LOTOS wspiera kampanię społeczną „SZKOŁA OD-NOWA”
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Kilka tysięcy opakowań płynów do dezynfekcji rąk oraz środków czystości trafi do pomorskich placówek oświaty w ramach wsparcia kampanii społecznej „SZKOŁA OD-NOWA”, której celem jest pomoc dzieciom i młodzieży w powrocie do szkoły po ponad rocznej, przymusowej nauce zdalnej. LOTOS Oil od wielu lat angażuje się w przedsięwzięcia ważne dla społeczności lokalnych, a udział w realizacji programu „SZKOŁA OD-NOWA” jest wyrazem naturalnej troski o zdrowie i bezpieczeństwo najmłodszych. Pomysłodawcą kampanii jest psycholog Joanna Węglarz, a organizatorem NPDN Studio Psychologiczne Joanna Węglarz.
„SZKOŁA OD-NOWA” to projekt stworzony przez grupę pomorskich ekspertów z zakresu psychologii i pedagogiki. Jego najważniejszym zadaniem jest wypracowanie rozwiązań, które pomogą dzieciom i młodzieży wrócić do edukacji stacjonarnej po okresie przymusowej, wynikającej z pandemicznej sytuacji i nauki zdalnej.
- Przed rodzicami, nauczycielami i uczniami stoją nowe wyzwania. Pomijając kwestie programowe, mam tu na myśli przede wszystkim niezwykle ważną odbudowę wspólnoty i społeczności. Radości, jaką daje przebywanie w gronie rówieśników. W LOTOS Oil doskonale zdajemy sobie jednak sprawę, jak ważna jest dziś, i zapewne będzie przez kolejne miesiące, kwestia bezpieczeństwa sanitarnego zarówno dzieci i młodzieży, jak i nauczycieli. Chcemy w tym pomóc szkołom – zapewnia Aleksandra Jankowska, wiceprezes zarządu LOTOS Oil.
Na potrzeby realizacji programu, LOTOS Oil przekaże kilka tysięcy opakowań płynów do dezynfekcji rąk oraz środków przeznaczonych do wykorzystania w szkolnych budynkach, m.in. do utrzymania czystości mebli. Firma przygotowała także różnego typu materiały edukacyjne, dotyczące bezpieczeństwa dzieci w czasie pandemii. Organizatorzy akcji podkreślają, że rodzice tylko wspólnie z nauczycielami mogą ułatwić dzieciom powrót do edukacji stacjonarnej.
- Najważniejszym celem i zadaniem jest odbudowa relacji uczniów w społeczności i ich poczucia przynależności do grupy. Nie można tego robić z pominięciem kwestii bezpieczeństwa - także tego epidemicznego. Stąd tak ważni są nasi partnerzy, którzy chcą i mogą nam pomóc w zapewnieniu uczniom odpowiednich warunków w szkołach. Wszyscy pragniemy, żeby dzieci wróciły do szkół już na stałe, a nie na kilka tygodni czy miesięcy - podkreśla Joanna Węglarz, psycholog, pomysłodawczyni kampanii „Szkoła od Nowa”.
LOTOS Oil, jak i cała Grupa LOTOS, od wielu lat angażują się w realizację wartościowych, edukacyjnych programów społecznych. Spółka uruchamia drugą edycję cieszącego się dużą popularnością programu wsparcia kontrahentów RAZEM W PRZYSZŁOŚĆ 2.0. To szeroki pakiet działań adresowanych do dystrybutorów spółki, mający na celu wsparcie ich biznesów w rozwoju po pandemii.
- Byliśmy razem w najtrudniejszym momencie, będziemy i teraz, kiedy świat wraca do normalnego funkcjonowania. Działania kierowane do szkół są niejako naturalnym uzupełnieniem tego programu - podsumowuje Adam Sekściński, prezes zarządu LOTOS Oil.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki
Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.
Transport
Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.
Dziecko
Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.