LOTOS wspiera kampanię społeczną „SZKOŁA OD-NOWA”
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Kilka tysięcy opakowań płynów do dezynfekcji rąk oraz środków czystości trafi do pomorskich placówek oświaty w ramach wsparcia kampanii społecznej „SZKOŁA OD-NOWA”, której celem jest pomoc dzieciom i młodzieży w powrocie do szkoły po ponad rocznej, przymusowej nauce zdalnej. LOTOS Oil od wielu lat angażuje się w przedsięwzięcia ważne dla społeczności lokalnych, a udział w realizacji programu „SZKOŁA OD-NOWA” jest wyrazem naturalnej troski o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Pomysłodawcą kampanii jest psycholog Joanna Węglarz, a organizatorem NPDN Studio Psychologiczne Joanna Węglarz.
„SZKOŁA OD-NOWA” to projekt stworzony przez grupę pomorskich ekspertów z zakresu psychologii i pedagogiki. Jego najważniejszym zadaniem jest wypracowanie rozwiązań, które pomogą dzieciom i młodzieży wrócić do edukacji stacjonarnej po okresie przymusowej, wynikającej z pandemicznej sytuacji i nauki zdalnej.
- Przed rodzicami, nauczycielami i uczniami stoją nowe wyzwania. Pomijając kwestie programowe, mam tu na myśli przede wszystkim niezwykle ważną odbudowę wspólnoty i społeczności. Radości, jaką daje przebywanie w gronie rówieśników. W LOTOS Oil doskonale zdajemy sobie jednak sprawę, jak ważna jest dziś, i zapewne będzie przez kolejne miesiące, kwestia bezpieczeństwa sanitarnego zarówno dzieci i młodzieży, jak i nauczycieli. Chcemy w tym pomóc szkołom – zapewnia Aleksandra Jankowska, wiceprezes zarządu LOTOS Oil.
Na potrzeby realizacji programu, LOTOS Oil przekaże kilka tysięcy opakowań płynów do dezynfekcji rąk oraz środków przeznaczonych do wykorzystania w szkolnych budynkach, m.in. do utrzymania czystości mebli. Firma przygotowała także różnego typu materiały edukacyjne, dotyczące bezpieczeństwa dzieci w czasie pandemii. Organizatorzy akcji podkreślają, że rodzice tylko wspólnie z nauczycielami mogą ułatwić dzieciom powrót do edukacji stacjonarnej.
- Najważniejszym celem i zadaniem jest odbudowa relacji uczniów w społeczności i ich poczucia przynależności do grupy. Nie można tego robić z pominięciem kwestii bezpieczeństwa - także tego epidemicznego. Stąd tak ważni są nasi partnerzy, którzy chcą i mogą nam pomóc w zapewnieniu uczniom odpowiednich warunków w szkołach. Wszyscy pragniemy, żeby dzieci wróciły do szkół już na stałe, a nie na kilka tygodni czy miesięcy - podkreśla Joanna Węglarz, psycholog, pomysłodawczyni kampanii „Szkoła od Nowa”.
LOTOS Oil, jak i cała Grupa LOTOS, od wielu lat angażują się w realizację wartościowych, edukacyjnych programów społecznych. Spółka uruchamia drugą edycję cieszącego się dużą popularnością programu wsparcia kontrahentów RAZEM W PRZYSZŁOŚĆ 2.0. To szeroki pakiet działań adresowanych do dystrybutorów spółki, mający na celu wsparcie ich biznesów w rozwoju po pandemii.
- Byliśmy razem w najtrudniejszym momencie, będziemy i teraz, kiedy świat wraca do normalnego funkcjonowania. Działania kierowane do szkół są niejako naturalnym uzupełnieniem tego programu - podsumowuje Adam Sekściński, prezes zarządu LOTOS Oil.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
Wokalista przyznaje, że już nie mógł się doczekać emisji pierwszego odcinka odświeżonej wersji talent show „Must Be the Music”. Po obejrzeniu programu nowy juror nie kryje swojej ekscytacji. Jego zdaniem jurorzy spisali się na medal, a uczestnicy zaprezentowali bardzo wysoki poziom. Dawid Kwiatkowski podkreśla, że oceniając, starał się być obiektywny i choć czasami ktoś skradł jego serce swoją osobowością, to niestety nie było to zielonym światłem do kolejnego etapu.
Nowe technologie
Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu

Ponad 40 proc. młodzieży twierdzi, że w sieci nie można odróżnić informacji prawdziwych od fałszywych, co czwarty nastolatek ogląda tzw. patostreamy, rośnie też odsetek osób nastoletnich, które decydują się na spotkanie z osobą dorosłą poznaną online. Powyższe dane z raportu Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pokazują pilną potrzebę podniesienia tematu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży sieci. Dlatego powstał projekt ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści szkodliwych w internecie.
Żywienie
Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść

Influencerka od lat mierzy się z insulinoopornością. Zanim jednak trafiła na odpowiednich specjalistów i podjęła właściwe leczenie, jej waga wciąż stała w miejscu – mimo stosowania restrykcyjnych diet i morderczych treningów. Dopiero trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniej diety pozwoliła Sylwii Bombie zrzucić 30 kg.