Komunikaty PR

Wchodzisz do kuchni, a tam... kosmos! Nowa kampania IKEA!

2023-04-21  |  12:00
Biuro prasowe

Ile razy próbowaliśmy przeorganizować kuchnię tak, aby było w niej więcej miejsca? Przekładaliśmy przedmioty z szuflad na półki, a te rzadko używane upychaliśmy na górnych szafkach, czy nad lodówką? Tymczasem eksplorując przestrzeń kuchenną możemy odkryć zupełnie nowe miejsca i wykorzystać je dzięki prostym, trwałym i łatwym do zastosowania produktom IKEA. Zyskujemy w ten sposób lepiej zorganizowaną i funkcjonalną kuchnię, jednocześnie pozbywając się stresu związanego z brakiem porządku.

Astronautka w kuchni

Zabaw się w odkrywcę i z pomocą IKEA zobacz, jak duży potencjał na przechowywanie skrywa Twoja kuchnia. W każdej, nawet najbardziej zagraconej i maleńkiej kuchni, na odkrycie czekają nieznane zakamarki. ​Nowa kampania pokazuje, że aby wprowadzić zmianę na lepsze, wystarczy kilka małych, niedrogich, ale pomysłowych rozwiązań.

Głównym bohaterem jednego ze spotów jest solidny kosz ze stali proszkowanej z klipsem PÅLYCKE. To dzięki niemu zyskamy więcej miejsca na ściereczki, akcesoria kuchenne czy nasze ulubione kubki. Zamiast gromadzenia przypraw na blacie umieśćmy je na półeczkach ÖBONÄS mocowanych do glazury, szyby lub lodówki za pomocą przyssawek. Dzięki temu przyprawy są zawsze pod ręką, a my zyskujemy więcej miejsca na blacie. Półka VARIERA wstawiana do szafek pozwala ułożyć naczynia na dwóch poziomach, zamiast ustawiania ich w niestabilne piramidy. Kiedy każdy, nawet najmniejszy przedmiot zajmie swoje miejsce, łatwiej będzie utrzymać porządek, a my zyskamy satysfakcję z czystej, dobrze zorganizowanej przestrzeni.

Dlaczego bohaterką kampanii jest astronautka? Ponieważ właśnie tak może się poczuć każdy, kto z pomocą wyjątkowo sprytnych rozwiązań IKEA odkryje nowe przestrzenie w swojej kuchni – niczym eksplorujący nieznane obszary pozaziemskie badacz. Twórcy kampanii znów postawili na filmową wizję spotu reklamowego. To już czwarta odsłona, między innymi po najbardziej stylowej kampanii IKEA, nawiązującej do serialu w stylu Dynastii z lat 80, czy do filmowych pogromców potworów w spocie reklamowym ‘Z IKEA wszystko Ci się ułoży’, przedstawiającym walkę z plątaniną kabli, niczym z wielkim wielogłowym smokiem. Tym razem scenka dzieje się w kosmosie, astronautka lewituje w przestrzeni, a produkty IKEA przesuwają się obok niej niczym zawieszone w próżni. W tle słychać epicką muzykę Richarda Straussa wykorzystaną w filmie Odyseja Kosmiczna. Kiedy aktorka sięga po obiekt, okazuje się, że tak naprawdę znajduje się we własnej kuchni, gdzie odkrywa właśnie nowe miejsca.

„Celem IKEA od lat jest inspirowanie do zmian na lepsze. Nawet drobiazgi są w stanie sprawić, że poczujemy się lepiej w swoim domu. Według naszego ostatniego raportu IKEA Życie w domu 2022, ponad 60 procent Polek i Polaków jest sfrustrowanych nieporządkiem panującym w ich mieszkaniach oraz brakiem miejsca. W IKEA wiemy najlepiej jak temu zaradzić, dlatego dzielimy się tą wiedzą i pomysłami” – mówi Karolina Szabłowska, Kierowniczka ds. Komunikacji Marketingowej IKEA Retail Polska

O kampanii

Ogólnopolska kampania wystartowała 14.04.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja (spoty 30” i 2x 15”) i digital (spoty 2x 30”, 2x 15” 5x6”), a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami. Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Pojawią się także nowe treści na kanałach własnych marki. O kampanii będzie można usłyszeć również w radio oraz serwisach audio. Przygotowano też aktywacje dla Klubowiczów IKEA Family.

Za produkcję spotów do telewizji i digitalu odpowiada FilmReaktor. Reżyserią zajął się Łukasz Zabłocki, a scenografią Zuzanna Słomiska we współpracy z Katarzyną Jaros - Puzio - projektantką oraz Krajową Liderką ds. Architektury Wnętrz, IKEA Retail, Polska). Kampanię stworzyła agencja VMLY&R Polska. Za strategię odpowiada Ewa Sypien, kreację przygotował team Dorota Piekarska, Paulina Weisgerber i Natalia Borawska, Magdalena Michalska odpowiadała za produkcję z ramienia agencji a za proces i Client Engagement - Aleksandra Maleszyk. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu IKEA Family – Loyality Point.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dziecko

Edukacja

W ubiegłym roku spadła liczba samobójstw. Dalsza reforma psychiatrii powinna pomóc utrzymać tę tendencję

W 2024 roku po raz pierwszy od kilku lat liczba samobójstw w Polsce spadła, jednak skala problemu wciąż jest poważna. Polska jest w trakcie reformy psychiatrii, w ramach której największy nacisk w kształtowaniu opieki ma być położony na wsparcie środowiskowe. Eksperci zwracają jednak uwagę również na potrzebę utrzymania działań oddolnych i podniesienia społecznej wiedzy na temat prewencji suicydalnej. Bardzo istotne w tym kontekście jest odpowiednie kształtowanie dyskursu medialnego, a także edukowanie na temat tego, jakie zasady są kluczowe w pierwszej pomocy emocjonalnej.

Psychologia

Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań

– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.