Kampania #ZachowajKontrolę. Praktyczne porady dla rodziców i opiekunów graczy
Branża gier wideo przypomina o najlepszych praktykach korzystania z wirtualnej rozrywki z okazji nadchodzących świąt. Video Games Europe, we współpracy z krajowymi stowarzyszeniami branżowymi i firmami członkowskimi w całej Europie po raz czwarty prowadzi kampanię #ZachowajKontrolę (Seize the Controls). Celem tej inicjatywy jest dostarczenie rodzicom i opiekunom graczy kluczowych informacji o graniu oraz przypomnienie najważniejszych zasad, które zapewniają pozytywne doświadczenia związane z grami wideo całej rodzinie.
Kampania opiera się na pięciu kluczowych wskazówkach dla rodziców i opiekunów, które pomagają zapewnić odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z gier przez dzieci. Dzięki tym poradom rodzice mogą zadbać między innymi o to, by dzieci korzystały z rozrywki w sposób zrównoważony, konsumowały treści odpowiednie do swojego wieku oraz znały zasady dotyczące zakupów w grach.
Przed zakupem lub włączeniem gry, którą dziecko dostało w prezencie należy pamiętać, aby:
- Sprawdzić klasyfikację wiekową PEGI dla gry.
- Skorzystać z narzędzi i aplikacji nadzoru rodzicielskiego. Ustawić odpowiednie limity czasu i dostępu do treści.
- Grać razem z dziećmi! Porozmawiać z podopiecznymi o zasadach korzystania z gier i bezpieczeństwa online.
- Zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, aby dowiedzieć się więcej o grach.
- Odkryć korzyści z grania i cieszyć się wspólną zabawą z rodziną!
Szczegółowe informacje znaleźć można na polskojęzycznej stronie www.zapytajogry.pl przygotowanej przez Stowarzyszenie SPiDOR. Rodzice, opiekunowie oraz sami gracze przeczytają tam o systemie PEGI i wyborze odpowiednich gier do wieku i ustawieniach narzędzi nadzoru rodzicielskiego, które pozwalają na zarządzanie czasem gry, limitów wiekowych treści czy limitów dotyczących zakupów w grach. Na stronie można znaleźć również porady na temat tworzenia domowych zasad grania poprzez wspólną zabawę i rozmowę z dziećmi. Dodatkowo dostępne są informacje o korzyściach płynących z grania i edukacyjnym potencjale gier wideo, które mogą stać się cennym narzędziem w nowoczesnej szkole.
O SPiDOR
SPiDOR, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo, tworzy przestrzeń do odpowiedzialnego rozwoju branży gier wideo w Polsce. Organizacja promuje kulturę grania, wykorzystanie gier wideo w edukacji oraz odpowiedzialne korzystanie z gier poprzez kampanie społeczne i edukacyjne. Jako członek Video Games Europe, SPiDOR reprezentuje czołowe podmioty branży gamingowej.
O Video Games Europe
Od 1998 roku Video Games Europe dba o to, aby głos odpowiedzialnego ekosystemu gier był słyszalny. Celem organizacji jest wspieranie i docenianie kreatywnego oraz ekonomicznego potencjału sektora gier wideo, a także zapewnienie graczom na całym świecie korzyści płynących z doskonałych doświadczeń w grach. Video Games Europe reprezentuje 19 europejskich i międzynarodowych firm z branży gier oraz 13 krajowych stowarzyszeń branżowych na całym kontynencie.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.