kontach ,,prywatnych” tj. z ograniczonym dostępem, nie będą brane pod uwagę. W dniu 24 maja, na mediach społecznościowych Cosentino zostanie wyłonionych trzech zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni wyjątkowymi zapachowymi świecami w porcelanowej oprawie marki Kyuka.

Cosentino wspiera konkurs make me!

Od 2008 roku na organizowany przez Łódź Design Festival konkurs dla młodych projektantów make me! nadsyłane są prace najzdolniejszych twórców z całego świata. Najważniejszym celem make me! jest prognozowanie nadciągających trendów, odważnych idei oraz wsparcie młodych projektantów. W tym roku firma Cosentino postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do konkursu, fundując nagrodę w wysokości 10 tyś. zł dla zwycięskiego projektu „Urban Coolspot Project”, autorstwa Julii Sulikowskiej. To modułowy system, który zatrzymuje spływającą wodę, wchłania ją dzięki porowatej strukturze i rozprowadza kapilarnie po całej objętości obiektu. W gorące letnie dni stopniowe parowanie chłodzi ciepłe powietrze otoczenia, a wiatr przenosi je przez rozgrzany krajobraz miejski, poprawiając komfort cieplny mieszkańców. „To wspaniała idea, promująca wykorzystywanie naturalnych zasobów. Cosentino identyfikuje się z nim, tym bardziej że od lat już w swojej działalności odzyskujemy całą wodę z produkcji, wprowadzając ją ponownie do obiegu” – skomentowała wybór Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino.

Panel dyskusyjny „Odpowiedzialna architektura. Projektowanie w myśl zasad zrównoważonego rozwoju”,  można obejrzeć na kanałe YT Łódź Design Festival: https://www.youtube.com/watch?v=MsEct0o_K5s

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Hiszpański Cecotec Rockstar Ergo Wet 1500 w Polsce Biuro prasowe
2022-08-08 | 11:30

Hiszpański Cecotec Rockstar Ergo Wet 1500 w Polsce

Odkurzacz pionowy hiszpańskiej marki Cecotec to urządzenie 4 w 1, posiadające wydajny akumulator oraz podwójny filtr. Cztery tryby pracy pozwalają na dostosowanie pracy do
Dom Soft loft pod Gdańskiem
2022-08-05 | 16:20

Soft loft pod Gdańskiem

Ponad 200 metrowy dom z ogromnym ogrodem, mieści się  w niewielkiej, malowniczo położonej okolicy, sąsiadującej z lasem i pobliskimi stawami. Do ścisłego centrum Gdańska jedzie się
Dom Zapraszamy do współodczuwania architektury!
2022-08-05 | 12:30

Zapraszamy do współodczuwania architektury!

Zależy nam bardzo - i temu ma służyć Święto Architektury – żeby tę interdyscyplinarność, która dzisiaj cechuje działania architektów, zaprezentować

Transmisje online

Więcej ważnych informacji

Partner serwisu

Wschód Kultury

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Media

Marcin Tyszka: Z jurorami „Top Model” bardzo się różnimy i często ostro się kłócimy. Kiedyś napiszę o tym książkę

Fotograf zapewnia, że choć to już 11. edycja „Top Model”, to nie ma mowy o nudzie czy jakiejkolwiek rutynie. Zarówno jurorzy, jak i ekipa realizująca program robią bowiem wszystko, by nadal przyciągał on uwagę widzów i stał się dla kogoś trampoliną do sławy. Tym razem również nie zabraknie więc charyzmatycznych uczestników, a jury często będzie miało skrajne opinie. Marcin Tyszka zdradza też, że poza tym show już realizuje kolejne intrygujące projekty zawodowe, w których połączy zamiłowanie do egzotycznych roślin i projektowania wnętrz.

Firma

Technologia coraz szybciej przeobraża rynek pracy. Staje się kluczowa nie tylko dla rozwoju kariery, ale też wellbeingu pracowników

Technologia już dziś jest częścią codziennego życia zawodowego dużej grupy pracowników, a w przyszłości jej udział będzie rósł. 65 proc. Polaków uważa, że kompetencje cyfrowe będą odgrywać coraz ważniejszą rolę na rynku pracy, a 60 proc. ocenia, że osobom biegłym w nowych technologiach będzie łatwiej o podwyżki i awanse – wynika z badań przeprowadzonych przez Grupę Pracuj. Cyfryzacja i zmiana modelu pracy na zdalny lub hybrydowy staje się także stałym elementem wellbeingu pracowniczego. Do korzystania z dobrodziejstw tej sytuacji skłonne są przede wszystkim młode osoby, które szukają pracy elastycznej, dopasowanej do ich stylu życia.

Muzyka

Michał Szczygieł: W każdym tygodniu jestem w różnych częściach Polski. W busie jest zawsze wielka impreza, nic tylko jeździć i grać koncerty

Lato to dla artystów bardzo intensywny czas, zwłaszcza że po przerwie związanej z pandemią nie tylko oni, ale również publiczność jest spragniona koncertów. Michał Szczygieł cieszy się więc, że jest tak duże zainteresowanie jego występami i może gościć z zespołem na różnych scenach. Jeśli natomiast chodzi o plany wakacyjne, to na razie myśli tylko o kilkudniowych wypadach w góry.

Partner serwisu