Kampania #ZachowajKontrolę. Praktyczne porady dla rodziców i opiekunów graczy
Branża gier wideo przypomina o najlepszych praktykach korzystania z wirtualnej rozrywki z okazji nadchodzących świąt. Video Games Europe, we współpracy z krajowymi stowarzyszeniami branżowymi i firmami członkowskimi w całej Europie po raz czwarty prowadzi kampanię #ZachowajKontrolę (Seize the Controls). Celem tej inicjatywy jest dostarczenie rodzicom i opiekunom graczy kluczowych informacji o graniu oraz przypomnienie najważniejszych zasad, które zapewniają pozytywne doświadczenia związane z grami wideo całej rodzinie.
Kampania opiera się na pięciu kluczowych wskazówkach dla rodziców i opiekunów, które pomagają zapewnić odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z gier przez dzieci. Dzięki tym poradom rodzice mogą zadbać między innymi o to, by dzieci korzystały z rozrywki w sposób zrównoważony, konsumowały treści odpowiednie do swojego wieku oraz znały zasady dotyczące zakupów w grach.
Przed zakupem lub włączeniem gry, którą dziecko dostało w prezencie należy pamiętać, aby:
- Sprawdzić klasyfikację wiekową PEGI dla gry.
- Skorzystać z narzędzi i aplikacji nadzoru rodzicielskiego. Ustawić odpowiednie limity czasu i dostępu do treści.
- Grać razem z dziećmi! Porozmawiać z podopiecznymi o zasadach korzystania z gier i bezpieczeństwa online.
- Zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, aby dowiedzieć się więcej o grach.
- Odkryć korzyści z grania i cieszyć się wspólną zabawą z rodziną!
Szczegółowe informacje znaleźć można na polskojęzycznej stronie www.zapytajogry.pl przygotowanej przez Stowarzyszenie SPiDOR. Rodzice, opiekunowie oraz sami gracze przeczytają tam o systemie PEGI i wyborze odpowiednich gier do wieku i ustawieniach narzędzi nadzoru rodzicielskiego, które pozwalają na zarządzanie czasem gry, limitów wiekowych treści czy limitów dotyczących zakupów w grach. Na stronie można znaleźć również porady na temat tworzenia domowych zasad grania poprzez wspólną zabawę i rozmowę z dziećmi. Dodatkowo dostępne są informacje o korzyściach płynących z grania i edukacyjnym potencjale gier wideo, które mogą stać się cennym narzędziem w nowoczesnej szkole.
O SPiDOR
SPiDOR, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo, tworzy przestrzeń do odpowiedzialnego rozwoju branży gier wideo w Polsce. Organizacja promuje kulturę grania, wykorzystanie gier wideo w edukacji oraz odpowiedzialne korzystanie z gier poprzez kampanie społeczne i edukacyjne. Jako członek Video Games Europe, SPiDOR reprezentuje czołowe podmioty branży gamingowej.
O Video Games Europe
Od 1998 roku Video Games Europe dba o to, aby głos odpowiedzialnego ekosystemu gier był słyszalny. Celem organizacji jest wspieranie i docenianie kreatywnego oraz ekonomicznego potencjału sektora gier wideo, a także zapewnienie graczom na całym świecie korzyści płynących z doskonałych doświadczeń w grach. Video Games Europe reprezentuje 19 europejskich i międzynarodowych firm z branży gier oraz 13 krajowych stowarzyszeń branżowych na całym kontynencie.
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące
Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.
Finanse
Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania
Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.
Nowe technologie
Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.