Komunikaty PR

Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej: Barbie osiąga stan nieważkości!

2021-10-04  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Kobiety w kosmosie

Tematem przewodnim tegorocznego Światowego Tygodnia Przestrzeni Kosmicznej jest hasło: „Kobiety w kosmosie”. To zachęta dla dziewczynek, aby stały się następnym pokoleniem astronautek, inżynierek i naukowczyń zajmujących się przestrzenią kosmiczną. Niestety, jak wynika z badań1 kobiety są wciąż w niewystarczającym stopniu reprezentowane w zawodach związanych z naukami ścisłymi (tzw. STEM careers). Ambasadorką najnowszej kosmicznej kampanii Barbie została więc wyjątkowa kobieta, Samantha Cristoforetti, która jest jedyną aktywną europejską astronautką w ESA, a niedawno została wybrana pierwszą kobietą z Europy, która będzie dowodzić Międzynarodową Stacją Kosmiczną od 2022 roku. 

Z Barbie na orbicie?

Samantha jest zdecydowanie odzwierciedleniem siły, determinacji, pasji i samorozwoju. Niesamowita Włoszka, z wykształcenia lotniczka, inżynierka i astronautka, stała się inspiracją do stworzenia lalki Barbie wzorowanej na jej wizerunku. Co ciekawe, część dochodów ze sprzedaży lalki Barbie Samantha Cristoforetti (wcześniej jedynej w swoim rodzaju Barbie, ale teraz dostępnej w sprzedaży w całej Europie), zostanie przekazana na rzecz organizacji charytatywnej Women In Aerospace. Wszystko po to, aby inspirować kolejne pokolenia kobiet do podboju przestrzeni kosmicznej. Dzięki zaangażowaniu Barbie w organizacji zostanie utworzone stypendium dedykowane studentkom studiów doktoranckich, które będzie wspierać zdolne naukowczynie, aby mogły iść w ślady inspirującej Samanthy. Sama astronautka jest obecnie w trakcie szkolenia przed swoją kolejną misją na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, która rozpocznie się już w kwietniu 2022 roku. W swoją kosmiczną podróż zabierze… własną lalkę Barbie, aby wciąż inspirować dziewczynki!

W stanie nieważkości

W ramach inauguracji współpracy lalka Barbie inspirowana Samanthą wyruszyła z bazy ESA w Niemczech i odbyła lot w warunkach zerowej grawitacji, symulując doświadczenie prawdziwego astronauty. Oszałamiające wideo i zdjęcia Barbie Samanthy w stanie nieważkości właśnie zostały opublikowane. Jak mówi Samantha Cristoforetti:

– Czasami małe rzeczy mogą zasiać nasiona wielkich marzeń. Kto wie? Może właśnie podróż mojej lalki unoszącej się w stanie nieważkości pobudzi wyobraźnię dzieci i skłoni je do rozważenia kariery w świecie nauki?

Barbie wspiera kosmiczne kariery

Aby zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z kosmosem Barbie udostępnia także zasoby edukacyjne. Materiały, które przedstawiają różne zawody związane z przestrzenią kosmiczną oraz przybliżają dzieciom w wieku wczesnoszkolnym wiedzę o kosmosie, w tym także o tym, co dzieje się podczas lotu w tzw. zerowej grawitacji można pobrać tutaj: www.barbie.com/en-gb/Space. Warto dodać, że lalka Barbie już od ponad pół wieku wciela się w różne role społeczne i zawodowe, odkrywając przed dziewczynkami nieograniczone możliwości, jakie stoją przed nimi w dorosłym życiu. Od czasu gdy pierwsza lalka Barbie "chodziła po księżycu" Barbie była już astrofizykiem, naukowcem kosmicznym i astronautą. Z kolei przed Samanthą Cristoforetti z ESA lalką Barbie zostały uhonorowane już astronautki: Sally Ride z USA i Anna Kikina z Rosji.

Siła marzeń

Marzenia mają w sobie ogromną moc i są niezwykle ważne w rozwoju dziecka. Snucie wizji i planów rozwija kreatywność, wyobraźnię i daje motywację do działania. Wspieranie dzieci w realizacji marzeń, buduje ich samoocenę, poczucie pewności siebie i sprawczości. Inspirując dziewczynki i zapewniając, że MOŻESZ BYĆ KIM CHCESZ Barbie stara się przeciwdziałać zjawisku dream gap. Badania pokazują, że od mniej więcej 5. roku życia wiele dziewczynek traci pewność siebie i przestaje wierzyć w możliwość realizacji marzeń. Są przekonane, że nie mogą zostać prezydentkami, inżynierkami czy astronautkami, bo to zawody zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. Projekt #CloseTheDreamGap, który Barbie uruchomiła w 2018 roku, jest globalną inicjatywą dającą dziewczynkom zasoby i wsparcie, których potrzebują, aby nieustannie w siebie wierzyć. Bo jeśli możemy o czymś marzyć, możemy to osiągnąć.

1. Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego w sprawie promowania równości płci w edukacji i karierze zawodowej w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) stwierdza, że "UE stoi w obliczu bezprecedensowej nieobecności kobiet w karierach zawodowych i edukacji w zakresie STEM, zwłaszcza że kobiety stanowią 52% populacji europejskiej i 57,7% absolwentów szkół wyższych w UE, a mimo to stanowią jedynie 2 na 5 naukowców i inżynierów".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Rozmowa lepsza od kar i nagród Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:00

Rozmowa lepsza od kar i nagród

Żyjemy w czasach, kiedy wszystko pędzi do przodu, a to z kolei sprawia, że wielu z nas wychowując swoje dzieci korzysta z systemów kar i nagród, które przynoszą
Dziecko Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
2024-04-24 | 13:00

Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze

W najbliższy czwartek – 25 kwietnia 2024 roku, w Auli im. Kazimierza Lepszegow budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach o godz. 11.00
Dziecko Przygoda – nie może jej zabraknąć podczas zabawy z dzieckiem
2024-04-24 | 01:00

Przygoda – nie może jej zabraknąć podczas zabawy z dzieckiem

Otaczający nas świat to obszar nieograniczonych możliwości, który najlepiej poznawać poprzez małe i duże przygody! Poszukiwanie skarbów, podchody, biwaki czy wycieczki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.