Zamknięte podstawówki? Szkoła w Chmurze udostępnia za darmo platformę do nauki o
W związku z zamknięciem szkół z powodu ryzyka pandemii koronawirusa, platforma e-learningowa Szkoły w Chmurze będzie dostępna za darmo dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski. Narzędzie pozwoli kontynuować naukę w domu w bezpieczny i nowoczesny sposób.
W ciągu najbliższych tygodni, aż do ponownego otwarcia szkół, każde dziecko w wieku szkolnym w Polsce będzie mogło zalogować się na stronie szkolawchmurze.org. Po utworzeniu darmowego konta uczeń uzyska dostęp do materiałów edukacyjnych z przedmiotów objętych nauczaniem w szkole podstawowej. Materiały te w całości realizują podstawę programową MEN.
Platforma online Szkoły w Chmurze szkolawchmurze.org. pomaga w nauce na co dzień, a także w sytuacjach wyjątkowych, kiedy dziecko nie może z różnych powodów chodzić do szkoły. Na platformie uczniowie znajdą kompletne karty pracy z przedmiotów takich jak: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, przyroda, chemia.
Materiały uzupełnione są o linki do dodatkowych, wartościowych materiałów – w tym podręczników dostępnych na oficjalnej platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl. W trakcie nauki uczniowie rozwiązują krótkie interaktywne testy i wykonują zadania otwarte, które pomagają utrwalić zdobytą wiedzę i umiejętności.
„Nauka dzieci i młodzieży z wykorzystaniem online’owych narzędzi to już nie jest science-fiction. Skoro dziś za pomocą smartfona wypożyczamy elektryczne hulajnogi i auta, musimy także unowocześniać i rozwijać system edukacji. Nasz projekt dowodzi, że warto poszukiwać radykalnych innowacji i odważnie sięgać po nowe rozwiązania.” – mówi Mariusz Truszkowski, twórca koncepcji Szkoły w Chmurze.
O Szkole w Chmurze
Podstawę programową można realizować w inny sposób niż na stacjonarnych lekcjach w klasie. Szkoła w Chmurze, jako nowoczesne narzędzie, umożliwia naukę we własnym tempie i bieżące śledzenie postępów.
W ten sposób nauka staje się bardziej efektywna: uczniowie zdobywają wiedzę określoną w podstawie programowej i mogą poświęcić więcej czasu na zgłębianie zagadnień, które naprawdę ich interesują.
Dodatkowe informacje:
- http://szkolawchmurze.org – strona platformy online Szkoła w Chmurze - pod tym adresem można założyć darmowe konto
- http://liceumwchmurze.pl/ - oficjalna strona Liceum w Chmurze, zbudowanego wokół Szkoły w Chmurze
- https://www.facebook.com/liceumwchmurze/ - profil w serwisie Facebook
- https://www.instagram.com/liceumwchmurze/ - profil w serwisie Instagram
- https://www.youtube.com/watch?v=pUMI4OknxIo – film grupy młodych ludzi, którzy podjęli decyzję o uczeniu się w domu (bez związku ze Szkołą w Chmurze i pandemią)
Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.