Zamknięte podstawówki? Szkoła w Chmurze udostępnia za darmo platformę do nauki o
W związku z zamknięciem szkół z powodu ryzyka pandemii koronawirusa, platforma e-learningowa Szkoły w Chmurze będzie dostępna za darmo dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski. Narzędzie pozwoli kontynuować naukę w domu w bezpieczny i nowoczesny sposób.
W ciągu najbliższych tygodni, aż do ponownego otwarcia szkół, każde dziecko w wieku szkolnym w Polsce będzie mogło zalogować się na stronie szkolawchmurze.org. Po utworzeniu darmowego konta uczeń uzyska dostęp do materiałów edukacyjnych z przedmiotów objętych nauczaniem w szkole podstawowej. Materiały te w całości realizują podstawę programową MEN.
Platforma online Szkoły w Chmurze szkolawchmurze.org. pomaga w nauce na co dzień, a także w sytuacjach wyjątkowych, kiedy dziecko nie może z różnych powodów chodzić do szkoły. Na platformie uczniowie znajdą kompletne karty pracy z przedmiotów takich jak: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, przyroda, chemia.
Materiały uzupełnione są o linki do dodatkowych, wartościowych materiałów – w tym podręczników dostępnych na oficjalnej platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl. W trakcie nauki uczniowie rozwiązują krótkie interaktywne testy i wykonują zadania otwarte, które pomagają utrwalić zdobytą wiedzę i umiejętności.
„Nauka dzieci i młodzieży z wykorzystaniem online’owych narzędzi to już nie jest science-fiction. Skoro dziś za pomocą smartfona wypożyczamy elektryczne hulajnogi i auta, musimy także unowocześniać i rozwijać system edukacji. Nasz projekt dowodzi, że warto poszukiwać radykalnych innowacji i odważnie sięgać po nowe rozwiązania.” – mówi Mariusz Truszkowski, twórca koncepcji Szkoły w Chmurze.
O Szkole w Chmurze
Podstawę programową można realizować w inny sposób niż na stacjonarnych lekcjach w klasie. Szkoła w Chmurze, jako nowoczesne narzędzie, umożliwia naukę we własnym tempie i bieżące śledzenie postępów.
W ten sposób nauka staje się bardziej efektywna: uczniowie zdobywają wiedzę określoną w podstawie programowej i mogą poświęcić więcej czasu na zgłębianie zagadnień, które naprawdę ich interesują.
Dodatkowe informacje:
- http://szkolawchmurze.org – strona platformy online Szkoła w Chmurze - pod tym adresem można założyć darmowe konto
- http://liceumwchmurze.pl/ - oficjalna strona Liceum w Chmurze, zbudowanego wokół Szkoły w Chmurze
- https://www.facebook.com/liceumwchmurze/ - profil w serwisie Facebook
- https://www.instagram.com/liceumwchmurze/ - profil w serwisie Instagram
- https://www.youtube.com/watch?v=pUMI4OknxIo – film grupy młodych ludzi, którzy podjęli decyzję o uczeniu się w domu (bez związku ze Szkołą w Chmurze i pandemią)

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.