Komunikaty PR

Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej: Barbie osiąga stan nieważkości!

2021-10-04  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Do pobrania docx ( 0.05 MB )

Kobiety w kosmosie

Tematem przewodnim tegorocznego Światowego Tygodnia Przestrzeni Kosmicznej jest hasło: „Kobiety w kosmosie”. To zachęta dla dziewczynek, aby stały się następnym pokoleniem astronautek, inżynierek i naukowczyń zajmujących się przestrzenią kosmiczną. Niestety, jak wynika z badań1 kobiety są wciąż w niewystarczającym stopniu reprezentowane w zawodach związanych z naukami ścisłymi (tzw. STEM careers). Ambasadorką najnowszej kosmicznej kampanii Barbie została więc wyjątkowa kobieta, Samantha Cristoforetti, która jest jedyną aktywną europejską astronautką w ESA, a niedawno została wybrana pierwszą kobietą z Europy, która będzie dowodzić Międzynarodową Stacją Kosmiczną od 2022 roku. 

Z Barbie na orbicie?

Samantha jest zdecydowanie odzwierciedleniem siły, determinacji, pasji i samorozwoju. Niesamowita Włoszka, z wykształcenia lotniczka, inżynierka i astronautka, stała się inspiracją do stworzenia lalki Barbie wzorowanej na jej wizerunku. Co ciekawe, część dochodów ze sprzedaży lalki Barbie Samantha Cristoforetti (wcześniej jedynej w swoim rodzaju Barbie, ale teraz dostępnej w sprzedaży w całej Europie), zostanie przekazana na rzecz organizacji charytatywnej Women In Aerospace. Wszystko po to, aby inspirować kolejne pokolenia kobiet do podboju przestrzeni kosmicznej. Dzięki zaangażowaniu Barbie w organizacji zostanie utworzone stypendium dedykowane studentkom studiów doktoranckich, które będzie wspierać zdolne naukowczynie, aby mogły iść w ślady inspirującej Samanthy. Sama astronautka jest obecnie w trakcie szkolenia przed swoją kolejną misją na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, która rozpocznie się już w kwietniu 2022 roku. W swoją kosmiczną podróż zabierze… własną lalkę Barbie, aby wciąż inspirować dziewczynki!

W stanie nieważkości

W ramach inauguracji współpracy lalka Barbie inspirowana Samanthą wyruszyła z bazy ESA w Niemczech i odbyła lot w warunkach zerowej grawitacji, symulując doświadczenie prawdziwego astronauty. Oszałamiające wideo i zdjęcia Barbie Samanthy w stanie nieważkości właśnie zostały opublikowane. Jak mówi Samantha Cristoforetti:

– Czasami małe rzeczy mogą zasiać nasiona wielkich marzeń. Kto wie? Może właśnie podróż mojej lalki unoszącej się w stanie nieważkości pobudzi wyobraźnię dzieci i skłoni je do rozważenia kariery w świecie nauki?

Barbie wspiera kosmiczne kariery

Aby zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z kosmosem Barbie udostępnia także zasoby edukacyjne. Materiały, które przedstawiają różne zawody związane z przestrzenią kosmiczną oraz przybliżają dzieciom w wieku wczesnoszkolnym wiedzę o kosmosie, w tym także o tym, co dzieje się podczas lotu w tzw. zerowej grawitacji można pobrać tutaj: www.barbie.com/en-gb/Space. Warto dodać, że lalka Barbie już od ponad pół wieku wciela się w różne role społeczne i zawodowe, odkrywając przed dziewczynkami nieograniczone możliwości, jakie stoją przed nimi w dorosłym życiu. Od czasu gdy pierwsza lalka Barbie "chodziła po księżycu" Barbie była już astrofizykiem, naukowcem kosmicznym i astronautą. Z kolei przed Samanthą Cristoforetti z ESA lalką Barbie zostały uhonorowane już astronautki: Sally Ride z USA i Anna Kikina z Rosji.

Siła marzeń

Marzenia mają w sobie ogromną moc i są niezwykle ważne w rozwoju dziecka. Snucie wizji i planów rozwija kreatywność, wyobraźnię i daje motywację do działania. Wspieranie dzieci w realizacji marzeń, buduje ich samoocenę, poczucie pewności siebie i sprawczości. Inspirując dziewczynki i zapewniając, że MOŻESZ BYĆ KIM CHCESZ Barbie stara się przeciwdziałać zjawisku dream gap. Badania pokazują, że od mniej więcej 5. roku życia wiele dziewczynek traci pewność siebie i przestaje wierzyć w możliwość realizacji marzeń. Są przekonane, że nie mogą zostać prezydentkami, inżynierkami czy astronautkami, bo to zawody zarezerwowane wyłącznie dla chłopców. Projekt #CloseTheDreamGap, który Barbie uruchomiła w 2018 roku, jest globalną inicjatywą dającą dziewczynkom zasoby i wsparcie, których potrzebują, aby nieustannie w siebie wierzyć. Bo jeśli możemy o czymś marzyć, możemy to osiągnąć.

1. Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego w sprawie promowania równości płci w edukacji i karierze zawodowej w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) stwierdza, że "UE stoi w obliczu bezprecedensowej nieobecności kobiet w karierach zawodowych i edukacji w zakresie STEM, zwłaszcza że kobiety stanowią 52% populacji europejskiej i 57,7% absolwentów szkół wyższych w UE, a mimo to stanowią jedynie 2 na 5 naukowców i inżynierów".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.