Wnętrze z duszą. Zobacz nowy odcinek cyklu Open the door for Tubądzin w Mono Caf
Styl soft loft, który zgodnie łączy ze sobą industrializm i przytulność, otulił wnętrze wyjątkową atmosferą, sprawiając, że chce się w nim pozostać na długo. Bazą aranżacji jest subtelna ceramika.
Mono Cafe & Bistro w Łodzi mieści się w budynku Monopolis – dawnego Monopolu Wódczanego, który ma długą i niezwykle interesującą historię. Pofabryczny ceglany budynek, zachwycający zabytkową architekturą, przyciąga nie tylko miłośników wnętrz, ale też fanów wyśmienitej kuchni. Stał się bowiem centrum kulinarnej podróży, oferując między innymi autorskie dania i aromatyczną kawę z karty Mono Cafe & Bistro.
W bistro panuje styl soft loft, będący zgrabnym zestawieniem przytulności i domowego ciepła, z lekkim połyskiem glamour oraz industrializmem. Zespolenie tych trzech konwencji w jednym projekcie stanowi nie lada wyzwanie. Zachowanie proporcji i eksponowanie każdej z nich w odpowiedni sposób, wymaga najwyższej jakości materiałów i świeżego spojrzenia na tradycję. Doskonałą bazą aranżacji są płytki z kolekcji Torano marki Monolith od Grupy Tubądzin.
W Mono Cafe nie zabrakło stricte fabrycznych detali, świetnie zachowanej czerwonej cegły, miękkich foteli i drewnianych krzeseł oraz pięknie wykończonego baru. Pojawiły się na nim płytki od Grupy Tubądzin o zjawiskowym wzorze, przywołującym na myśl zakłady fabryczne. Podłogi oraz blaty stołów wykonano z płytek Torano marki Monolith.
Więcej o inspiracjach estetycznych i kulinarnych realizowanych w Mono Cafe & Bistro opowiadają właściciele lokalu. Bistro pojawiło się w najnowszym odcinku Open the door for Tubądzin, który jest już dostępny na kanale marki w serwisie YouTube oraz na profilach społecznościowych w serwisach Facebook i Instagram.
Open the door for Tubądzin to cykl, który zabiera widzów do domów oraz pracowni polskich artystów i miłośników unikalnych wnętrz. To wyjątkowa okazja, aby zobaczyć niezwykłe wnętrzarskie aranżacje stworzone przez i dla rodzimych twórców. Goście cyklu pokazują jak żyją, pracują, a także dzielą się swoimi inspiracjami aranżacyjnymi.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.