Komunikaty PR

Wchodzisz do kuchni, a tam... kosmos! Nowa kampania IKEA!

2023-04-21  |  12:00
Biuro prasowe

Ile razy próbowaliśmy przeorganizować kuchnię tak, aby było w niej więcej miejsca? Przekładaliśmy przedmioty z szuflad na półki, a te rzadko używane upychaliśmy na górnych szafkach, czy nad lodówką? Tymczasem eksplorując przestrzeń kuchenną możemy odkryć zupełnie nowe miejsca i wykorzystać je dzięki prostym, trwałym i łatwym do zastosowania produktom IKEA. Zyskujemy w ten sposób lepiej zorganizowaną i funkcjonalną kuchnię, jednocześnie pozbywając się stresu związanego z brakiem porządku.

Astronautka w kuchni

Zabaw się w odkrywcę i z pomocą IKEA zobacz, jak duży potencjał na przechowywanie skrywa Twoja kuchnia. W każdej, nawet najbardziej zagraconej i maleńkiej kuchni, na odkrycie czekają nieznane zakamarki. ​Nowa kampania pokazuje, że aby wprowadzić zmianę na lepsze, wystarczy kilka małych, niedrogich, ale pomysłowych rozwiązań.

Głównym bohaterem jednego ze spotów jest solidny kosz ze stali proszkowanej z klipsem PÅLYCKE. To dzięki niemu zyskamy więcej miejsca na ściereczki, akcesoria kuchenne czy nasze ulubione kubki. Zamiast gromadzenia przypraw na blacie umieśćmy je na półeczkach ÖBONÄS mocowanych do glazury, szyby lub lodówki za pomocą przyssawek. Dzięki temu przyprawy są zawsze pod ręką, a my zyskujemy więcej miejsca na blacie. Półka VARIERA wstawiana do szafek pozwala ułożyć naczynia na dwóch poziomach, zamiast ustawiania ich w niestabilne piramidy. Kiedy każdy, nawet najmniejszy przedmiot zajmie swoje miejsce, łatwiej będzie utrzymać porządek, a my zyskamy satysfakcję z czystej, dobrze zorganizowanej przestrzeni.

Dlaczego bohaterką kampanii jest astronautka? Ponieważ właśnie tak może się poczuć każdy, kto z pomocą wyjątkowo sprytnych rozwiązań IKEA odkryje nowe przestrzenie w swojej kuchni – niczym eksplorujący nieznane obszary pozaziemskie badacz. Twórcy kampanii znów postawili na filmową wizję spotu reklamowego. To już czwarta odsłona, między innymi po najbardziej stylowej kampanii IKEA, nawiązującej do serialu w stylu Dynastii z lat 80, czy do filmowych pogromców potworów w spocie reklamowym ‘Z IKEA wszystko Ci się ułoży’, przedstawiającym walkę z plątaniną kabli, niczym z wielkim wielogłowym smokiem. Tym razem scenka dzieje się w kosmosie, astronautka lewituje w przestrzeni, a produkty IKEA przesuwają się obok niej niczym zawieszone w próżni. W tle słychać epicką muzykę Richarda Straussa wykorzystaną w filmie Odyseja Kosmiczna. Kiedy aktorka sięga po obiekt, okazuje się, że tak naprawdę znajduje się we własnej kuchni, gdzie odkrywa właśnie nowe miejsca.

„Celem IKEA od lat jest inspirowanie do zmian na lepsze. Nawet drobiazgi są w stanie sprawić, że poczujemy się lepiej w swoim domu. Według naszego ostatniego raportu IKEA Życie w domu 2022, ponad 60 procent Polek i Polaków jest sfrustrowanych nieporządkiem panującym w ich mieszkaniach oraz brakiem miejsca. W IKEA wiemy najlepiej jak temu zaradzić, dlatego dzielimy się tą wiedzą i pomysłami” – mówi Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail Polska

O kampanii

Ogólnopolska kampania wystartowała 14.04.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja (spoty 30” i 2x 15”) i digital (spoty 2x 30”, 2x 15” 5x6”), a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami. Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Pojawią się także nowe treści na kanałach własnych marki. O kampanii będzie można usłyszeć również w radio oraz serwisach audio. Przygotowano też aktywacje dla Klubowiczów IKEA Family.

Za produkcję spotów do telewizji i digitalu odpowiada FilmReaktor. Reżyserią zajął się Łukasz Zabłocki, a scenografią Zuzanna Słomiska we współpracy z Katarzyną Jaros - Puzio - projektantką oraz Krajową Liderką ds. Architektury Wnętrz, IKEA Retail, Polska). Kampanię stworzyła agencja VMLY&R Polska. Za strategię odpowiada Ewa Sypien, kreację przygotował team Dorota Piekarska, Paulina Weisgerber i Natalia Borawska, Magdalena Michalska odpowiadała za produkcję z ramienia agencji a za proces i Client Engagement - Aleksandra Maleszyk. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu IKEA Family – Loyality Point.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Przed nami upalne dni – koniecznie zadbaj o przesłony na okna! Biuro prasowe
2024-07-02 | 13:00

Przed nami upalne dni – koniecznie zadbaj o przesłony na okna!

Utrzymanie komfortowej temperatury w domu ma kluczowe znaczenie dla naszego zdrowia, lepiej się czujemy, jesteśmy bardziej wydajni w pracy. Skutecznym sposobem na osiągnięcie właściwej
Dom Wyznania miłosne w architekturze
2024-07-01 | 08:00

Wyznania miłosne w architekturze

W świecie architektury, za fasadami monumentalnych budowli, kryją się niezwykłe historie miłości, pasji i zawiści. Jedną z nich jest życie ikonicznej Eileen Gray - kobiety bez formalnego
Dom Delektuj się latem z Fiskars
2024-06-28 | 14:00

Delektuj się latem z Fiskars

Lato to doskonały czas na urządzenie pikniku z przyjaciółmi albo rodziną. Tym razem użyjmy do przygotowania i serwowania pysznych dań produktów Fiskars, a gotowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.