Komunikaty PR

Dynamiczny wzrost polskiego rynku odzieżowego na tle Europy

2024-07-08  |  06:31
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/

 

Rynek odzieżowy w Europie kontynuuje swój wzrost, z prognozowaną wartością 486,9 mld USD w 2024 roku i roczną stopą wzrostu na poziomie 2,06% (CAGR 2024-2028). Największym segmentem według klientów jest odzież damska, której wolumen ma wynieść 264,3 mld USD. Jak wygląda sytuacja na rynku polskim? 


Polski rynek odzieżowy — prężny rozwój

Polski rynek odzieżowy wyróżnia się na tle Europy Środkowej i Wschodniej swoją wielkością i dynamicznym rozwojem. Przychody na rynku odzieży w Polsce szacowane są na 15,51 mld USD w 2024 roku, a roczna stopa wzrostu wynosi 4,73% (CAGR 2024-2028). Odzież damska pozostaje dominującym segmentem, z prognozowaną wartością 8,28 mld USD. Średnie wydatki na odzież na osobę w Polsce w 2024 roku wyniosą 385,7 USD, a przeciętna liczba ubrań zakupionych przez Polaków wyniesie 32,7 sztuki.

Mimo rosnącej popularności zakupów online, Polacy nadal preferują sklepy stacjonarne (87,2% rynku). Zakupy przez Internet stanowiły 12,8% rynku w 2023 roku.

Ekspansja eksportowa

W 2022 roku eksport odzieży z krajów UE wyniósł 140,2 mld euro, z czego 72% trafiło do innych krajów UE. Polska, będąca jednym z największych eksporterów, zanotowała średni roczny wzrost eksportu o 16,2%. stając się kluczowym centrum dystrybucji odzieży, szczególnie do krajów Europy Wschodniej.

Rynek odzieży z drugiej ręki

Świadomość ekologiczna i trend zrównoważonej mody przyczyniły się do gwałtownego wzrostu rynku odzieży z drugiej ręki. Co ciekawe, osoby o wysokich dochodach najczęściej sięgają po używane ubrania – 38% z nich wybiera ten sposób zakupów. Wśród osób o niskich dochodach odsetek ten wynosi 26,9%. Kobiety dominują w segmencie odzieży z drugiej ręki, stanowiąc 70,3% wszystkich konsumentów. Najwięcej zwolenników tego trendu znajduje się w grupach wiekowych 25-34 lata (31,4%) oraz 35-44 lata (29%). Rosnąca świadomość konsumentów wpływa na wzrost udziału odzieży z drugiej ręki w rynku, który ma osiągnąć 9,3% do 2027 roku.

Podsumowanie

Polski rynek odzieżowy rośnie dynamicznie, stając się jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowej i Wschodniej. Zrównoważony rozwój, rosnąca świadomość ekologiczna oraz dynamiczny wzrost eksportu sprawiają, że Polska odgrywa coraz większą rolę na europejskim rynku odzieżowym. W miarę jak konsumenci coraz bardziej cenią sobie unikalność i ekologiczną wartość ubrań, rynek odzieży z drugiej ręki również przeżywa swój złoty okres, wpływając na cały sektor modowy.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW Biuro prasowe
2024-07-17 | 10:00

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW

SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW   Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł,
Moda Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.
2024-07-12 | 09:00

Subtelna doskonałość linii – marka Patrizia Aryton rozpoczyna sezon AW24.

Kapsułowa kolekcja Atelier Patrizia Aryton na sezon jesień-zima 2024, to moc zaklęta w doskonałych liniach sylwetek, ubrania najwyższej jakości, które tworzą kompletną szafę
Moda Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?
2024-07-11 | 14:00

Dlaczego Polacy kupują luksusowe rzeczy z drugiej ręki?

Vinted, wiodąca w Europie internetowa platforma C2C mody używanej, spytała respondentów w Polsce o ich nawyki zakupowe dotyczące mody luksusowej z drugiej ręki.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.