Dr Irena Eris zaangażowana w produkcję filmu z nominacją w Cannes
Nominowana w konkursie głównym na tegorocznym Festiwalu Filmowym w Cannes brytyjsko-polska produkcja pt. „The Zone of Interest” opowiada o rodzinie komendanta Auschwitz żyjącej po drugiej stronie obozowego muru.
„The Zone of Interest” (polski tytuł: „Strefa interesów”) to najnowszy film Jonathana Glazera –brytyjskiego reżysera i scenarzysty filmowego. Film inspirowany jest powieścią autorstwa Martina Amisa z 2014 roku. Zdjęcia do filmu w całości powstawały w Polsce, przede wszystkim w Oświęcimiu, w pobliżu byłego niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.
Producentami filmu są James Wilson (JWFilms) i Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions). W powstanie filmu, którego premiera odbyła się w Cannes podczas 76. edycji Festiwalu zaangażowana była marka Dr Irena Eris.
Jednym z dwóch producentów filmu jest Ewa Puszczyńska – wielokrotnie nagradzana polska producentka filmowa, która ma na swoim koncie m.in. takie filmy jak: Ida, Zimna wojna czy The Silent Twins. Jest członkinią Polskiej, Europejskiej i Amerykańskiej Akademii Filmowej, a magazyn „Variety” umieścił jej nazwisko na swojej liście pięciuset najbardziej wpływowych liderów biznesowych w świecie kina. – Film „The Zone of Interest” jest owocem wspólnej ciężkiej pracy doświadczonego grona twórców z USA, Wielkiej Brytanii i Polski. Jestem niezwykle dumna z naszej roli w tworzeniu tej poruszającej opowieści i wierzę, że efektem naszej pasji i zaangażowania będą nie tylko poruszone serca widzów, ale również wyróżnienia w tak prestiżowych międzynarodowych konkursach jak Festiwal Filmowy w Cannes – komentuje Ewa Puszczyńska.
Swój udział w produkcji miała także polska marka kosmetyczna Dr Irena Eris. Firma zapewniła m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji bohaterów, a jej wizażyści zaangażowani byli w pracę na planie pod kierownictwem znanego filmowego charakteryzatora Waldemara Pokromskiego. – Na przestrzeni ostatnich lat z dumą obserwowaliśmy sukcesy polskich twórców w międzynarodowych konkursach filmowych i mamy świadomość, że istotnie przyczyniają się one do dalszego rozwoju kinematografii – przyznaje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris. – Dlatego też cieszę się, że możemy wspierać kolejny dostrzeżony na świecie projekt z udziałem polskich twórców oraz trzymamy za niego kciuki podczas 76. edycji Festiwalu w Cannes – dodaje Joanna Łodygowska.
Marka Dr Irena Eris to synonim jakości i innowacji. Firma wspiera twórców w realizacji ich pasji, angażując się w projekty kulturalne i współpracując z utalentowanymi artystami i artystkami. W 2022 roku marka była zaangażowana w wiele ważnych inicjatyw kulturalnych, m.in. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni czy Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, a także wspierała produkcję filmów takich jak nominowany podczas 75. edycji Festiwalu w Cannes „The Silent Twins” czy reżyserski debiut Marty Minorowicz pt. „Iluzja”.
76. edycja Festiwalu w Cannes potrwa od 16 do 27 maja. Jury przewodniczyć będzie reżyser Ruben Östlund, dwukrotny laureat Złotej Palmy – najważniejszego wyróżnienia w konkursie.
Kontakt dla mediów:
Joanna Łodygowska, Szef Działu Komunikacji, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris:
tel. 00 48 696 494 337, email: Joanna.Lodygowska@DrIrenaEris.com
NAJNOWSZY KONCERT BEHEMOTHA I INNI POLSCY ARTYŚCI NA ARTE.TV
Platige Image prezentuje VFX Showreel
NIESAMOWITE KRAJOBRAZY W NAGRADZANYM DOKUMENCIE NA ARTE.TV Z OKAZJI DNIA ZIEMI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.